Mus? Rotter? Advarsel billeder af dødt dyr!

Advarsel billede af dødt dyr længere nede!

Jeg vil gerne have hjælp til om det her er en mus eller rotte.

Vi har fanget 3 af dem I løbet af 3 dage hvor mange kan der være? Det er jo ved at være pinligt, så mange katte i huset og alligevel har vi mus/rotter.

Nå men her er billedet:

Efter halen at dømme vil jeg sige rotte, men synes det er svært at bedømme størrelsen på dyret.

Ligner en halsbåndsmus de kan blive ret store

Mit bedste bud er at det må være en rotteunge

Jeg tager lige et billede af dem alle tre og et målebånd senere.

se om de har et brunt bånd rundt om halsen…syn’s ikk det ligner rotter, men det er svært at se bå billedet

nr 1 fra i forgårs.

Nr. 2 fra i går:

Nr 3 fra i dag, den vejer ca 53 gram.

Nå nu har jeg googlet halsbåndmus og det sidste billede viser vist klart at det er sådan en fyr vi har.
Jeg ved ik rigtig hvorfor men jeg kan lidt bedre leve med at der er mus i mit hus end rotter :høhø:

Gad vide hvor mange der er, nu sætter vi to fælder op i nat så må vi jo se om vi kan følge med, de er jo hurtige til at “lave nye” de små bæster :tihi:

Det er halsbåndmus - ikke rotter :slight_smile:

Hov så lige dit sidste indlæg - nemlig :slight_smile: Jeg har det på samme med med Mus vs rotter :høhø:

Mine katte har før været lånt ud nogle dage til museplagede huse - det tager de to MCO rundt regnet to overnatninger, så er de væk - ofte stresser de musene væk. Undersøg om dine mus er et sted dine katte ikke kan komme til - og giv dem adgang hvis muligt - så skal du bare se mus flytte

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=54251

…og de er forresten fredet, men du må selvfølgelig tage dem som skadedyr i dit tilfælde

[QUOTE=lenschow;1234152]Det er halsbåndmus - ikke rotter :slight_smile:

Hov så lige dit sidste indlæg - nemlig :slight_smile: Jeg har det på samme med med Mus vs rotter :høhø:

Mine katte har før været lånt ud nogle dage til museplagede huse - det tager de to MCO rundt regnet to overnatninger, så er de væk - ofte stresser de musene væk. Undersøg om dine mus er et sted dine katte ikke kan komme til - og giv dem adgang hvis muligt - så skal du bare se mus flytte[/QUOTE]

Jeg kan desværre ikke give kattene adgang til skunken og det er der de er.

Der er jeg IKKE enig der er et billede hvor du ser tænderne på dem og det viser det er en rotte. Det ligner en stor rotte unge .

[QUOTE=Jim;1234153]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=54251

…og de er forresten fredet, men du må selvfølgelig tage dem som skadedyr i dit tilfælde[/QUOTE]

Jeg har læst tråden Susanne har lavet men er konklusionen ik at det rent faktisk var en rotte hun havde?
Hvem er fredet?

Mener du ikke også at det ER halsbåndmus vi har?

Lise se lige det link her:
http://www.plante-doktor.dk/musegnav.htm

Jeg tror altså det er mus vi har.

:bebe:

faktisk er jeg heller ikke sikker på grund af tænderne…men halsbåndsmus er fredet, de billeder jeg har lagt op er med sikkerhed halsbåndsmus, så sammenlign med dem…

• men ellers synes jeg ikke det ligner rotter

Prøv på gogel og skriv rotter og så tag billeder der inde så ville du se det er magen til det du har lagt foto af. Især med tænderne og halen

Jeg synes de billeder jeg kan finde af rotter er halen meget tykkere især oppe hvor den sidder fast og det link jeg lige satte ind viser ihvertfald at mus også har et skræmmende tandsæt.

kan du ikke sætte lidt kattelort derind? :høhø: Måske i en lille bøtte :smiley: