Modne kvinder dater yngre mænd - hvad synes du?

Jeg synes, det er klassisk Ekstra blads journalistik - og det er ikke engang agurketid endnu.

Hvor er det dog uendelig ligegyldigt, hvad andre mennesker gør på den front, bare de selv er tilfredse og ingen bliver såret. Eneste “issue”, jeg kan se, har med børn at gøre - men den del rager stadig ikke omverdenen, det må være folks egen sag. Min kusine i USA har gennem flere år været gift med en 10-15 år yngre mand og de er et perfekt par og det eneste tidspunkt, jeg har haft tænkt over hans alder, var da vi mødtes for et par år siden i Dublin for at fejre hans 30 års fødselsdag. Hun er ældre end mig, så det satte aldersforskellen i perspektiv :slight_smile:

Der er da ingen grund til at dit pis det koger - min søn er 6 år nu og jeg har absolut ingen planer om at kræve børnebørn (når han er gammel nok til det) Men jeg har da vel lov til at drømme i mit stille sind.
Han er selv enebarn, så jeg ønsker da også for ham at han får børn - men nej jeg kræver det da overhovedet ikke

[QUOTE=En forhenværende bruger;829234]Der er da ingen grund til at dit pis det koger - min søn er 6 år nu og jeg har absolut ingen planer om at kræve børnebørn (når han er gammel nok til det) Men jeg har da vel lov til at drømme i mit stille sind.
Han er selv enebarn, så jeg ønsker da også for ham at han får børn - men nej jeg kræver det da overhovedet ikke[/QUOTE]

Jeg kan godt se mit udbrud ser lidt voldsomt ud på skrift… Undskyld!

Jeg tror også bare det er de fordomme jeg selv har mødt - skal du ikke have børn, Lone?? Ihh, hvor er det syndt for dine forældre… WHAT??!
Er din mand steriliseret, Lone? Jamen det kan godt laves om, så dine forældre kan få børnebørn…

Hvis du vidste, hvor mange gange jeg har hørt det… Men det er nok fordi jeg er 100% afklaret og ikke forstår, hvorfor andre folk mener, at de ved mere om mit liv end jeg selv gør… Jeg er overbevist om at det liv JEG har valgt er det rigtige for mig, og jeg tror ikke på at jeg bliver lykkeligere fordi jeg selv har født nogle børn. Og selv om sandsynligheden for at min mand dør før mig er stor, så har jeg jo stadig hans børn og børnebørn i mit liv…

Men det var en helt anden histore - Undskyld Helle, fordi jeg lige fik drejet din tråd.

[QUOTE=Margrethe;829217]
pssst… jeg er 8 dage ældre end ham :smiley: :D[/QUOTE]

Jeg er 4 år ældre end min kæreste :wink:

[QUOTE=DK Sugieh;829198]Spændende debat :slight_smile:

Jeg kan ikke hidse mig op over stor aldersforskel, hverken den ene eller den anden vej, så længe det datende par synes det fungerer og er dejligt.

Jeg vil personligt ikke have en meget yngre kæreste. En af grundende er, at en mand der eks er 10 år yngre end jeg sikkert på et eller andet tidspunkt ønsker sig noget afkom. Det hverken kan eller vil jeg kunne give ham, så allerede i det tilfælde, vil forholdet have en “begrænset levetid”.

Og så er mænd altså bare generelt mere tiltalende (for mig) når de er 37+ ;)[/QUOTE]

Parforhold og sociale normer vil vel altid vække interesse. Og pressen kan altid bruge stof, der sælger - det, der får folk op af lænestolen for at købe avisen/bladet.

Sugieh, mht yngre mænd og at få børn:
En anden kirkesanger og jeg vendte emnet, fordi vi oplever mænd over 40 (eller yngre endda) som lidt satte. De ønsker et hjemmeliv, og har mistet lysten til at komme ud og opleve noget.
Så kigger man efter de yngre mænd.

Veninden og jeg har begge vikarieret i en hel del kirker i Storkbh, og snakken går altid livligt i korværelset. En hel del af sangerne er studerende, fordi de har så lidt undervisning (og dermed forpligtelse i hverdags-dagtimerne), at de kan tage bisættelser og andre kirkelige handlinger i ugens løb.
Så kan man slå ørerne ud blandt de unge mænd.

De unge tenorer og basser - jeg skal ikke kunne sige, om det er en ren musiker- eller sanger-trend - de vil være fædre!

Det er simpelthen en del af deres umiddelbare fremtid, dem på 20 - 25 år: At stifte familie.

Det er stik modsat, hvis de er lidt ældre. Dem på 25 - 35 (groft sagt), de er komplet uinteresserede i faste forhold. De går i byen, drikker, og scorer. Evt med et sideblik på en kommende mor til deres børn.

Derpå retter interessen sig igen mod at “slå sig til ro” og stifte familie. Og have et hjemmeliv med en kone, der kan være mor og lave mad.

Så vidt mine jungletrommer gennem årene.
Det er muligt, at f eks TV-serie producenter griber en tendens og serialiserer den, fra Cougars til Christian Wisteria Lane (eller hvad de nu hedder).

Men de gange, hvor jeg har set en moden kvinde i forhold med en ung mand, så har det røget fløjten, når han vil til at være far - og når hun er så gammel, at selv den største skønhed forgår.

Omvendt kan den unge kvinde, der begynder et forhold med en meget ældre mand, godt droppe ham for en yngre fyr - fordi hun vil have børn (kunne godt nævne et par navne fra ballet- og operaverdenen i DK). Men om det holder… :?

Jeg er forbløffet over, hvor lidt kvinderollen har ændret sig i mændenes optik:
1: Som ung er hun interessant som potentielt smuk mor til hans børn.
2: Som voksen/yngre også, hvis hun har født ham børn.
Derpå forlader han hende muligvis for en yngre kvinde, som han så får barn/børn med.
3: Den voksne/modne kvinde kan være et seksualobjekt for en tid.

Men kvinder over 50? Nix. Samantha i serien SatC er en underholdende myte.
Og Carrie, hovedpersonen i samme serie? Billig dulle, ikke en, man gifter sig med, og slet ikke at tage alvorligt (hvordan skulle mændene også det, når hun ikke tager sig selv alvorligt, men ter sig som en skolepige, da hun får en eller anden orden/statuette).

De mænd, der er ude over stadie 1 og 2, og har (voksne) børn, kan ønske sig ungdom nr 2 uden alle de forpligtelser.
Det finder jeg helt i sin orden.
Og det er kun godt, at det er blevet socialt acceptabelt for kvinder at gøre det samme.
Nota bene: Kvinder kan kun gøre det, hvis de allerede har vist, at de kan være kone og mor. Ellers er vi henne ved “Samantha” igen. Den Man-eater, der bare er latterlig.

Der, hvor kæden hopper af for mig, det er, når partnerne er i forskellige livsfaser. Eksempel: Tony Curtis var vist sidst i 60erne, da han fik sig en 17-årig på armen. Pinligt! Hun var jo knap voksen, og han var på vej til at være gammel, undskyld, ældre.

Nå, nu må jeg vist henholde mig til Kardemommeby-loven:
“Man må ikke plage andre, eller sætte livet til, og i øvrigt må man gøre, som man vil”.
Viise ord :ok:

[QUOTE=En forhenværende bruger;829234]Der er da ingen grund til at dit pis det koger - min søn er 6 år nu og jeg har absolut ingen planer om at kræve børnebørn (når han er gammel nok til det) Men jeg har da vel lov til at drømme i mit stille sind.
Han er selv enebarn, så jeg ønsker da også for ham at han får børn - men nej jeg kræver det da overhovedet ikke[/QUOTE]

Helt enig her med Joan, jeg har selv en datter som 14 år nu…og jeg vil da på ingen måde kræve at hun giver mig børnebørn men lige som Joan drømmer jeg da en sød drøm om det ( ja hvem skal ellers huske at lære børnebørnene om at katte og opdræt er skøønt :tihi:)
Men min drøm går da på at jeg håber for min datter at hun får lov at opleve samme glæde ved at få et barn eller børn, som jeg selv har oplevet det :slight_smile:

[QUOTE=Lone;829238]Jeg kan godt se mit udbrud ser lidt voldsomt ud på skrift… Undskyld!

Jeg tror også bare det er de fordomme jeg selv har mødt - skal du ikke have børn, Lone?? Ihh, hvor er det syndt for dine forældre… WHAT??!
Er din mand steriliseret, Lone? Jamen det kan godt laves om, så dine forældre kan få børnebørn…

Hvis du vidste, hvor mange gange jeg har hørt det… Men det er nok fordi jeg er 100% afklaret og ikke forstår, hvorfor andre folk mener, at de ved mere om mit liv end jeg selv gør… Jeg er overbevist om at det liv JEG har valgt er det rigtige for mig, og jeg tror ikke på at jeg bliver lykkeligere fordi jeg selv har født nogle børn. Og selv om sandsynligheden for at min mand dør før mig er stor, så har jeg jo stadig hans børn og børnebørn i mit liv…

Men det var en helt anden histore - Undskyld Helle, fordi jeg lige fik drejet din tråd.[/QUOTE]

Jeg var selv 33 inden jeg fik min søn - og du kan tror jeg kender den der… Jeg blev også tit spurgt om det ikke snart var på tide osv osv.
Det var irriterende, men da det så oven i købet var svært at blive gravid, ja så gjorde det også ondt at høre på. - endnu en grund til at jeg hverken vil kræve eller presse på ;o)

[QUOTE=En forhenværende bruger;829247]Jeg var selv 33 inden jeg fik min søn - og du kan tror jeg kender den der… Jeg blev også tit spurgt om det ikke snart var på tide osv osv.
Det var irriterende, men da det så oven i købet var svært at blive gravid, ja så gjorde det også ondt at høre på. - endnu en grund til at jeg hverken vil kræve eller presse på ;o)[/QUOTE]

For mange år siden havde jeg en kollega, der blev gift, mens vi arbejdede sammen og kort tid efter begyndte snakken om børn - både blandt kolleger og også blandt familie og venner. Jeg var sådan set ret ligeglad (og det blev jeg senere rigtig glad for, at jeg havde været) og en dag kom hun, næsten småfornærmet, også spurgte, om jeg ikke skulle ønske tillykke :wink: Det viste sig, at hun og hendes mand næsten lige fra de blev gift havde arbejdet på at få børn, men havde utroligt svært ved det og som hun sagde, så gjorde alle de stikpiller og spørgsmål rigtig ondt, når det bare var det allervigtigste for dem (det fylder jo let meget, når man gerne vil og ikke kan).

Det lærte mig aldrig aldrig aldrig at stille det spørgsmål til nogen :slight_smile:

min mor er fra 38…min far er fra 42…jeg er fra 59 min mand er fra 60… nogle kvinder foretrækker jo ungt kød…LOL…
jeg ved faktisk ikke hvordan jeg ville reagere hvis min søn på 22 kom hjem og præsenterede sin nye flamme på 32+… jeg skulle nok lige sove på det et par gange og så var det det…

det er lidt ligesom aldresforskel på søskende…min mor var højgravid da jeg stod konfirmant (og vi er kun os 2 søskende)

[QUOTE=Lone;829238]Jeg kan godt se mit udbrud ser lidt voldsomt ud på skrift… Undskyld!

Hvis du vidste, hvor mange gange jeg har hørt det… Men det er nok fordi jeg er 100% afklaret og ikke forstår, hvorfor andre folk mener, at de ved mere om mit liv end jeg selv gør… [/QUOTE]

Åh ja. Det er supertræls, men vinklen med, at man skal se at få børn, så de kan få børnebørn, det er bare “Den eneste virkelige lykke i verden er små børn” i yderste potens - argh - så får man jo ikke børn for børnenes skyld, men som en slags kæledyr: Søde og sjove, indtil de bliver voksne og selvstændige.

[QUOTE=En forhenværende bruger;829247]Jeg var selv 33 inden jeg fik min søn - og du kan tror jeg kender den der… Jeg blev også tit spurgt om det ikke snart var på tide osv osv.
Det var irriterende, men da det så oven i købet var svært at blive gravid, ja så gjorde det også ondt at høre på. - endnu en grund til at jeg hverken vil kræve eller presse på ;o)[/QUOTE]

Fordelen ved at runde de 30: Så stopper lige dét spørgsmål - for nu er det jo pinligt, unævneligt, og “der er sikkert noget galt med den kvinde, siden hun ikke er blevet mor endnu” - alle kvinder ønsker jo at blive mødre, ellers er de ikke rigtige kvinder.

Jojo, jeg føler med dig.
En af grundene til, at det her emne får mig op at køre er netop veninden på (dengang) 35, der ledte med lys og lygte efter en ordentlig mand at få børn med (hun havde ledt pænt længe). Da han dukkede op (og erklærede ordret, “at nu var han for gammel til at gå i byen og ha’ løse forhold, nu var han klar til et fast forhold og børn”), så fik de med nogen møje 1 barn og derefter fertilitetsbehandlinger…

Folk aner ikke, hvad de jokker i, når de føler, at de har ret til at udfritte andre om de mest private emner. Det undrer mig rigtig meget, at de gør det.

“Folk aner ikke, hvad de jokker i, når de føler, at de har ret til at udfritte andre om de mest private emner. Det undrer mig rigtig meget, at de gør det.”

Så kan man vist ikke være mere narcissistisk - at citere sig selv :tihi::ups:
Jeg burde ikke undre mig spor.
Dem, der spørger, er jo helt almindelige, normale mennesker, og de spørger til det, der optager dem. Det forekommer dem jo helt almindeligt og normalt. Det er det også.

Men os, der har valgt andre værdier, vi træder udenfor kredsen, og så vil de undrende gerne ha’ en forklaring på, hvorfor man ikke “bare” kan være helt almindelig og normal ligesom dem.

Nogle af dem med synsvinklen, at man “skaber sig” eller “stiller sig an”, bilder sig ind at være noget særligt, “og det er noget pjat, tag dig sammen og opfør dig ordentligt”. Dvs almindeligt og normalt.

Får lyst til at citere Luther: “Her står jeg. Jeg kan ikke andet.” :surrender1:

jeg syntes squ det må være folks eget problem hvem de er kærester med, dog syntes jeg det er lidt ækelt når en mand på 50-60 år fører sig frem i sin åbne sportsvogn og så med en 20 årig dulle ved sin side, i min verden er det bare et trofæ for ham og en mulighed for at han kan vise omverdenen at han stadig kan trods alderen.
jeg kan så godt forstå yngre mænd som vælger en pige på 40+, for som regel ønsker disse kvinder ikke flere børn og de børn de har er fløjet fra reden og derpå kan de så rejse ud i verden og opleve det de har lyst til uden at ha ansvar for småbørn osv.

personligt ville jeg aldrig vælge en kæreste der er meget ældre(2-3 år) end mig selv, hvorfor ved jeg egentligt ikke, men omvendt vil jeg ikke have noget imod en yngre kæreste, fru tonya er 7 år yngre end mig og det er faktisk ganske morsomt, i mit voksenliv har alle mine kærester været 7 år yngre end mig, jeg falder åbentbart for årgang 1976

Hvad andre folk gør er jeg ret ligeglad med.
MEN hvs min søn, der er 19 år, kommer hjem med en kæreste på f.eks. 35, så tror jeg nok liiiiiige jeg vil tage en lille snak med ham.
Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt :tihi:

Jeg synes det er så almindeligt i dag, at nogle mennesker ikke ønsker at få børn, så jeg oplever absolut ingen fordomme om at træde ved siden af der :slight_smile:

Uha jo… Masser af fordomme, når man som ung siger man ikke ønsker børn, så får man hele smøren…

Så kommer jeg nok bare i andre kredse :slight_smile:

jeg er nu tilbøjelig til at give henriette ret. har ikke selv lyst til at få børn og når jeg/vi nævner det for andre kigger de underligt på os og siger jamen børn er da den højeste gave man kan få og uha i skal da ha børn ellers har i ikke levet livet.
mon det er en jydeting

Enig, jeg havde en mening til jeg ændrede den og det var der ingen der sagde noget imod. Altså ikke at jeg ændrede min mening men at jeg var overbevist om at jeg ikke ville have børn :slight_smile:

Jeg synes det er så ‘‘jomfrunalsk’’ i mangel af bedre ord at skyde ander i skoene at de ikke forstår ens valg. Hav dog ‘‘nosser’’ nok til at stå ved jeres beslutninger og ændre beslutninger sig, så stå ved dem også. ‘‘Life is a bitch’’ siges der nogle gange, men er man tro mod sig selv så bliver det ikke meget bedre.

ENIG!!

[QUOTE=birtheras;829388]Enig, jeg havde en mening til jeg ændrede den og det var der ingen der sagde noget imod. Altså ikke at jeg ændrede min mening men at jeg var overbevist om at jeg ikke ville have børn :slight_smile:

Jeg synes det er så ‘‘jomfrunalsk’’ i mangel af bedre ord at skyde ander i skoene at de ikke forstår ens valg. Hav dog ‘‘nosser’’ nok til at stå ved jeres beslutninger og ændre beslutninger sig, så stå ved dem også. ‘‘Life is a bitch’’ siges der nogle gange, men er man tro mod sig selv så bliver det ikke meget bedre.[/QUOTE]

:respekt: