Nu har jeg nogle væghylder, som jeg købte for et par år siden, men aldrig fik hængt op.
Og det viser sig, at vi har pænt meget tæpperest tilbage. Så det kunne jo passende bruges til at skridsikre hylderne.
[quote=Bølle-missen;246231]Nu har jeg nogle væghylder, som jeg købte for et par år siden, men aldrig fik hængt op.
Og det viser sig, at vi har pænt meget tæpperest tilbage. Så det kunne jo passende bruges til at skridsikre hylderne.
Men hvad vil være bedst at bruge af lim?? :?[/quote]
Vi har nogle ikea-hylder, som vi har fået lavet en udfræsning i, og så er der lagt noget tæppe ned i der. Det er Flemmings fætter, der er gulvmand, der har lavet det, og jeg tror bare, at han har brugt dobbeltklæbende tape.
Jeps, gulvtæppetape.
Det ville være ærgeligt at lime det fast, for tæppet bliver altså med tiden slidt, og så ville det ikke være muligt at skifte, hvis du havde limet det.
Gulvtæppetabe holder godt, men tæppet kan godt flås af, når det bliver nødvendigt.
Her kan man i øvrigt se hele arrangementet. De små trin samt to store hylder over vinduespartiet til at ligge på. Hylderne er fræst ned i gulvtæppets tykkelse på nær den yderste kan, så man ikke kan se, at der ligger et tæppe “oven på” hylden.
Tæppestykkerne er blot fastgjort med tæppetape, ja.
Du skal i hvert tilfælde ikke gøre som jeg gjorde med mine gamle i Viborg:-)
Jeg sømmede dem fast med det resultat, at der gik en uge, så var de fyldt med pels, som jeg ikke kunne få vasket… suk… tanketorsk. Find hellere en løsning, som er til at tage af ind imellem og rengøre:-)
Der tror jeg nu ikke, at gulvtæppetape er så fedt at skulle hive af og derefter montere igen, så man ligefrem vil gøre det til en del af rengøringen, at vaske tæpper. Jeg kan heller ikke forestille mig, at gulvtæpper har godt af vask.
Bagsiden må hurtigt blive ødelagt af vask + skift af tape.
De kan vel bare støvsuges? Det er ikke et problem, jeg har
Nogle hylder er så tynde, at en udfræsning vil gøre dem skrøbelige, især hvis tæppet er tykt.
De lister, jeg brugte, var af bredden: hyldetykkelse + gulvtæppe + evt. mere, hvis det ønskes. Tykkelsen var ca. 1 cm. Jeg limede dem på med hvid trælim og satte bagefter nogle skruer i (dykkere kan også gøre det).
Med skruer anbefales det først at forbore et lille hul, og dykkere gives på spidsen først et let slag med en hammer. Så flækker listen ikke.
[quote=Mega;246847]Nogle hylder er så tynde, at en udfræsning vil gøre dem skrøbelige, især hvis tæppet er tykt.
De lister, jeg brugte, var af bredden: hyldetykkelse + gulvtæppe + evt. mere, hvis det ønskes. Tykkelsen var ca. 1 cm. Jeg limede dem på med hvid trælim og satte bagefter nogle skruer i (dykkere kan også gøre det).
Med skruer anbefales det først at forbore et lille hul, og dykkere gives på spidsen først et let slag med en hammer. Så flækker listen ikke.[/quote]
Nåååh sådan! :lys-ide:
Hehe… HAr 10 tommelfingre… Derfor er det rart, at bo sammen med en som kan alt det praktiske…