"Mobiltyranni" eller er det bare mig?

DEN lyd kender jeg godt og den kan drive mig til vanvid!! Den går lige i diktafonen, så jeg får den direkte ind i øret, når jeg sidder og forsøger at høre, hvad der bliver sagt på båndet :frowning:

Jeg har også min mobil med når jeg går i seng. Jeg bruger den som vækkeur, men den er altid på lydløs om natten, for jeg bliver også vækket, hvis der triller en sms ind kl sent.

Yep !! …Så kan vi nemlig tale i fastnet med hinanden Lone :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;1016660]Jeg fik for mange år siden flyttet mit fastnetnummer til ip-telefon…så det er jo stadig fastnet.
Den koster 50 kr pr måned…samtaler til andre fastnetnumre er gratis, med ubegrænset taletid.
Samtlige venner, veninder og famile har stadig fastnet…men de bruger også mobiler, jeg ringer bare ikke til dem :smiley:
Jeg skiller mig aldrig af med min fastnetforbindelse…

Jeg har en mobil, håbløst gammel, men jeg bruger den aldrig.
Den ligger i min taske…i lukket tilstand. :smiley:
Den bliver kun ladet op 2 x årligt.
SMS’er svarer jeg ikke på, så jeg får aldrig nogen…de har opgivet… hvis folk vil mig noget, kan de ringe på min fastnet…hvis jeg altså har givet dem mit nummer, for det er ikke liiiige til at finde for andre end de, der har fået det af mig.
Jeg svarer altid…når jeg er hjemme…

Til gengæld har jeg en nymodens mobil via mit arbejde…men den bruger jeg ikke til private opkald…selvom jeg må. :slight_smile:

Så Alice…vi bliver nok de sidste 2 i DK med fastnet…:D[/QUOTE]

Aiii hvor er det herligt, vi er da stadig 4 - 5 ‘oldfund’ tilbage :slight_smile:
Jeg ved med bestemthed at jeg ALDRIG går af med vores fastnet …Som iøvrigt ikke er spor besværlig, jeg er ikke hæmmet af nogen ledning, så når jeg snakker i telefon går jeg da rundt i hele lejligheden samtidig, jeg kan endda tage den med ind til naboen - både ved siden af, og ned til underboen, så langt rækker min station, og det er fint for mig, jeg skal ikke bruge en telefon når jeg er ude og handle eller på besøg - Og dyrt er det heller ikke, vi har TDC og betaler 550,- i kvartalet incl gratis opkald til alle fastnet og internet …Det kan vist ikke gøres billigere, og da slet ikke pr. mobil ?

Jeg har min mobil med de fleste steder, dog er den i bilen hvis jeg er inde og handle osv. Oftes er den på lydløs og tja folk må ligge en besked, så skal jeg nok kontakte dem når jeg har tid…
Jeg er bare ikke god til og snakke i tlf og bliver det aldrig, tager den ikke hvis det er fra hemlig nummer, oftes er det bare nogen der vil sælge et eller andet og det gider jeg ikke bruge min tid på, det er også derfor der ikke er sat tlf til fastnetstikket her hjemme, de sidste 6 mdr der var det, var det 9 ud 10 sælger…

Jeg har altid min telefon på lydløs… undtagen om natten.
Har jo en mand, der arbejder om natten i et ikke helt risikofrit erhverv, så jeg foretrækker, at han (eller andre) kan få fat i mig, hvis han har brug for det…

Men det betyder også at jeg bliver vækket, af folks mere eller mindre ligegyldige og uvedkommende sms… eller endnu værre - KUNDER, der dælendyleme mener at de da sagtens kan ringe til mig kl BÆ og lige lave en aftale om en bestilling af dit eller dat! :argh: :rase: Jeg har faktisk skræmt en kunde væk, fordi h*n tillod sig at ringe kl 2 om natten! En anden fandt ud af at man nok lige bør vente til efter kl 9 om morgenen, førend at det er velset med opringninger (der blev ringet kl 6!)…
Det er selvfølgelig irriterende med diverse biplyde ved sms og mail - men jeg kan altså slå dem fra, hvis ellers jeg husker det :wink:

Ang lyset… der vender jeg bare telefonen med displayet ned - vupti ikke noget forstyrrende lys :slight_smile:

Det da ikke mere uskik en at man har en fastnet stående i soveværelset, som jeg er vokset op med mine forældre havde og stadig har. Min mobil fungere som flere nævner det, som mit vækkeur, jeg høre ikke min mands klokradio overhovedet. Og min mobil vendes altid med forsiden nedad, så der kommer indtil generende lys der blinker hele natten igennem, men folk burde have så meget opdragelse at man ikke smider sms’er eller opkald afsted efter 21 medmindre det er nødvendigt.
Var en periode så træt af de besked/opkald på alle mulige tidspunkter af døgnet at den dag min svigerfar ringede om natten, der lod jeg den ringe færdig og sov. Da jeg vågnede frygtelig tidlig om morgen var der også en sms, han sad på sygehuset og gerne ville hentes. Der havde jeg rigtig dårlig samvittighed over jeg havde ignorreret hans opkald.

Jeg synes, at forholdet til mobilen er langt mere afslappet end den var fo 8-10 år siden!
Jeg har kun mobil skippede fastnet for flere år siden og ja, jeg har den næsten altid tændt, da jeg ikke er een af dem der " snakker" privat før jeg sidder hjemme om aftenen ,- altså er det altid en" besked", hvis jeg bliver ringet op!
Ellers er det jo let, at sige: Jeg ringer til dig senere! Hvad også børn og børnebørn gør ! Jeg synes ikke, at mobilen nu er værre end hvis man besøger nogen og “fastnettet” ringer

Cats og Conni

Jeg har min Tlf under hovedpuden, så ingen generende lys.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1016796]Jeg har da osse min mobil med i seng når jeg har brug for et vækkeur… Og den brummer ikke. Den kommer med et lille plink hvis nogen sender mig en SMS midt om natten - det hænder - men ellers siger den ikke noget. Og vi har en Clockradio som jeg IKKE vågner ved hvis den bare vækker ved at tænde radioen. Og alternativet er en MEGET HØJ og absolut nerveflænsende brummelyd som får mig til at sidde halvvågen oppe i loftsbrædderne… og det er ikke en optimal måde at vågne på :klapper: Så hellere min telefon, den kan osse let sættes til Snooze uden jeg skal andet end at hive den ned fra den hylde over sengen hvor den ligger når den er vækkeur.

Skal jeg IKKE vækkes af den, så ligger den i stuen i sin oplader. Så kan den ringe lystigt uden at jeg hører en brik L
[/QUOTE]
100% enig, sådan forgår det også her.
2 vækkeure + min mobil -> først starter radioen, så mobilen og til sidst det modbydelige vækkeur. Ringer den sidste først, så er min dag ødelagt.

enig med Pia - telefoner er FANTSTISKE… elsker min… alt det den kan og som jeg bruger den til…

men hvis du forventer at jeg tager den når du ringer bliver du klogere… så får du en besked om at du kan skrive en sms hvis det er vigtigt…

jeg tager min tlf når det passer mig og passer ind i mine planer… og skal du have fat i mig og det er vigtigt… så skriver du nok en sms så jeg ringer tilbage såsnart jeg har læst den :slight_smile:

mit liv, min tlf, mine regler… mere kompliceret behøver det vel ikke at være

og tjek i øvrigt lige Birthes joke i joker forummet om samme emne… den er RET sjov!!!

Huha! Jeg må indrømme, at jeg er en af dem, der godt kan finde på at sende en sms klokken bæ om natten - for den kan folk jo bare læse dagen efter :slight_smile: Og jeg har faktisk ikke tænkt på, at mange har telefonen med i seng, eller vågner af det. Jeg har det selv - men hører slet ikke sms, når jeg sover. Det tror jeg da lige, at jeg skal tænke over.

Jeg tror faktisk også, at jeg kan finde på at ringe til virksomheder klokken halvsent, fordi jeg tænker, at der har de jo ikke deres virksomhedstelefon tændt. Så kan man lægge en besked. Eller få åbningstiderne på telefonsvareren. Nogle gange kommer man igennem, men det er jo fordi de sidder og laver noget virksomhedsrelateret, og derfor er i nærheden af telefonen eller har den tændt. Ahem… men jeg kan jo godt høre på jer, at det ikke altid helt er sådan…

Der er vist nogle telefonregler, som fungerede dengang det hele var fastnet, som ikke gør mere, nu hvor de fleste har mobil :slight_smile:

mvh. tina

Jeg har det ret anstrengt med mobiltelefoner.
Jeg har efterhånden vænnet mig til, at jeg har én, og den er også altid tændt. Til gengæld er det ret få, som har nummeret, og når jeg er på arbejde, ligger den i min jakke på lærerværelset, så der hører jeg den ikke. Elever og forældre får under ingen omstændigheder nummeret!
Det værste for mig er faktisk, når folk ikke har en fastnettelefon. Jeg haaaader at ringe til mobiler, for jeg ved aldrig, hvor/midt i hvad jeg afbryder folk. Med et fastnetnummer ved man i det mindste, at hvis folk tager den, så er de hjemme.

Venligst
Dorthe

Egentlig så kan man IMO ikke komme til at afbryde nogen i noget, det kræver ligesom at man er fysisk tilstede.
Hvis en person tager sin telefon, så er det fordi personen er ok med at blive “afbrudt”, ellers lod de nok være med at tage den … sådan tænker jeg.

Vi har stadig vores fastnettelefon, men den er taget fra :slight_smile: Vi bruger kun stikket til internettet.

Min mobiltlf. er altid i nærheden af mig, og jeg bruger den også som vækkeur.
Jeg har lavet forskellige profiler på telefonen, som jeg skifter imellem, alt efter situationen.
Ved én af profilerne, har jeg valgt at sms og medier skal være lydløse, men at opkald skal være med lyd på. Denne funktion bruger jeg tit om natten.

Når jeg er på arbejde, ude at handle, på besøg hos andre, er på kurser osv. sætter jeg altid min mobillos på lydløs (altså med mindre jeg glemmer det).
Jeg har besluttet at min mobillos ikke skal styre mit liv, og at den ikke skal få lov til at stresse mig.
Hvis andre har problemer med min beslutning … tjaaaa så er det deres sag :slight_smile:

Det er da en dårlig løsning at have den på lydløs, når man er ude at handle - hvordan skal familien så kunne ringe og sige, at der for resten også mangler xxx ? :høhø:

Jeg har det som Dorthe, jeg hader også, at man ikke ved, hvad man afbryder folk i. Og det er jo ikke løst med at sige, at hvis de tager telefonen, er de selv ude om det. De kan jo ikke vide, om det er en kort (måske vigtig) besked, eller en længere, alvorlig snak, den der ringer har på hjerte.

Og så en kommentar til den med telefonen i soveværelset: En fastnettelefon ringer kun, og det er trods alt sjældent, at folk ringer op om natten, hvis ikke det er vigtigt. Mobilen derimod lyser og blinker og bamler både ved sms, når der er kommentarer på FB, eller det er ens tur i et eller andet spil osv. osv. osv. Så har man problemer med at sove, er det første man kan gøre at holde mobilen ude af soveværelset :ok: (og vækkeuret er jo opfundet).

[QUOTE=Elwarth;1017096]Med et fastnetnummer ved man i det mindste, at hvis folk tager den, så er de hjemme.

Venligst
Dorthe[/QUOTE]

Gør man egentlig det? Jeg synes jeg har fået masser af opfordringer til at overføre samtaler automatisk - både fra fastnet til mobil og omvendt, så er man egentlig sikker på at det ikke er folks mobil man i sidste ende ringer til?

[QUOTE=Else;1017175]…

Og så en kommentar til den med telefonen i soveværelset: En fastnettelefon ringer kun, og det er trods alt sjældent, at folk ringer op om natten, hvis ikke det er vigtigt. Mobilen derimod lyser og blinker og bamler både ved sms, når der er kommentarer på FB, eller det er ens tur i et eller andet spil osv. osv. osv. Så har man problemer med at sove, er det første man kan gøre at holde mobilen ude af soveværelset :ok: (og vækkeuret er jo opfundet).[/QUOTE]

Man bestemmer jo helt selv hvor meget ens mobil skal larme, og hvornår. Man kan bare sætte den til at være lydløs ved sms og kommentarer på FB, om natten. I dag kan man indstille sin telefon lige præcis som man vil have den. Det er jo det der er det smarte ved en mobil, efter min mening, for så kan man senere læse/høre beskeder i ro og mag, og ringe/svare tilbage hvis nødvendigt.

Det kan det faktisk… :slight_smile:

Nu er det så kun fordi hele min familie har CBB at det kan lade sig gøre, men for 28 kr om måneden, kan jeg ringe gratis til alle med cbb.
Jeg skal bare ligge på inden der er gået en time, og ringe op igen.
Der var også et tilbud der sluttede her til nytår.
75 kr per måned, for gratis sms, 6 timers gratis tale til alle numre, (stadig gratis til cbb kunder), og over 4 gb data til at surfe med.
Nu er prisen oppe på det dobbelte igen, men jeg fik aldrig brugt tingene helt ud.

Jeg kan sikkert klare mig med 50-70 kr per måned på min mobil, højst sandsynligt mindre. :slight_smile:

Vi har også kun hver vores mobil herhjemme. Fastnet nej, men det er ligeså meget fordi at vi ikke gider have flere abonnementer der skal betales end eet hver. Ellers bliver det for dyrt!

Jeg har min mobil med mig stort set overalt, men det er ligeså meget fordi jeg også bruger den som ur (har intet armbåndsur der virker pt.), alarm/kalender, musikafspiller og kamera. Og også til liiige at tjekke internettet et par gange om dagen. Så er det altså bare nemmest at have den ved sig hele tiden, så man ved hvor den er.

Jeg har også været på ferie udenlands, hvor den ikke har været med, eller kun har været tændt et par gange undervejs. Det har jeg intet problem med, jeg synes ikke jeg er afhængig af den. Dog mangler jeg mest min ur-funktion, og det er faktisk det, der irriterer mig mest når jeg skal undvære mobilen.

Jeg har heller aldrig brugt ret mange penge på min telefon. Førhen havde jeg et abonnement på 20 kr/mdr inkl. fri sms. Da jeg flyttede hjemmefra, og ikke længere kunne ringe fra mine forældres gratis fastnet, blev jeg dog nødt til at skifte til et abonnement der var billigere at ringe fra. Jeg betaler nu 109 kr/mdr ved Oister inkl. fri sms/mms, 2 gb data og 10 timers fri tale, samt gratis tale til andre kunder ved samme selskab. Det har jeg endnu ikke fundet billigere andre steder!

Men så er det jo heller ikke et problem, hvis folk sender sms’er om natten :ok: