Mobil afhængig?

jeg er nok osse håbløs bagefter, ja jeg har en ret ny smartphone som kan en hulens masse tror jeg nok, der er så kun en grund til at jeg har sådan en tlf og det er pga skærmens størrelse, det er nemlig rigtig godt med en stor skærm når man har øjne der ikke læser så godt hvis det står for småt.
jeg glemmer tit at tage tlf med når jeg er ude af huset og det er heller ikke hver dag jeg kigger på om nogle har ringet.
må indrømme jeg er helt og aldeles ikke afhængig af den og bliver det heller ikke.

jeg syntes det har taget fuldstændig overhånd, folk går og snakker i deres mobil konstant og det er som om at de snakker højere hvos der er nogle i nærheden, om det så er fordi de vil vise andre at de er ihhhh og åhhhh så vigtige aner jeg ikke. men noget er der squ galt hvis man ikke engang kan gå ind og handle i en butik i 5 min uden at man absolut skal snakke i sin mobil.

vi har lavet den regel i min familie at når der er familie sammenkomster så er mobilos total no go når vi sidder ved bordet og spiser og bagefter sidder man heller ikke med snotten i telefonen konstant.

for ikke så længe siden hvor jeg for en gangs skyld havde bevæget mig ind i en bybus sad jeg bag ved 2 unge piger som sad med hver deres mobil og sendte smser til hinanden. :dokdok::argh:

der er alt alt alt for mange idag der mere el mindre lever deres liv i den forbandede tlf.

forresten har mit forbrug i min tlf siden april været 67 smser, og 74 min samtale

Jeg er ikke afhængig af mobilen som sådan, men jeg er afhængig af nettet… eller meget tæt på.

Jeg er ikke afhængig af mobilen…tværtimod…jeg har…telefobi :tihi:
Jeg elsker mit internet…meget :smiley:
Og hvor jeg dog hader når folk er så bidt at deres mobil at alt andet er dem så ligegyldigt…:frowning:

Jeg har det så tæt på livet…så tæt :frowning:
Den ene af vores…meget tætte…kan ikke leve uden den åndsvage telefon i sin hånd.
Er vi sammen…så er det kun den telefon der er midtpunkt…HELE tiden…
Det er ikke kun mig som syntes sådan…hele familien er af samme mening…
Når vi er sammen…så er personen hele tiden fraværende…ser igen og igen og igen på sin mobil…uanset om vi er inviteret til dem eller vi andre har inviteret :frowning:

Alt andet kommer i sidste ende…ALT…og …det trods mange “stik” fra hele famillien…intet hjælper…Mobilos kommer i første række…før ALT…børn…osv…og det er trist…:frowning:

Jeg har min smartphone med over alt og tager rigtig mange foto i nuet og jeg elsker den fagre nye verden. Jeg har dog droppet fb osv da jeg synes det er spild af min tid og mit forbrug af min phone påvirker overhovedet ikke min omverden eller min evne til at være i nuet. Jeg håndterer fint begge dele - og jeg er bestemt hverken afhængig eller skadet af det.

Den slags folk som hende moren har naturligvis et problem - men nu har jeg jo et dybt kendskab til afhængighed i mig selv - og vejen ud af det, så her bliver det aldrig et problem

Jeg tror på utallige muligheder i den fagre nye verden - og utallige faldgruber, men jeg synes de er meget tydelige for mig. FX er FB jo klikkertræning af folket - dog ikke baseret på ren positiv forstærkning :wink: Så de faldgruber jeg ser i teknologien er for mig MEGET tydelige sammelignet med den snigende overrumplende afhængighed af alkohol og stoffer jeg oplevede i mit liv tidligere - og som jeg i april kan sætte kryds ved lægger 12 år tilbage i en fortid :ok:

Når man har haft mistet sin frihed og været ved at dø af det, så får sådan en småting som en smartphone skisme ikke lov at tage den frihed væk nogensinde

Jeg har vist også stadig mine til at ligge i skuffen :slight_smile: Hvis vi gemmer dem længe nok, kan det være, de for alvor bliver penge værd :rock:

Jeg har også alle mine computere. Helt tilbage til dengang, hvor en harddisk på 800 mb var kæmpe! Dem kan man ikke bare sådan lige smide ud, synes jeg.

jeg tror, du har ret mht. Alder. Jeg så programmet igår og synes det var vildt at se en nybagt mor, som ikke engang var med i da hendes barn blev vejet… Ej heller da der blev nævnt at han havde tisset…
Jeg vil betegne mig selv som afhængig. Den klasse der var med, kunne lige så godt have været min gamle HH klasse.
Vi kunne simpelthen ikke styre det dengang, og det var til stor frustration for lærerne!