Motte-opdræt?

[quote=Leopolds mor;97498]Hov jeg vil være med, jeg vil gerne bestille en Motte med prikker:o

Knus Elin[/quote]

:wehu::wehu:

Elin ?!

Hvor kunne du vide det fra ??

-what-what

Der er faktisk én med prikker - tror nok, at det er en lille pige-motte.

:inlove::inlove:

:?:?

Æv og øv - jeg kunne desværre ikke se den.

[quote=Therese;97585]

De vil blive fremvist, hvis der er stemning for det.[/quote]

Det tror jeg måske nok der er … :cool:

Åhhhhhhhh:wehu::wehu:

[B]VI VIL SE MOTTER:wehu::wehu:

[/B][SIZE=2][COLOR=black]Er der er sort motte??? Vil sååååå gerne há en sort motte…

SORT MOTTE, SORT MOTTE, SORT MOTTE[/COLOR][/SIZE]

-gift-gift-gift

Okai så - her er resultatet af parringen, alle er reserveret.

Dén dér med de lange ører, den forstår jeg mig slet ikke på - men nu er det også mit første kuld, så jeg har ingen erfaring.

Men den vil jeg nu holde extra øje med

-karen-karen-karen

Åhhhhhh nej hvor de dejlige :wehuu:
Men der er ingen Birmamotte :ked:

hvor er de fine :wehuu:

jeg vil godt gætte på en pige, en pige, og en dreng :thumbup:

Åhh Therese …din skønne quinde.
Sidder her og griner så tårene triller.

Hviklet køn tror du det er, og så har de alle rumpen lige i vejret
-LOL-LOL-LOL-LOL

STORT TILLYKKE MED KULDET:wehu::wehu:

De er da søde…:wehuu:

Tror den prikkede er en pige, og de to andre drenge… Ja, jeg tror du skal holde godt øje med den, med de lange ører… Måske er det noget med generne, nu du krydser to racer…

Måske den med de lange ører, skal tages ud af avlen…?? Men køn er den nu…

Sig tillykke til de stolte forældre… De er da søde, når de promenerer med deres nyfødte…

[quote=PiaH;97652]Åhhhhhh nej hvor de dejlige :wehuu:
Men der er ingen Birmamotte :ked:[/quote]

:ked:

Nej, desværre - ikke i denne omgang - men giv-tid, giv-tid - der kommer sikkert flere.

:kryds:

[quote=Lunica;97657]hvor er de fine :wehuu:

jeg vil godt gætte på en pige, en pige, og en dreng :thumbup:[/quote]

:thumbup:

Tak for hjælpen, er endnu ikke så god til at se forskel.

:ups:

Therese, hvem er de kommende Motte slaver??

Jeg vil godt stå på venteliste, til en fra det næste kuld… OG hvis nu en springer fra, så vil jeg godt købe en…

De er da for dejlige…

Grinede osse her, så tårene trillede…

[quote=Poly-Cats;97659]Åhh Therese …din skønne quinde.
Sidder her og griner så tårene triller.

Hviklet køn tror du det er, og så har de alle rumpen lige i vejret
-LOL-LOL-LOL-LOL
[/quote]

-høhø-høhø

Det skulle være så sundt med en god latter - og nu har jeg set en del katte-rumper, og deres ejere har fået hjælp - så hvorfor ikke motter ??

Selv skønne quinde.

:wehu:

[quote=Copycat-Linda;97663]Therese, hvem er de kommende Motte slaver??

Jeg vil godt stå på venteliste, til en fra det næste kuld… OG hvis nu en springer fra, så vil jeg godt købe en…

De er da for dejlige…

Grinede osse her, så tårene trillede…[/quote]

-shhhh-shhhh-shhhh

Jeg kan desværre ikke oplyse, hvem de kommende ejere er - det er ene og alene af sikkerhedshensyn.

Familierne ønsker at være anonyme pga motternes sikkerhed, sorry.

Jeg skriver dig gerne på venteliste til én fra det næste kuld - og hvor det glæder mig at høre, at også du har grinet - det er videnskabeligt bevist, at det er sundt.

:thumbup:

Jeg tror også det er pige, dreng, dreng… men der er lidt tvivl hos mig ang den langørede - noget kunne tyde på, at det er en lille snyder :slight_smile:
Men mon ikke at du finder ud af det, når de vokser lidt til?

jeg ville lige som de andre siger kastrere den langørede - eller i hvert fald sende den ud med avlsforbud!
Det er jo det der med eksperimentalavl, at det i begyndelsen er så svært at stabilisere typen… og så nytter det jo ikke noget bare at avle på revl og krat! :wink:

Jeg spekulerer på om Motter findes i langhårede varianter? Kan jo se på den ene af forældremotterne, at der er lidt lange hår omkring poterne… Har du evt trimmet den ned pgr vanskelig pelspleje?

Jamen så venter jeg, men jeg vil være den første der køber en birmamotte.
Venter såændt på en af dem :slight_smile:

Kunne det være en Kmotte :?

Kommer de i almindelige Mottekuld? skal der ikke være blandet noget langøreeffekt ind for at det kan lade sig gøre…
jeg ved jo ikke meget om Motter, så det kan jo være at jeg har misforstået et eller andet :slight_smile:

[quote=Ann K;97717]Kommer de i almindelige Mottekuld? skal der ikke være blandet noget langøreeffekt ind for at det kan lade sig gøre…
jeg ved jo ikke meget om Motter, så det kan jo være at jeg har misforstået et eller andet :)[/quote]

Det ka jo være, at det er li’som med genene bag langhårs-/korthårskatte … at forældredyrene skal bægge bære på et langøre-gen, for at få langørede afkom :?

Nu tror jeg det ikke, når det er Therese der avler Motter…

Men KUNNE det tænkes, at de lange ører skyldes at den ene af forældrene ikke er renracet??

Eller måske er der længere tilbage i en eller begge forældrenes aner, forsøgt at fremavle lange ører… Så kommer det nok ikke til udtryk i alle i afkommene, men så er de bærer af langøre genet???

Ja jeg forstår mig heller ikke på Motte avl, men søde er de…

En KMotte, hvad menes der med det?? Jeg er ikke helt med