Hvordan er jeres forhold til mobiltelefoner :?
Mit er mildt sagt lettere anstrengt :S måske også som følge af min telefon-fobi.
Før i tiden ringede man altid først til folk på deres fastnet, og var der ingen hjemme forsøgte man på deres mobil. Eller man ventede til de var hjemme - for det var kun i sjældne tilfælde at det var noget der virkelig hastede.
Mobilen blev brugt som supplement og som nød/ekstra telefon. Nu opfattes mobilen af rigtig mange som den primære telefon, og vi forventes at kunne tage den næsten uanset hvad.
I øjeblikket søger jeg jo job og alle ansøgninger er forsynet med både fastnet og mobil nummer. Jeg er dog stadig elendig til at tage min mobil når den ringer uden for mit hjem.
Jeg tager ikke telefonen når jeg står i Føtex og handler ind. Det er for mig ikke stedet at tale om jobsamtaler mm. Så ringer telefonen når jeg er ude, med et nummer jeg ikke kender tager jeg den ikke. Nok ikke den bedste strategi, men sådan er jeg.
I går ringede en jobkonsulent fra kommunen. Hun ved jeg går derhjemme, men hun ringede 3 gange før hun forsøgte fastnettelefonen, som jeg tog med det samme. Mobilen lå i min taske i gangen og jeg kunne ikke høre den.
Min mobil er sekundær for mig og hører hjemme i min taske til nødstilfælde. Mine venner ved dette og forsøger altid først på fastnet. Jeg har nu hvor jeg venter et opkald fra en arbejdsgiver taget min mobil med mig overalt i huset (selv på badeværelset :surrender1:) men kan det virkelig være sådan det skal være. Har vi aldrig helle for telefonen mere :?
Når man er sammen med venner og familie genere det mig også at de tager telefonen når den ringer. Det bryder samtalen op, stopper det vi var i gang med og virker meget forstyrrende på mig.
Hvorfor skal man tage den forbandede telefon, hvergang den giver et pip fra sig :surrender1:
Hvordan har I det med mobiltelefonen og kulturen omkring denne.:? Tager I den uanset hvor I befinder Jer, :? uden skelen til hvem der ringer eller sortere I opkaldene.:?