Jeg bliver ind imellem spurgt " hvornår skal i giftes … hvornår skal i have børn" - det er nu absolut ikke noget jeg synes er træls - folk spørger jo af interesse… og jeg svarer efter bedste evne…
Jeg har været skilt i omkring 7 år og bliver da også somme tider spurgt, hvornår jeg skal have mig en kæreste.
Er det et spørgsmål stillet pga forestilling om at “det skal man da ha” er mit svar derefter, så mit svar er altid afhængigt af spørgeren
[QUOTE=Vivi_Fletcher;829414]Jeg har været skilt i omkring 7 år og bliver da også somme tider spurgt, hvornår jeg skal have mig en kæreste.
Er det et spørgsmål stillet pga forestilling om at “det skal man da ha” er mit svar derefter, så mit svar er altid afhængigt af spørgeren ;)[/QUOTE]
OMG og du har ikke en kæreste
Altså havde man spurgt mig for 2 år siden skulle jeg bestemt heller ikke have nogen børn - sådan gik det ikke helt
Men jeg kunne nu aldrig finde på at spørge andre om ikke de skulle og hvorfor dog ikke det og ih hvor går I glip af noget. Det er jo ens eget valg om man har lyst og jeg kan bestemt se fordele ved begge valg
[QUOTE=Vivi_Fletcher;829414]Jeg har været skilt i omkring 7 år og bliver da også somme tider spurgt, hvornår jeg skal have mig en kæreste.
[/QUOTE]
Det spørgsmål får jeg også, men så svarer jeg at det skal jeg ikke … nu har jeg det lige så godt
[QUOTE=birtheras;829416]OMG og du har ikke en kæreste
[/QUOTE]
Overvejede en overgang, for at få taget opvasken - men nu har jeg jo Luna, så jeg klarer mig
Og hvordan med støvsugningen?..
Nårh ja, den klarer hun da også.
Eneste jeg faktisk ikke har succes med er madlavningen
Nå men…
Jeg har såmænd prøvet “begge” … (altså, både ældre og yngre end mig kvinder)… for mig, spiller alderen (på papiret) ikke en hujende fis, sålænge jeg finder hende tiltrækkende og alt det. Det handler meget om, hvad der foregår mellem ørerne og så skal der naturligvis være en god solid portion “kemi” og fysisk tiltrækning.¨
Således er det i min verden tilladt med stort set hvad som helst… Hvad i alverden har jeg af ret til at ‘fordømme’ - endsige MENE noget som helst om, hvad andre føler, tænder på, synes godt om osv…
[QUOTE=Vivi_Fletcher;829445]Nårh ja, den klarer hun da også.
Eneste jeg faktisk ikke har succes med er madlavningen :-)[/QUOTE]
Hmmm… Du ved jo hvad man siger: "Vejen til mandens hjerte går gennem… "
Aha … tak - nu fandt jeg så årsagen til den manglende kæreste
Var nu også kun en joke, men det er jeg overbevist om at du fattede
Næh hov! Du skal da bare lede efter én der kan lave mad!!
Den fangede jeg godt
God idé - men så holder dit ordsprog jo ikke
[QUOTE=DK Lindvig;829370]Hvad andre folk gør er jeg ret ligeglad med.
MEN hvs min søn, der er 19 år, kommer hjem med en kæreste på f.eks. 35, så tror jeg nok liiiiiige jeg vil tage en lille snak med ham.
Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt [/QUOTE]
Ja det er jo lige dét
Jeg vil godt indrømme at jeg synes det er lidt … hmmmmmm… hvis en kvinde på 40+ finder sig en fyr på 20. Jeg synes ikke det er … naturligt.
Men samtidig er jeg så osse dobbelmoralsk åbenbart, for da jeg var yngre var det helt udelukket at jeg kunne falde for en fyr på min egen alder. mænd er altså DRENGE meget længere end de fleste kvinder er piger. Og jeg kan bare ikke med hele det der “drengerøvssyndrom” - jeg ser sådan noget som Nik & Jay for mit indre blik og det gi’r mig kvalme.
Nu hvor jeg selv har passeret de 45 (og lidt til) kan jeg mærke det har vundet et lidt andet leje. Altså jeg går ikke længere og drømmer om folk på 65 L - men ellers har jeg ikke noget problem med en aldersforskel på en 15-20 år, så længe manden er ældst L
Det er 110% baseret på mine egne præferencer - og jeg kunne aldrig drømme om at SIGE noget til f. eks. en kollega der fandt sig en loverboy på det halve af hendes egen alder. Men jeg ville tænke mit.
Vi havde et par naboer her engang hvor manden var vel de der næsten 20 år yngre end kvinden. Det så sq mærkeligt ud. De lignede mor og søn, ikke et par. Men de var helt afklarede med det og var godt klar over at folk løftede øjenbrynene når de fandt ud af at de netop ikke VAR mor og søn. Og kærlighed kender jo ikke til aldersgrænser.
Hvis en af mine døtre kom hjem med en mand der var 20 år ældre… ja… så kom det helt an på manden og hvordan han i øvrigt var. Jeg har kendt mænd på 20 der opførte sig som om de var over 50, og folk på 50 der absolut hverken var gamle eller satte.
Jeg synes så osse at “bimbo”-modellen er latterlig, men jeg håber bare for pigen i det forhold at hun har en god “kontrakt” - så kan han gøre sig latterlig og hun kan arve
Min mad er sølle 8 år ældre end mig.
Og jo, jeg kan da godt begynde at mærke det, men det tilskriver jeg nu lissåmeget andre omstændigheder end lige hans alder. Han har da stadig brugt hele aftenen på at leve med sit elektriske tog (og ja, han kalder det selv at lege
)
Selv kan jeg godt lide indimellem at opføre mig top-barnligt. Jeg kører altid gennem vandpytter så det sprøjter (altså hvis ikke der ligefrem går nogen på fortovet. Jeg er fjollet, ikke ond L) af den ene grund at det ser sjovt ud
Hmm og her er det også kvinden der er ældst. TOes2 er 9 år ældre end jeg og det hun ledte efter var helst en mand der var 10 år ældre end hende.
Tror så ikke at folk ser en aldersforskel på os da hun ser yngre ud end hendes reeele alder og jeg ældre.
Vil dog sige at det med aldersforskellen kommer helt an på personerne. Nogle kan bære det mens andre ikke bør gøre det da det hele kommer an på personlighed og mentale alder
Jeg mener at det hele kan sammenfattes i “mind your own business”… indtil der evt. spørges om din mening… og hvis du har en.
Jeg kan umiddelbart ikke hidse mig op over det, har vigtigere ting at bruge mit liv på
Her vil jeg så sige, at nu ligner det altså griseri!!..
Der var en meget sjov temalørdag på DR2 om fænomenet. Det er nemlig lidt nyt, at det bliver legitimt for kvinder at finde sig en yngre model, sådan som mænd har gjort det i mange, mange år. “gamle mænd knirker, unge mænd virker”, som de sagde.
Jeg er gift med en jævnaldrende mand - han er tre år ældre end mig, og det er “jævnaldrende” i min bog - men jeg synes, at alderen betyder forsvindende lidt. Hvis folk trives, må de gøre luge hvad de vil.
ENIG!!
(især hvis jeg er en puma fordi min kæreste er 8 dage yngre end jeg :D)