Møbel til kattebakke?

Hej alle

Jeg har fået tilbudt en ny skøn lejlighed, men nu skal kattebakken til at stå i stuen, hvilket jeg ikke er helt vild med.

Er der nogen af jer, som har prøvet at bygge en kattebakke ind i et møbel? Gerne et lavt møbel, så det kan stå under et vindue? :slight_smile:

Jeg overvejer denne:

Men jeg er bange for, at den evt. er for smal?

Alle indput og råd modtages med tak og kyshånd :smiley:

Zooplus har sådan en her, der er beregnet til at skjule kattebakken i

[QUOTE=Pernille DL;950055]Hej alle

Jeg har fået tilbudt en ny skøn lejlighed, men nu skal kattebakken til at stå i stuen, hvilket jeg ikke er helt vild med.

Er der nogen af jer, som har prøvet at bygge en kattebakke ind i et møbel? Gerne et lavt møbel, så det kan stå under et vindue? :slight_smile:

Jeg overvejer denne:

Alle indput og råd modtages med tak og kyshånd :D[/QUOTE]

Ja, vi har en kattebakke i stuen der står i et skab. Vores skab har samme dybde, som det du viser og der passer den her bakke i:

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_litter_litter_boxes/hooded_litter_box/litter_boxes_filter/284528

Den er ikke særlig stor, men mine kæmper kan godt bruge den. Jeg har så skåret toppen af, så bakken har en høj kant, men er åben for oven.

Men det møbel du viser, er jo lavet i stål. Jeg ved ikke hvordan det er at skære hul i, sådan at kattene kan komme ind i skabet. Jeg tænker, om ikke kanten bliver skarp :gruble:

Jeg er rigtig glad for vores skab, men det var desværre et jeg fandt i Rodebutikken i IKEA, så de har det ikke mere. :frowning:
Men vores ser sådan her ud:

Vi havde et andet skab før det her, hvor der var kattebakke i højre side, så de gik direkte ind i bakken. Men så dryssede de frygteligt med grus, når de kom ud, så derfor har vi lavet entré i det her skab. Så kan de drysse af derinde, før de kommer ud. Det er rigtig dejligt. :slight_smile:

Man kunne også bruge sådan en her

JEg faldt ornyligt over hjemmesiden “IKEA Hackers” her er der en sektion der hedder “pet furniture” - der er rigtig mange gode ideer til at skjule kattebakker.

Ja, IKEA Hacker er genial. :smiley:

Ihh jeg ved i hvert fald hvad jeg skal have til mine katte… Efter jeg fik vaskemaskine har jeg måtte tage kattebakken ud af badeværelset. Lugten kan holdes så meget nede at det ikke er en gene, men gruset er bare OVERALT!!! og jeg kan simpelthen ikke finde en god nok løsning på det… Men det her er jo intet mindre end genialt…

Og jeg må indrømme, det er ikke den fedeste opgave i verden at skulle støvsuge hver eneste dag fordi drengene sløber en halv sandkasse med ud hver de har været på bakken…

[QUOTE=En forhenværende bruger;950065]Zooplus har sådan en her, der er beregnet til at skjule kattebakken i
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenbetten_katzenkissen/katzenhaus/188367[/QUOTE]

Min veninde har den, og jeg må indrømme at jeg synes den er for lille :slight_smile: I hvert fald når man har større katte (og det har hun også, halvdelen af dem).

Og ja, det der med en indgang, hvor man evt. kan lægge en måtte til at fange det ekstra, tror jeg er rigtig godt :slight_smile:

Tak for alle jeres svar :slight_smile:

Jeg kan godt se, at det stålskab måske ikke lige var smart og gennemtænkt :smiley: Nu har jeg gennemtravlet Ikea-Hackers hjemmeside, og der er nogle gode forslag. Blandt andet kunne man måske bruge denne: Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA.
En vasketøjskurv i træ er også et godt bud :slight_smile:

vi brugte en kiste… og det var sq noget værre rod…
overvejer os at få købt noget fra IKEA

[QUOTE=Pernille DL;950117]Tak for alle jeres svar :slight_smile:

Jeg kan godt se, at det stålskab måske ikke lige var smart og gennemtænkt :smiley: Nu har jeg gennemtravlet Ikea-Hackers hjemmeside, og der er nogle gode forslag. Blandt andet kunne man måske bruge denne: Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA.
En vasketøjskurv i træ er også et godt bud :)[/QUOTE]

Den var jeg også taget afsted for at købe, men den er for lav. Målet på den er inkl. ben.

Ej, æv Simone - Jeg syntes ellers lige, den var så fin og smart :smiley:

Ja, det syntes jeg nemlig også, og jeg blev skuffet, da jeg så den ude i IKEA. Jeg havde virkelig glædet mig til at købe den og lave det møbel. :tihi:

Det er rigtig ærgeligt, at de ikke har “vores” skab længere. Det er rigtig godt til det. Jeg ville også gerne have haft et skab mere til 1.salen :frowning:

Den her, tror jeg, ville være god til det: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50200718/ Men igen er det sådan lidt svært at bedømme højden, fordi det er angivet med benene og de ser høje ud. Prisen er også sådan lidt :S

Jeg tror, det nemmeste er at tage i IKEA og kigge derude. Jeg synes i hvert fald det er rigtig svært på deres hjemmeside.

Simone - Flot møbel, men en smule dyrt ja :wink: Så det bliver ikke det. Tror også det nemmeste vil være at tage derud og så gennemgå alle skabe mv. :slight_smile: Min far hævder dog, at han kan lave stålskabet fint om, og så sætte noget blødt på kanterne, men nu får vi se. Jeg skal også først flytte om 3 mdr.:smiley: Kan bare godt lide at være ude i god tid :wink:

Jeg har forresten denne: Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA som mit fjernsyn står på. Mon man kunne lave nogle fiksfakserier med den, så der kom kattebakke i de to nederste skuffer? Ved bare ikke helt, om det ikke er synd at “ødelægge” den… Hmm…

At gå ud i en genbrugsbutik kan jo også være noget. Nu bor du lang pokker i vold langt væk fra Århus. Men i Trige er der en god og billig en… :slight_smile: (og faktisk også en sådan mellem Lisbjerg og Lystrup, men de er ikke helt så billige)

God idé :slight_smile: Vi har nogle ok genbrugsbikse her. Det vil jeg undersøge :slight_smile:

Ja, det behøver jo ikke være fra Ikea :slight_smile: Jeg købte i sin tid en slagbænk i Jem & Fix til 89 kroner, savede et stort hul i den ene ende og lagde nogle hynder på - og så havde jeg et kattebakkemøbel, der kunne doble som ekstra siddepladser :slight_smile:

[QUOTE=Pernille DL;950055]Hej alle

Jeg overvejer denne:

Alle indput og råd modtages med tak og kyshånd :D[/QUOTE]

Jeg har en veninde der har lavet løsningen i denne her, så det kan sagtens lade sig gøre. Men jeg mener at hendes far skar hullerne med en skærebrænder el.lign. Man kan evt tage forbi et lokalt værksted (mekaniker, blikkenslager el. lign) og høre hvad de skal have for at suse et par huller i. Jeg ved så at hun også sat gummi langs kanterne, ellers er de ret skarpe.