Han har forresten været med ude og finde sko, og må ærligt indrømme at hvis det skal være moderne så skal han ikke stå med valget alene, for de sko han synes var smarte, er nogen som jeg synes ligner noget en 40 årig går med.
Kan du sagtens Men det kommer nok til at koste en halvmilion i den størrelse
Og samtidig vejer det nok et par ton . haha . ^^
Spøg til side. Man kan sagtens finde andre mærker der ligner, eller købe det på tilbud.
[quote=DK Thomani;488049]Ja, det er desværre langt fra billigt
Min mor kender en eller anden side på nettet hvor mærketøjet er billigere, og der shopper hun til min lillebror. Jeg prøver lige at høre hende om de også har ned til 13 år (min lillebror er 17) og så ber jeg hende om linket.[/quote]
Så fik jeg et par links:
nu kommer jeg så tit i butikker og de har altså en hel del andre mærker osse, osse de mærker der er på mode blandt de helt unge lige p.t
husk osse på at der sagtens kan være forskel i hvad tøj unge går i på sjælland og så her i det jyske:p
Hvilke butikker kommer du tit i, og hvilke teens omgås du? Drenge, piger, alder?
[quote=Johnny;488180]
husk osse på at der sagtens kan være forskel i hvad tøj unge går i på sjælland og så her i det jyske:p[/quote]
Kia spurgte hvad der er på mode for en 13 årig, og jeg svarer ud fra hvad JEG ved min søn på 14 år går med nu, som i øvrigt er det samme som da han var 13. Kia spurgte ikke hvad der er på mode blandt teens i Jylland.
Min søn går ENORMT meget op i at være med på moden, derfor ved jeg (desværre) altid hvad der er det nyeste nye inden for hans aldersgruppe.
Jeg var helt vildt heldig og “scorede” meget billigt 4 par Evisu bukser til ham, fordi en DeKatters søn havde dem til salg. Jeg tror jeg fik dem alle for 500 kr. og ét par koster normalt mellem 1200,- og 3500,-
Kia - Den nederste side jeg linker til ser ud til at være rigtig billig
[quote=Babyrex;488022]
Jeg ved at der vil sidde nogen som synes at 500-1000 kr om måneden + ekstra til sommer og vinter sæsonerne, på tøj til sine 2 unger om måneden er mange penge[/quote]
Ja, mig … jeg kunne ikke drømme om at bruge så mange penge på tøj til mine børn!
[quote=Babyrex;488022]
men det er bare et fact at man i skolen er udenfor, hvis man kun ejer bilka-tøj…[/quote]
Det er simpelthen noget så forkert!!!
Min datter foretrækker ikke noget bestemt mærke, men hun har helt klart en idé om, hvad hun vil gå i. Og Bilka, HM osv er faktisk steder hun finder meget tøj.
Hun er aldrig holdt udenfor pga det - og det håber jeg sgu heller aldrig kommer til at være afgørende for venskaber.
Karina, hvad synes du egentlig, der er vigtigst:
At din søn synes det er smart - eller at vennerne synes det er smart :?
Nu har jeg det sådan HVORFOR skal børn gå i mærke tøj, de kan sagtens se pæne/smarte ud i “alm” tøj…
Jeg kunne personlig aldrig finde på at give mellem 500 og 1000 kr for et stykke tøj, børn vokser som ukrudt , så de ville ikke havde glæde af det længe…
Man kan få meget smart tøj i H og M , bilka, kvicly, føtex og mange lager udsalg steder… deres kvalitet er udmærket.
Jeg syntes det mærke ræs skaber unydige klikker i skolen og det giver et forkert syn på den virkelige verden, for mange som ikke har det fansi fine tøj tænker er jeg god nok og hvorfor er jeg ikke med i klikken…
[quote=Vivi_Fletcher;488189]Ja, mig … jeg kunne ikke drømme om at bruge så mange penge på tøj til mine børn!
Det er simpelthen noget så forkert!!!
Min datter foretrækker ikke noget bestemt mærke, men hun har helt klart en idé om, hvad hun vil gå i. Og Bilka, HM osv er faktisk steder hun finder meget tøj.
Hun er aldrig holdt udenfor pga det - og det håber jeg sgu heller aldrig kommer til at være afgørende for venskaber.
Karina, hvad synes du egentlig, der er vigtigst:
At din søn synes det er smart - eller at vennerne synes det er smart :?[/quote]
Lad mig sige det sådan, at han fik da lov at købe de sko. Selvfølgelig er det vigtigst at han selv synes han er smart. Men Daniel er fuldstændig ligeglad, deri ligger problemet. Pga. hans handicap, så har vi sedler hængende med hvilke dage han skal i bad, hvilke han skal tage rent tøj på fra inderst til yderst (hver anden dag) og de andre dage, skal han skifte undertøjet og strømperne, og så skal det tøj fra dagen før lige tjekkes om det er blevet beskidt, for så skal det jo også skiftes. Hvornår han skal have klippet negle, ellers ligner han bare en tøs til sidst.
Hvis ikke han havde de sedler at følge, så ville han bare tage det der ligger ved siden af sengen, ligegyldigt hvor beskidt det er.
Alle sådanne ting, som kommer naturligt for en teenager, er noget vi har ansvaret for.
Vi har aldrig gået op i mærketøj, og han ved godt at jeg faktisk synes det er åndsvagt at give ekstra penge bare fordi det hedder noget bestemt. Men han har så mange ting at kæmpe med i forvejen i forhold til hans jævnaldrene, så vi synes ikke han skal udelukkes på baggrund af hans tøj.
[quote=KKH;488197]Lad mig sige det sådan, at han fik da lov at købe de sko. Selvfølgelig er det vigtigst at han selv synes han er smart. Men Daniel er fuldstændig ligeglad, deri ligger problemet. Pga. hans handicap, så har vi sedler hængende med hvilke dage han skal i bad, hvilke han skal tage rent tøj på fra inderst til yderst (hver anden dag) og de andre dage, skal han skifte undertøjet og strømperne, og så skal det tøj fra dagen før lige tjekkes om det er blevet beskidt, for så skal det jo også skiftes. Hvornår han skal have klippet negle, ellers ligner han bare en tøs til sidst.
Hvis ikke han havde de sedler at følge, så ville han bare tage det der ligger ved siden af sengen, ligegyldigt hvor beskidt det er.
Alle sådanne ting, som kommer naturligt for en teenager, er noget vi har ansvaret for.
Vi har aldrig gået op i mærketøj, og han ved godt at jeg faktisk synes det er åndsvagt at give ekstra penge bare fordi det hedder noget bestemt. Men han har så mange ting at kæmpe med i forvejen i forhold til hans jævnaldrene, så vi synes ikke han skal udelukkes på baggrund af hans tøj.[/quote]
Jamen min dreng er nu også sådan - godt nok er han kun 8 år, men jeg tror der ville gå mange dage med samme underbukser og uden bad, hvis ikke jeg sparkede ham afsted
Bliver han rent faktisk holdt udenfor nu pga tøjet :?
Min erfaring fra fx Luna er, at der hvor hun går i skole, går man ikke op i den slags - og selvom hun går i “billigt” tøj, har hun aldrig udtrykt ønske om at købe dyrt mærketøj.
Hvor er du bare en sød mor…
Kender du ikke nogle, som har børn på din søns alder, som evt. kan hjælpe dig?
[quote=Vivi_Fletcher;488201]Jamen min dreng er nu også sådan - godt nok er han kun 8 år, men jeg tror der ville gå mange dage med samme underbukser og uden bad, hvis ikke jeg sparkede ham afsted
Bliver han rent faktisk holdt udenfor nu pga tøjet :?
Min erfaring fra fx Luna er, at der hvor hun går i skole, går man ikke op i den slags - og selvom hun går i “billigt” tøj, har hun aldrig udtrykt ønske om at købe dyrt mærketøj.[/quote]
Den skole han går i, er en specialskole hvor de kun er 6 elever i hans klasse. Så det er faktisk kun til konfirmationsforb. at han falder helt udenfor, for det er jo alm. teenagere som går der.
Jeg kræver ikke at det er mærkevarer, men at få ham pointet ind på en stil, for så kan jeg sagtens finde ud af at kombinere tingene, som vi finder i bilka, H&M osv. Det kan jo sagtens være moderne i udseendet, uden at være et bestemt mærke.
[quote=KKH;488208]Den skole han går i, er en specialskole hvor de kun er 6 elever i hans klasse. Så det er faktisk kun til konfirmationsforb. at han falder helt udenfor, for det er jo alm. teenagere som går der.
[/quote]
Men igen … hvis han ikke bliver holdt udenfor pga tøjet og ikke har udtrykt ønske om forandring, nyt tøj, ny stil, hvorfor dog så pådutte ham det?
Så gør I jo nøjagtig, som de børn, der holder andre udenfor pga tøjet: Nemlig signalerer, at dyrt tøj er vigtigt for at have venner.
[quote=R500;488190]Nu har jeg det sådan HVORFOR skal børn gå i mærke tøj, de kan sagtens se pæne/smarte ud i “alm” tøj…
Jeg kunne personlig aldrig finde på at give mellem 500 og 1000 kr for et stykke tøj, børn vokser som ukrudt , så de ville ikke havde glæde af det længe…
Man kan få meget smart tøj i H og M , bilka, kvicly, føtex og mange lager udsalg steder… deres kvalitet er udmærket.
Jeg syntes det mærke ræs skaber unydige klikker i skolen og det giver et forkert syn på den virkelige verden, for mange som ikke har det fansi fine tøj tænker er jeg god nok og hvorfor er jeg ikke med i klikken…[/quote]
Jeg har faktisk altid været helt enig i dine betragtninger, men når man så står med et barn som på flere punkter allerede skiller sig ud fra mængden, hvorfor så gøre det mere besværligt for ham at blive en del af et fællesskab?
[quote=Vivi_Fletcher;488209]Men igen … hvis han ikke bliver holdt udenfor pga tøjet og ikke har udtrykt ønske om forandring, nyt tøj, ny stil, hvorfor dog så pådutte ham det?
Så gør I jo nøjagtig, som de børn, der holder andre udenfor pga tøjet: Nemlig signalerer, at dyrt tøj er vigtigt for at have venner.[/quote]
Jeg forstår godt hvad du mener, og et lys går faktisk lige op for mig. Måske er det mit eget ego, at min barn skal passe ind trods handicap, at jeg prøver at pleje på denne måde. Jeg vil ham jo bare det bedste, og han har faktisk ingen venner netop fordi han har svært ved at knytte sig til andre og holde fast på dem.
Naturligvis vil du hans bedste
Men måske det slet ikke er tøjet det handler om, men andre steder du skal forsøge, at gribe ind?
Jeg kender jo ikke hans specielle behov, men hvad med at invitere et par venner hjem til overnatning?
Det er i hvert fald det, der giver et super sammenhold i Lunas klasse og pigerne har nu besluttet at gøre det hos hinanden 1 gang om måneden
Tro du virkelig det hjælper at købe mærke tøj , helt ærgelig så prøver man at pakke problemet ind. Man skal tænke længer frem, for hvis folk ikke kan accepter den man er , så skal han/du/andre sige han er den han er , det er det indre og sgu ikke et stykke tøj der skal få ham ind i fællesskabet. Fælskabet et snak og hygge , tøj kan ikke snakke og skabe det som et virkelig venskab kan. Han skal lærer heller havde få venner end mange som egenlig ikke betyder noget
Jeg kan ikke lade være med at tænke på den forkommende jul. Jeg blev så gal og harm over de ønske seddler vi har fået . Det var enorm dyre ting børnene har skrevet på. Julen andre ting er blæst fuldstændig op til noget som det ikke burde være. Med det sagt så ville jeg sige folk er blevet utrolig egoistiske og det handler kun om døde ting.
For mig er julen glæde og hygge og ikke pakker, pakken er en glædelig tanke fra en og det skal børn lærer.
Man kan allerede lærer dem ved at sige du skal ikke gå i mærke tøj og lærer dem andre værdier i livet.
Jeg kan fortælle hvordan jeg var som barn jeg ville på ingen måder gå i det tøj de andre gik i min mor sagde jeg var fuldstændig på tværs for jeg ville ikke havde alt det mode tøj på. Lidt sjov vi har lige sætte og kigget på mit konfirmation foto. Vi sad alle på en lige række , alle havde hvide strømpe bukser på, lilly kjoler og krøllet hår. Jeg havde en nederdel på som min morfar havde syet en skjorte som han har syet , brune strømpe bukser på og lilla bånd. Allerede den gang kunne det få mig til at se rødt det mode ræs… Som jeg sagde til dem jeg er den jeg er hvis i ikke kan lide mig så er det bare ærgelig.
http://www.smartguy.dk/ sælger en masse smart drengetøj. De har også en outlet afdeling på nettet, hvor der findes billigere ting.
Så er der H&M H&M offers fashion and quality at the best price på nettet og i Århus har de en helt fantastisk drenge afdeling. Der er virkeligt meget smart tøj til rigtig gode penge! Den lever desværre ikke op til noget som helst dem i Randers.
Jeg forstår godt du gerne vil præge ham lidt i tøjvalget, mest fordi det som du selv siger ikke er noget han overhovedet tænker over.
Hvis jeg skulle lave en basis garderobe til sådan en ung teenager ville jeg købe:
- 1 par mørke g-star cowboybukser (de fås til 900 kr) Det er basis bukserne /g-star butik i Randers overfor den gamle biograf)
- 1 par militær ligene bukser, med lommer på siden i sort. 300 kr i H&M
- 2 t-shirter med et stort motiv (samlet pris 400 kr) kan købes i alle drenge butikker eller over nettet. Vælge ikke en for lille størrelse, da den ikke må stumpe.
- 3 basis t-shirter i de farver din søn kan lide. (Grå er en stor modefarve lige nu.) Kan SAGTENS købes i H&M for 120 kr. samlet pris
- 2 skjorter (fx med store tern i blå eller grå nyancer) 200 kr samlet pris i H&M
- 2 Hættetrøjer (kommer nok til at koste omkring 800 kr samlet pris. i fx g-star eller humor)
- 2 par underbukser gerne i bjorn Borg eller anden smart. 200 kr.
Alt i alt vil denne basis garderode koste 2820 kr.
Det lyder af vildt meget!!! Men garanteret mange af tingene kan findes billigere, og nogle af tingene har han måske.
Garderoben vil ihvertfald give ham mulighed for at variere hans look, mange gange!
En anden vigtig ting er at bukserne ikke må være for korte, så han bliver nok nød til at være med ude og prøve tingene, hvis han kan det.
Ellers behold byttemærke på til han har prøvet det der hjemme, og lad ham kigge sig selv i spejlet når han har prøvet nogle forskellige outfits på. Så kan du måske se en reaktion på ham, ellers kan du fortælle hvad du/i synes…
Af sko kunne købes et par all-star sko til 500 kr.
Sidste ting… I Quient (som er nævnt før) findes vist også smarte t-shirts med print af… STAR WARS, måske det kunne fange ham!!
[quote=R500;488221]
Jeg kan ikke lade være med at tænke på den forkommende jul. Jeg blev så gal og harm over de ønske seddler vi har fået . Det var enorm dyre ting børnene har skrevet på.[/quote]
Hvorfor bliver du harm over juleønsker :?
Jeg siger da netop altid til mine børn, at man må ønske sig alt - lige fra en blyantspidser til en levende hest. Det er jo ønsker og ikke krav!
Det par gange har de haft dyre ønsker, der var meget ønsket. Så slår flere i familien sig somme tider sammen om at give de lidt dyrere ting.
[quote=R500;488221]Tro du virkelig det hjælper at købe mærke tøj , helt ærgelig så prøver man at pakke problemet ind. Man skal tænke længer frem, for hvis folk ikke kan accepter den man er , så skal han/du/andre sige han er den han er , det er det indre og sgu ikke et stykke tøj der skal få ham ind i fællesskabet. Fælskabet et snak og hygge , tøj kan ikke snakke og skabe det som et virkelig venskab kan. Han skal lærer heller havde få venner end mange som egenlig ikke betyder noget
Jeg kan ikke lade være med at tænke på den forkommende jul. Jeg blev så gal og harm over de ønske seddler vi har fået . Det var enorm dyre ting børnene har skrevet på. Julen andre ting er blæst fuldstændig op til noget som det ikke burde være. Med det sagt så ville jeg sige folk er blevet utrolig egoistiske og det handler kun om døde ting.
For mig er julen glæde og hygge og ikke pakker, pakken er en glædelig tanke fra en og det skal børn lærer.
Man kan allerede lærer dem ved at sige du skal ikke gå i mærke tøj og lærer dem andre værdier i livet.
Jeg kan fortælle hvordan jeg var som barn jeg ville på ingen måder gå i det tøj de andre gik i min mor sagde jeg var fuldstændig på tværs for jeg ville ikke havde alt det mode tøj på. Lidt sjov vi har lige sætte og kigget på mit konfirmation foto. Vi sad alle på en lige række , alle havde hvide strømpe bukser på, lilly kjoler og krøllet hår. Jeg havde en nederdel på som min morfar havde syet en skjorte som han har syet , brune strømpe bukser på og lilla bånd. Allerede den gang kunne det få mig til at se rødt det mode ræs… Som jeg sagde til dem jeg er den jeg er hvis i ikke kan lide mig så er det bare ærgelig.[/quote]
Øhhh læs lige mit tidligere svar til dig, at de ting har jeg faktisk altid haft lagt vægt på. Men samtidig, prøv at stå med en søn, uden venner, der er lidt kikset i forhold til “normale” børn, og samtidig har et psykisk handicap, som gør det svært for ham med det sociale, og fortæl mig så bagefter at du ikke ville overveje moderne tøj og rumrejser for at åbne en dør for nogen som kan lære ham at kende, og finde ud af at han er en fantastisk dreng og ven at have.
Hvad man vil det eller ej, så betyder det noget at man kommer i pænt og ordentligt tøj. Der findes en masse billige alternativer som er rigtig gode! Det siger bare noget om man kommer og ser ordentlig ud i tøjet, eller om man er fuldstændig ligeglad.