Modne kvinder dater yngre mænd - hvad synes du?

Der er altså rigtig rigtig mange mennesker, der er ganske frivilligt single og når man er det, er det møgirriterende at skulle forsvare sin beslutning over for folk, der synes, at tosomhed (som minimum - der må gerne være tilsat nogle børn) er det eneste saliggørende. Jeg har masser af gange fået skudt i skoene, at jeg er “ensom” og det er sjovt nok altid af nogen, der ikke er i stand til at bo alene (dem er der jo masser af). Gu’ er jeg ej ensom - jeg er single og det har jeg det fint med. Den del af mit liv kan sagtens ændre sig på et tidspunkt, men jeg har ikke travlt og ikke ondt af mig selv - og vil også rigtig gerne slippe for, at andre skal have ondt af mig.

jeg har så ikke noget imod at folk har ondt af mig… for det er misguided… og de har jo ondt af mig fordi de vil mig det bedste… det synes jeg er en ok grund selv om det slet ikke er nødvendigt :slight_smile:

det man skal holde sig for øje som “double” er… selv om vi singler er alene er vi langt fra ensomme … der er milevid forskel…

det er også derfor vi elsker at være singler - det er fordi vi ikke føler os ensomme :slight_smile: hvis vi gjorde lavede vi det jo bare om og blev doubler :slight_smile:

Nogle gange har jeg alvorligt ondt af dem der er i et forhold og har været det siden de mødte hinanden som 18-årige i gymnasiet (og lign.) - hvis de ovenikøbet har 1-2-3 møgbørn (!), en labrador, et kedeligt hus og … så videre!.. … får jeg sommetider meget ondt af dem… :smiley:

I al deres stress og jag med at få det hele til at hænge sammen - og alt de i øvrigt kan er at brokke sig over dit og dat - så glemmer de nemlig helt og aldeles at leve!

Hvis jeg finder noget til min samling (jeg samler på noget) - så flyver jeg da bare til det land hvor det er og kigger på det og køber det med hjem, hvis jeg vil…
…jeg kan tillade mig, at hver eneste ting i mit hjem er udvalgt og IKKE et kompromis (ikke kun penge/pris - men også smag/design)…
… jeg kan få en skør idé, at på torsdag invitere 3 dejlige veninder til lækker mad, der måske koster mig det samme som “Fattig-Carina” skal holde hele måneden for…
…og jeg har en stor dejlig bil, som jeg får til ‘halv pris’ fordi jeg ikke har en hujende fis at bruge et bagsæde til. (Altså gulplade-bil)…
… jeg skal ikke høre på larm og ballade - jeg skal ikke falde over ledninger til playstation og skrammel alle vegne… og når jeg slukker for at få ro, er der i samme sekund ro. :slight_smile:

Det er f… ‘sjovt’ at andre mennesker har så travlt med at ‘dømme’ især kvinder som vælger en single-tilværelse (evt. uden børn)…

Jeg hader konformitet - selvom jeg naturligvis i de forskellige sfærer jeg bevæger mig i, tilpasser f.eks. tøjvalg mv.

Jeg må hellere lige skynde mig at sige, at der ovenfor på ingen måde peges på nogen specifik person/familie eller lign - og jeg er naturligvis provokerende - men jeg er GLAD og tilfreds hver eneste dag! - skulle der dog dukke en fast ‘partner’ op, så vil jeg da gerne det - men ak og ve hvis hun vil lave mig om! :wink:

[QUOTE=binks;831034]
Drømme. drømme drømme:p:tihi:["]](http://www.felixissimus.dk[/url)[/QUOTE]

Hmmm… Birthe! Jeg må hellere i gang med at træne lidt kan jeg se… :smiley:

ENIG!! (altså bortset lige fra kønnet på partneren :p)

[QUOTE=KartoffelChips;831090]

Jeg må hellere lige skynde mig at sige, at der ovenfor på ingen måde peges på nogen specifik person/familie eller lign - og jeg er naturligvis provokerende - men jeg er GLAD og tilfreds hver eneste dag! - skulle der dog dukke en fast ‘partner’ op, så vil jeg da gerne det - men ak og ve hvis hun vil lave mig om! ;)[/QUOTE]

ENIG!!! og jeg kunne faktisk i højere grad se mig selv i en form for bofællesskab (ikke partnerskab pr se for jeg er ikke lesbisk/biseksuel nok) … men KUN hvis jeg fik lov at være 100% den jeg er og ikke alt mulig andet…

det er derfor jeg har valgt projekt liv alene… jeg vi ikke laves om :slight_smile: og jeg vil ikke gå på kompromis med ret meget :slight_smile:

For første gang i mit liv bor jeg helt alene og mig behøver du ikke at have ondt af, for jeg NYDER DET :yah:
Jeg har altid skulle tage hensyn til alle mulige andre omkring mig, først forældre og søskende, senere en veninde jeg boede sammen med en overgang, derefter kæreste/mand og børn … nu hvor jeg endelig bare er jeg selv, kan jeg gøre lige hvad der passer mig + at andres adfærd ikke forpester mit liv på samme måde som det engang imellem har gjort … er der nogen der irriterer mig, kan jeg bare gå hjem !
At det så måske ikke er særlig sundt for mig at være alene (især mine spisevaner bekymrer mig :S), er en helt anden sag, men at nyde det … det gør jeg :rock:

Andres parforhold er ikke noget jeg bruger ret meget tid på … det kan godt være at jeg studser over det hvis mine børn på et tidspunkt kommer hjem med en kæreste der er meget ældre/yngere, men jeg tror nu ikke det ville holde mig vågen om natten.
Jeg selv har altid haft et godt øje til mænd der er ældre end jeg selv, men sjovt nok har de længerevarende forhold jeg har været i, været med jævnaldrende fyre :gruble:

[QUOTE=Skattekat;831163]For første gang i mit liv bor jeg helt alene og mig behøver du ikke at have ondt af, for jeg NYDER DET :yah:
Jeg har altid skulle tage hensyn til alle mulige andre omkring mig, først forældre og søskende, senere en veninde jeg boede sammen med en overgang, derefter kæreste/mand og børn … nu hvor jeg endelig bare er jeg selv, kan jeg gøre lige hvad der passer mig + at andres adfærd ikke forpester mit liv på samme måde som det engang imellem har gjort … er der nogen der irriterer mig, kan jeg bare gå hjem !
At det så måske ikke er særlig sundt for mig at være alene (især mine spisevaner bekymrer mig :S), er en helt anden sag, men at nyde det … det gør jeg :rock:

Andres parforhold er ikke noget jeg bruger ret meget tid på … det kan godt være at jeg studser over det hvis mine børn på et tidspunkt kommer hjem med en kæreste der er meget ældre/yngere, men jeg tror nu ikke det ville holde mig vågen om natten.
Jeg selv har altid haft et godt øje til mænd der er ældre end jeg selv, men sjovt nok har de længerevarende forhold jeg har været i, været med jævnaldrende fyre :gruble:[/QUOTE]

Totalt enig med dig, jeg nyder også at være kun mig.
Ingen skal ha’ ondt af mig fordi jeg bor alene. Jeg har et super godt forhold til min frihed, og jeg er ikke ensom, for at være alene og at være ensom er bestemt ikke det samme.

[QUOTE=Else;831008]
Jeg har ondt af folk, der må leve alene. Det står for mig som det værste i verden. Og derfor ønsker jeg for andre, at de må opleve samme lykke som jeg selv. [/QUOTE]

Du skal endelig ikke have ondt af folk, der bor alene - vi er faktisk en hel del, der nyder det :slight_smile:
Jeg har prøvet parforhold med børn, bo helt alene og bo “alene med børn”. Hver ting til sin tid - og jeg har nydt alle udgaverne. Lige pt nyder jeg helt forfærdeligt, at bo “alene” med mine børn, men uden fast partner. Og jeg nyder det til hver en tid og har ikke lyst til at bo med en mand.

Så egentlig har jeg nok lidt ondt af dig, der bor på 20. år med samme mand :wink:

[QUOTE=KartoffelChips;831090]
… jeg kan få en skør idé, at på torsdag invitere 3 dejlige veninder til lækker mad, der måske koster mig det samme som “Fattig-Carina” skal holde hele måneden for…[/QUOTE]

Fedt nok - er det i morgen eller næste torsdag jeg skal komme? :slight_smile:

:slight_smile: Jeg er en af de singler der i sandhed synes det er pænt træls at være alene :slight_smile:
Men derfor skal jeg ikke ynkes :slight_smile:
Jeg ville meger gerne finde en kæreste, for jeg nyder bestemt tosomheden og fællesskabet.
Det er da også rart ind imellem at være sig selv, men jeg vil bestemt foretrække parforhold.

At jeg så synes det er ret svært at finde noget fornuftigt… dét er en helt anden snak :wink:

Det er faktisk et meget sødt og betænksomt udgangspunkt Else (uden gnist af ironi er dette skrevet) Vi handler, reagerer og tænker jo alle ud fra hver vores udgangs/omdrejningspunkt. Personligt er jeg en glad (og selvvalgt) single - jo absolut er der tidspunkter, hvor det kunne være rart at have en ‘soulmate’ at dele livets gang og begivenheder med - men 99,9% af tiden er jeg super glad for at jeg kun har mig selv at tænke på - foruden kattene selvfølgelig :tihi:

Hvilket minder mig om en anden ting, som virkelig kan få mit blodtryk udover målbar scala; det er når folk smiler overbærende (ved konstatering af jeg lever et skrækkeligt barnløst og dermed indholdsløst liv) og siger ‘nå ja, så har du jo så kattene…’ Undskyld mig hvad??? Nej mine katte er ikke anskaffet som et singlepige alternativ til børn - de er kæledyr… Højt værdsat, elsket og bliver passet og plejet ja, men mine børn er de ikke og det har heller aldrig været tanken/intentionen… Hvordan kan folk lave sådan en sammenligning :? Jeg griner af min mor, når hun siger at kattene jo nok er de eneste børnebørn hun får fra den kant, men det er min mor og det er sagt i sjov…

[QUOTE=KartoffelChips;831090]Nogle gange har jeg alvorligt ondt af dem der er i et forhold og har været det siden de mødte hinanden som 18-årige i gymnasiet (og lign.) - hvis de ovenikøbet har 1-2-3 møgbørn (!), en labrador, et kedeligt hus og … så videre!.. … får jeg sommetider meget ondt af dem… :smiley:

I al deres stress og jag med at få det hele til at hænge sammen - og alt de i øvrigt kan er at brokke sig over dit og dat - så glemmer de nemlig helt og aldeles at leve![/QUOTE]

Uh Jamen jeg er en af disse stakler, Har mand igennem 18 år, faldt for ham i folkeskolen - 3 børn, villa og vovse og jeg ELSKER det ss - Jeg har nemlig valgt det selv og glemmer bestemt ikke at leve samtid. Lige nu nyder jeg stilheden hjemme, inden rødderne træder ind af døren - for så går det løs med hygge m.m inden vi skal til svigerfamilien til aftensmad. Jeg ser det bestemt ikke som om jeg går glip af noget eller må give afkald - men har valgt at priotere det som jeg vil have.

Men at folk er single og lever livet, det er jeg ikke misundelig over. De har jo netop selv valgt deres liv sådan.

MVH
Gitte

[QUOTE=GitteS;831199]Uh Jamen jeg er en af disse stakler, Har mand igennem 18 år, faldt for ham i folkeskolen - 3 børn, villa og vovse og jeg ELSKER det ss - Jeg har nemlig valgt det selv og glemmer bestemt ikke at leve samtid. Lige nu nyder jeg stilheden hjemme, inden rødderne træder ind af døren - for så går det løs med hygge m.m inden vi skal til svigerfamilien til aftensmad. Jeg ser det bestemt ikke som om jeg går glip af noget eller må give afkald - men har valgt at priotere det som jeg vil have.

Men at folk er single og lever livet, det er jeg ikke misundelig over. De har jo netop selv valgt deres liv sådan.

MVH
Gitte[/QUOTE]

uanset hvordan vi vender og drejer det, så vælger vi selv…

jeg valgte at være gift med en jævnaldrene mand… det er det dummeste jeg har præsteret endnu… jeg blev lavet om, jeg havde aldrig huset for mig selv, jeg kunne overhovedet ikke se ham i børne-ligningen og ved gud om han ikke ovenikøbet syntes jeg var for tyk…

det valg blev godt nok hurtigt lavet om… hvis jeg var blevet fordi jeg var bange for at jeg ikke kunne klare mig økonomisk hvis jeg smed ham ud - SÅ kunne man have haft ondt af min 2-somhed…

og indrømmet - jeg har personligt selv enormt ondt af dem der bliver fordi de frygter hvad der er på den anden side … og er ulykkelige i deres valg…

men glade lykkelige par og happy singler - dem har jeg ikke ondt af… og jeg har heller ikke ondt af dem der er singler og hellere vil være doubler for det er utrolig nemt at finde en partner - det svære er at gå NOK på kompromis til at det holder …

hvis man i 10 år ikke har kunnet finde en og siger det er svært - så er det fordi man selv er besværlig/FOR kræsen/for kompromisløs… og det har jeg heller ikke ondt af for det er igen valg man selv træffer for at være lykkelig…

så bottom line… har man selv valgt og er glad for det… så er det top notch :slight_smile:

Jeg piller bare Sørens indlæg ud, fordi han siger det så godt…

Hmm… Nogle af os, har VALGT at leve det liv…
Jeg har heldigvis undgået børnene, huset er gammelt og rummer mange overraskelser og hunden var kun en lab-x, men ellers rammer du meget godt ind i hvad der er mit liv…
Okay… jeg mødte ikke Manden i gymnasiet (han er en del ældre end mig)…
Men jo, jeg var kun 19 :wink:

Og ved du hvad?
Jeg er altid helt 100% bevidst om at mit liv med ham er et VALG!..
For jeg kan sagtens leve uden ham! Og endda leve godt…
Men jeg vil ikke! :slight_smile:

I al deres stress og jag med at få det hele til at hænge sammen - og alt de i øvrigt kan er at brokke sig over dit og dat - så glemmer de nemlig helt og aldeles at leve!

Meget enig!
Jeg oplever gang på gang (nahh, ikke så meget længere, veninderne og jeg er alle ved at komme ud af den fødedygtige alder :wink: ) , at miste veninder fordi de får børn… Og nu lige pludselig ikke længere kan eller måske endda vil leve et aktivt KVINDEliv… De transmogryffer sig til Mødre og intet andet. Og jeg kan simpelthen ikke sidde og simulere på femte time for sjette gang at forskellige blemærker er interessante :wink:

Jeg er uddannet som pædagog og rigtig mange får nærmest hjertestop, når jeg fortæller at babyer og børn op til ca 6 - 7 år virkelig ikke interesserer mig!
Babyer synes jeg endda har en kvalm lugt af gammel sur mælk… børn omkring 4 er hunderædde for mig… osv… jeg er bare ikke kombatibel med børn i den alder…

Dog… Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at havde jeg fået egne børn, havde de natrligvis været de dejligste, smukkeste og mest vidunderlige børn på denne jord - fordi de var mine!

Hvis jeg finder noget til min samling (jeg samler på noget) - så flyver jeg da bare til det land hvor det er og kigger på det og køber det med hjem, hvis jeg vil…

Havde jeg økonomien, så levede jeg såmænd også sådan…
Nogle af os kan nemlig sagtens finde ud af at leve som individer i et parforhold :wink:
Jeg er ikke fastgjort til min mand ved hoften… og vi stoler gensidigt på at vi er voksne mennesker, der kan træffe vores egne beslutninger på et fornuftigt grundlag…

…jeg kan tillade mig, at hver eneste ting i mit hjem er udvalgt og IKKE et kompromis (ikke kun penge/pris - men også smag/design).
.

Det er korrekt… et parforhold er et langt kompromis… og er man ikke indstillet på at indgå den slags, så bør man nok holde sig langt væk :smiley:
Når det så er sagt, så skal man også huske på at man meget ofte finder en partner med samme smag som en selv…
Eller i hvert fald en partner, som er i stand til og villig til at udvikle sig selv i takt med og samspil med en selv…
Gensidig påvirkning…

… jeg kan få en skør idé, at på torsdag invitere 3 dejlige veninder til lækker mad, der måske koster mig det samme som “Fattig-Carina” skal holde hele måneden for…

Samme kan jeg… hvis jeg havde økonomien til det :wink:
Min mand blander sig forså vidt ikke i mit liv…
Nok fordi, da vi lærte hinanden at kende, arbejdede han over hele DK og var som regel kun hjemme i weekender…
Beskeden var : Find dig nogle venner at være sammen med, for jeg er ikke hjemme at holde dig i hånden!
Det betyder også at vi idag har tre forskellige vennekredse… hans, mine og vores :slight_smile:

.

.og jeg har en stor dejlig bil, som jeg får til ‘halv pris’ fordi jeg ikke har en hujende fis at bruge et bagsæde til. (Altså gulplade-bil)…

Fordelen ved ikke at have børn, vil jeg nok sige - der er stadig plads til en partner på det andet forsæde :stuck_out_tongue:
Jeps - vi har også sådan en bil :slight_smile:

… jeg skal ikke høre på larm og ballade - jeg skal ikke falde over ledninger til playstation og skrammel alle vegne… og når jeg slukker for at få ro, er der i samme sekund ro. :slight_smile:

Jeps… samme nyder jeg også i den grad… mit rod er mit eget - eller min mands…

Det er f… ‘sjovt’ at andre mennesker har så travlt med at ‘dømme’ især kvinder som vælger en single-tilværelse (evt. uden børn)…

Jeg husker stadig en tidligere veninde… som udtalte at hun sagtens kunne være misundelig på det jeg havde med min mand - lige indtil hun kom i tanke om at handyret jo ville ligge i sengen hver evig eneste morgen i måske resten af hendes liv! Og så blev hun igen så glad for at være single :klapper:
(Veninden fandt flere år senere en mand, blev lyngravid… og så gik det som det plejer… vi ses ikke :frowning: )

Jeg hader konformitet - selvom jeg naturligvis i de forskellige sfærer jeg bevæger mig i, tilpasser f.eks. tøjvalg mv.

Helt og aldeles enig…
Og defor skal man også huske på at hvert eneste liv, hvad enten det leves som single eller som del af et parforhold, er unikt, fordi det er præget af individuelle valg :slight_smile:

Jeg må hellere lige skynde mig at sige, at der ovenfor på ingen måde peges på nogen specifik person/familie eller lign - og jeg er naturligvis provokerende - men jeg er GLAD og tilfreds hver eneste dag! - skulle der dog dukke en fast ‘partner’ op, så vil jeg da gerne det - men ak og ve hvis hun vil lave mig om! :wink:

Selvfølgelig! :slight_smile:
Jeg kan ikke forestille mig at nogen vil sige nej til at dele sig selv og sit liv med andre… hvorfor skulle man dog det?
men jeg kan sagtens forstå at man ikke vil gå på kompromis med denne (fiktive) partner… hvorfor skulle man det?
:slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;831204]
så bottom line… har man selv valgt og er glad for det… så er det top notch :)[/QUOTE]

Og lige der i en linie, kan du sige det som jeg forsøgte med et helt langt indlæg s

MVH
Gitte

[QUOTE=Vivi_Fletcher;831173]
Fedt nok - er det i morgen eller næste torsdag jeg skal komme? :-)[/QUOTE]

Vivi,
Nu er du med på, at middage hos mig bliver tilberedt absolut nøgent OG mine veninder altid dukker op i behørige kostumer, ikk’?

Sidste torsdag var temaet (i anledningen af Påske) sort, hvid og gul:

http://www.mrcostumes.com/images/pz/233/2037-queen-bee-costume.jpg

[QUOTE=GitteS;831199]Uh Jamen jeg er en af disse stakler, Har mand igennem 18 år, faldt for ham i folkeskolen - 3 børn, villa og vovse og jeg ELSKER det ss - Jeg har nemlig valgt det selv og glemmer bestemt ikke at leve samtid. Lige nu nyder jeg stilheden hjemme, inden rødderne træder ind af døren - for så går det løs med hygge m.m inden vi skal til svigerfamilien til aftensmad. Jeg ser det bestemt ikke som om jeg går glip af noget eller må give afkald - men har valgt at priotere det som jeg vil have.

MVH
Gitte[/QUOTE]
Gitte - Du må ikke glemme det sjove i, at jeg både synes det er sjovt at nogen har fordomme og jeg selv også har! :wink:

Som du selv skriver - er det de valg et menneske gør, andre skal respektere - og alt andet (f.eks. forsøg på, at ‘overtale’ andre til at gøre som én selv) er i min verden af det ‘onde’. :slight_smile:

[QUOTE=KartoffelChips;831220]Vivi,
Nu er du med på, at middage hos mig bliver tilberedt absolut nøgent OG mine veninder altid dukker op i behørige kostumer, ikk’?

Sidste torsdag var temaet (i anledningen af Påske) sort, hvid og gul:

Kan vi så lave prinsessetema denne gang - jeg er fiiiin som prinsesse :fin:

se den er jeg med på… og prinsesser drikker boblevnd så der er rig mulighed for asti!!!

Jeg har før med succes haft prinsessetema - f.eks.

Prinsesse Leia-Tema:

…man kunne måske godt prøve noget Egyptisk-Prinsesse-Tema-noget?..