Jo…alt efter kl 21 er kl 22…
[QUOTE=Else;1016647]Lone: Lad være med at give folk dit mobilnummer
Der er så få, der har mit privatnummer, at jeg som regel altid kan gætte, hvem der ringer (og også hvad vedkommende vil), hvis den endelig ringer. Det er fint at have en mobil, når man er ude, men det er for at have mulighed for at ringe hjem (eller efter Falck eller lignende) - ikke for at blive ringet op, for det er da dødirriterende, når man ikke er hjemme.[/QUOTE]
Lige præcis!
Jeg har kun mobiltelefon og ikke fastnettelefon - selv om jeg godt nok har et nummer. Men jeg synes ikke, der er nogen grund til at have to telefoner.
Til gengæld har jeg ret svært ved at abstrahere fra den tilgængelighed, en mobiltelefon signalerer. Jeg føler mig lidt forpligtet af den og synes, jeg skal stå til regnskab for, hvorfor jeg eventuelt ikke har svaret, hvad enten det så er, fordi jeg ikke har hørt den, eller fordi jeg har slukket den. Jeg synes ikke, det bør være sådan, men jeg kan ikke sige mig fri for at have det sådan.
[QUOTE=Else;1016675]Det kan da ikke være et krav? Så kan folk uden mobil slet ikke søge job? Jeg må indrømme, at jeg aldrig har set en ansøgning, hvor der stod, at man skulle opgive sit mobilnummer. Og jeg har i øvrigt heller ikke oplevet, at blive ringet op på baggrund af en ansøgning - man plejer altid at få et brev (eller en mail).
Har du ikke telefonsvarer på din fastnettelefon? Så behøver du ikke stresse over at misse et opkald.[/QUOTE]
Mange ansøgninger - især til det offentlige - skal sendes via en fast skabelon eller ansøgningsdatabase, her er der et felt både for fastnet nr. og mobil nr. og begge er et “kravfelt” dvs. man kan ikke sende ansøgningen uden begge er udfyldt. Der er også kontrol på felterne, så man ikke taster samme nummer ind i begge felter.
Så skriv “0” i det felt, du ikke vil/kan udfylde - det er ikke et lovkrav at have en mobiltelefon
Jeg tror, at hvis det stod til min mand fik jeg fastlænket en gpsdims på hånden sådan at jeg altid kan finde min mobil uden at spørge ham hele tiden.
Min dejlige hukommelse er så glemsom at jeg ofte slet ikke ved hvor min mobil gemmer sig, det har endda overnattet i bilen fordi jeg glemte den, og så tror jeg samtlige opkald til min mobil snart går på svarer for jeg høre den aldrig selvom der er lyd på, og hvis jeg endelig gør bander jeg tit over den skal forskrække mig, fordi det normalt aldrig siger noget udover facebook opdateringer.
Nej en ting der irritere mig endnu mere, er tidspunktet hvor folk kan finde på at kontakte en nu. Den dejlige pli med at man ikke ringer / skriver til folk efter kl 21 er ikke eksisterende længere. Vi har oplevet at blive vækket kl 1-2-3 stykker OM NATTEN! fordi nogle skriver og spørger om en ting vi har til salg på nettet.
Jeg har det sådan, at efter 21 der ringer man sgu kun hvis det er yderste nødstilfælde. Og jeg ville ikke engang bryde mig om at ringe til nogen selvom jeg vidste de var oppe, medmindre det var virkelig nødvendigt. Der er kun 1 person jeg ringer til efter 21 og det min mor uden at have dårlig samvittighed.
[QUOTE=LoanS;1016690]
Jeg har det sådan, at efter 21 der ringer man sgu kun hvis det er yderste nødstilfælde. Og jeg ville ikke engang bryde mig om at ringe til nogen selvom jeg vidste de var oppe, medmindre det var virkelig nødvendigt. Der er kun 1 person jeg ringer til efter 21 og det min mor uden at have dårlig samvittighed.[/QUOTE]
Sådanne har jeg det også men desværre har tidszoner indimellem skylden for at det ikke bliver overholdt og så må man jo tilgive de personer der ringer. Vi prøver ellers altid at regne os frem til lokal tid men nogle gange får man det bare forkert og det samme gælder selvfølgelig for dem der ringer til os senere end det.
Snakker vi om samme tidszone så er vi helt enige, ingen opkald efter kl 21 med mindre det er aftalt forud.
Det kan jeg da godt prøve
Men tror du ikke man blive sorteret fra som en af de første blandt de 200-300 når man er sådan en mobil-analfabet
Jeg tror på ingen måde, der bliver set på, om man har mobiltelefon eller ej, når man søger jobs
[QUOTE=birtheras;1016695]Sådanne har jeg det også men desværre har tidszoner indimellem skylden for at det ikke bliver overholdt og så må man jo tilgive de personer der ringer. Vi prøver ellers altid at regne os frem til lokal tid men nogle gange får man det bare forkert og det samme gælder selvfølgelig for dem der ringer til os senere end det.
Snakker vi om samme tidszone så er vi helt enige, ingen opkald efter kl 21 med mindre det er aftalt forud.[/QUOTE]
For mit vedkommende sker det aldrig jeg ringer udenfor samme tidszone, men ja der vil jeg selvfølgelig også kunne se gemmen fingre med det, fordi jeg selv granteret ville kunne regne forkert.
Men folk der skriver om et eller andet latterligt derefter eller bare ringer for ingenting, ihha… Jeg tænker jo altid at det må være skide vigtigt hvis det sent og især efter midnat så der flyver jeg jo afsted for at få en besked hvor der står: Sover du???
Og i det tilfælder der ligner jeg formentligt en vulkan midt i et 500års ventet og frygtet udbrud…
Hm. Hvis det er et krav at begge felter er udfyldt, så har alle dem med kun mobil også et problem
Så må man vel skrive 8 nuller, hvis man SKAL skrive noget for at komme videre
[QUOTE=LoanS;1016703]For mit vedkommende sker det aldrig jeg ringer udenfor samme tidszone, men ja der vil jeg selvfølgelig også kunne se gemmen fingre med det, fordi jeg selv granteret ville kunne regne forkert.
Men folk der skriver om et eller andet latterligt derefter eller bare ringer for ingenting, ihha… Jeg tænker jo altid at det må være skide vigtigt hvis det sent og især efter midnat så der flyver jeg jo afsted for at få en besked hvor der står: Sover du???
Og i det tilfælder der ligner jeg formentligt en vulkan midt i et 500års ventet og frygtet udbrud…[/QUOTE]
Min mand rejser jo meget til Rusland og så kan han altså godt komme til at ringe meget tideligt om morgenen hvilket er lige så forstyrrende som når der bliver ringet sent om aftenen. Det samme når han rejser den modsatte vej og er i en tidligere timezone så risikere det jo også at blive ret sent her når han ringer.
Nå men det har vi løst ved at han sender en sms og spørger om jeg er vågen. Hvis jeg er svare jeg og hvis ikke ved han at jeg sover.
[QUOTE=LoanS;1016690]
Nej en ting der irritere mig endnu mere, er tidspunktet hvor folk kan finde på at kontakte en nu. Den dejlige pli med at man ikke ringer / skriver til folk efter kl 21 er ikke eksisterende længere. Vi har oplevet at blive vækket kl 1-2-3 stykker OM NATTEN! fordi nogle skriver og spørger om en ting vi har til salg på nettet.
Jeg har det sådan, at efter 21 der ringer man sgu kun hvis det er yderste nødstilfælde. Og jeg ville ikke engang bryde mig om at ringe til nogen selvom jeg vidste de var oppe, medmindre det var virkelig nødvendigt. Der er kun 1 person jeg ringer til efter 21 og det min mor uden at have dårlig samvittighed.[/QUOTE]
Der kan jeg kun være enig.
Hvis jeg skal kontakte folk der har noget til salg, har jeg ofte ventet med at skrive sms til dagen efter, fordi klokken var for mange.
Det er kun familie, og nære venner jeg ved er oppe, hvor jeg kan finde på at ringe eller skrive efter 21-22.
Især fordi jeg ved at mange af dem har jobs, og ting de skal, hvor de skal tidligt op. Det er ikke dem alle der sidder sent oppe som mig.
Jeg kunne ikke drømme om at ringe til folk sent om aftenen. Man ringer jo for at tale med dem. Men jeg kunne sagtens finde på at sende en mail - og dermed også en sms, der for mig er nogenlunde det samme - på det tidspunkt, der passer mig, for der forventer jeg ikke at få svar, førend modtageren har tid.
Det er da også en uskik at tage mobilen med i seng. Alene lyset fra den, når den modtager et eller andet, er da generende for søvnen. For ikke at tale om, når den laver elektriske brummesignaler (ved ikke, hvad det hedder, men det er som om, mobiler en gang imellem skal konstatere, at de stadig er tændt og forbundet med et netværk, og har man en radio inden for en vis radius af telefonen, så brummer den).
[QUOTE=Else;1016752]
Det er da også en uskik at tage mobilen med i seng. Alene lyset fra den, når den modtager et eller andet, er da generende for søvnen. For ikke at tale om, når den laver elektriske brummesignaler (ved ikke, hvad det hedder, men det er som om, mobiler en gang imellem skal konstatere, at de stadig er tændt og forbundet med et netværk, og har man en radio inden for en vis radius af telefonen, så brummer den).[/QUOTE]
Dey har jeg så aldrig oplevet - brummer?
Jeg bruger min mobil (iPhone) som ur/vækkeur, så den må i sagens natur ligge ved sengen Men den brummer så heller ikke
[QUOTE=LoanS;1016703]For mit vedkommende sker det aldrig jeg ringer udenfor samme tidszone, men ja der vil jeg selvfølgelig også kunne se gemmen fingre med det, fordi jeg selv granteret ville kunne regne forkert.
Og i det tilfælder der ligner jeg formentligt en vulkan midt i et 500års ventet og frygtet udbrud…[/QUOTE]
Den der, “Sover du?” kender jeg alt for godt
Men min stedsøn har dog efterhånden lært at lade være med at skrive kl. meget sent om natten, for han er adskillige gange blevet gjort opmærksom på, at jeg faktisk bliver vækket af min mands meeeeget lange og meeeeget høje sms-tone
[QUOTE=Else;1016752]Jeg kunne ikke drømme om at ringe til folk sent om aftenen. Man ringer jo for at tale med dem. Men jeg kunne sagtens finde på at sende en mail - og dermed også en sms, der for mig er nogenlunde det samme - på det tidspunkt, der passer mig, for der forventer jeg ikke at få svar, førend modtageren har tid.
Det er da også en uskik at tage mobilen med i seng. Alene lyset fra den, når den modtager et eller andet, er da generende for søvnen. For ikke at tale om, når den laver elektriske brummesignaler (ved ikke, hvad det hedder, men det er som om, mobiler en gang imellem skal konstatere, at de stadig er tændt og forbundet med et netværk, og har man en radio inden for en vis radius af telefonen, så brummer den).[/QUOTE]
Jeg bruger nu også min mobil som vækkeur, desuden har jeg en far, der ikke er så specielt rask længere, så jeg foretrækker at have min mobil med også oppe ved sengen. Min fastnet telefon kan jeg til gengæld så ikke høre deroppe, og jeg har kraftig overvejet at opsige den, da den stort set kun benyttes af diverse sælgere.
Det er mange år siden jeg droppede fastnet telefon fordi jeg aldrig ringede fra den.
Når jeg ringer til nogen er det til deres mobil, og så selv om de har fastnet.
Min mobil er aldrig slukket, men der hvor den skal være det er den på lydløs.
Da jeg kun har mobil ligger den på mit natbord om natten så jeg kan høre den
og nå at tage den hvis den skulle ringe.
Og så bruger jeg den som vækkeur når det er påkrævet.
[QUOTE=Else;1016752]
Jeg har da osse min mobil med i seng når jeg har brug for et vækkeur… Og den brummer ikke. Den kommer med et lille plink hvis nogen sender mig en SMS midt om natten - det hænder - men ellers siger den ikke noget. Og vi har en Clockradio som jeg IKKE vågner ved hvis den bare vækker ved at tænde radioen. Og alternativet er en MEGET HØJ og absolut nerveflænsende brummelyd som får mig til at sidde halvvågen oppe i loftsbrædderne… og det er ikke en optimal måde at vågne på :klapper: Så hellere min telefon, den kan osse let sættes til Snooze uden jeg skal andet end at hive den ned fra den hylde over sengen hvor den ligger når den er vækkeur.
Skal jeg IKKE vækkes af den, så ligger den i stuen i sin oplader. Så kan den ringe lystigt uden at jeg hører en brik L
Manden lader sig vække af clockradioen hvis han skal køre Andrea i skole (f. eks. her hvor det er så hamrende koldt). Den hører jeg overhovedet ikke. Heller ikke når det er meningen jeg skal…
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1016796][…] Og alternativet er en MEGET HØJ og absolut nerveflænsende brummelyd som får mig til at sidde halvvågen oppe i loftsbrædderne… og det er ikke en optimal måde at vågne på :klapper: […]
Manden lader sig vække af clockradioen hvis han skal køre Andrea i skole (f. eks. her hvor det er så hamrende koldt). Den hører jeg overhovedet ikke. Heller ikke når det er meningen jeg skal…[/QUOTE]
Erhm. Er det nu man skal tilstå at min mor har et vækkeur der smadrer derudaf med 110 decibel?
… Og at jeg kan sove fra det?
Jeg ELSKER min smartphone, men den er også mit forretningsinstrument, på den måde, at jeg bruger min kalender, kontakter, linkedin, pdf-reader osv osv…så derfor har den gjort min hverdag meget nemmere Men nu er jeg også selvstændig, og hvis jeg ikke tager min mobiltelefon, jamen så mister jeg måske en potientel kunde…
Jeg stiller den så ALTID på lydløs i bio, på min datters skole osv…simpelthen fordi jeg synes det er uforskammet andet…og hvis vi har gæster eller er ude hos andre, så sidder jeg ikke og besvarer facebook osv…det synes jeg også er forstyrrende, og så er jeg der ikke 100 procent for mine gæster.
Men nu er jeg også lidt en tekniknørd, jeg elsker alle disse tekniske vidundere, og for mig er min smartphone bare for cool!
I øvrigt, så har jeg lige downloadet en ap, hvor jeg kan skrive dagbog omkring mit kalorieforbrug den er så sej, så kan jeg lige scanne når jeg er ude og handle for at se, hvor meget kalorieindholdet er for en kiks osv…og helt automatisk føjer den så den valgte vare til mit daglige måltid indtog, det er den dælme dulme smart…