Blot for en ordens skyld: Dette indlæg er ikke affødt af specifikke omstændigheder, men har været på vej i et stykke tid.
Som de fleste nok har kunnet konstatere, så er det småt med kræfter behind the scenes på KG for øjeblikket. Det er gået godt nok i et stykke tid. Lykke og Rune gør et fantastisk stykke arbejde med det tekniske og med hjælp og vejledning, Johnny passer Facebook, og selv om der kun er mig til at moderere, har der ikke rigtig været noget at moderere på. Troede jeg.
Men det er muligvis bare mig, der ikke har været opmærksom nok, for jeg begynder nu at høre noget andet forskellige steder fra. Uanset årsager og omstændigheder, så er det et faktum, at nogle oplever, her ikke er rart at være.
Og hvem ved – måske er det på grund af mig. Det ville forklare, hvorfor jeg hører det ad omveje, og hvorfor folk ikke benytter systemets muligheder for at bidrage til opretholdelsen af god ro og orden.
Moderering er under alle omstændigheder ikke noget og har aldrig været noget, jeg er skabt til. Det er simpelthen for stor en belastning. Jeg vil rigtig gerne holde KG i luften, også for min egen skyld. Men jeg sætter grænsen ved, at det bliver en belastning. Derfor vil jeg gerne have, at modereringen overgår til andre.
Hvordan, hvem og hvornår ved jeg ikke. Det må vi diskutere. Så jeg håber, I vil bidrage konstruktivt til, at vi kan finde en løsning, som alle kan respektere. Skulle det ikke lykkes, er der jo den mulighed, at vi overlader det til systemet. Det kræver bare, at systemets muligheder bliver udnyttet. Systemet kan ikke gribe ind af sig selv. Plus at der selvfølgelig ikke vil være en menneskelig overdommer til at vurdere, om rapporteringer er rimelige. Det vil langt fra være optimalt, men muligheden er der.
VH Ingrid