Naboens kat pisser på min bil

Hej.
Jeg bor i et rækkehus.
Min nabo har en steriliseret hunkat.
Den opfører sig som om hun er en han kat.
Den stiller sig op på lange bagben, halen op og strinter på min bil.
Det er nogo for mig.
Hvad gør jeg?

Fortæller naboen hvad du ser.

En steriliseret kat der strinter kan være syg. Brug evt det som argument og fortæl dem at du er urolig for deres kat, da du godt ved at det ikke er normal adfærd for steraliserede hunkatte

Hej.
Fint takker for svaret
Lige så snart jeg vasker min bil er den der igen.
.
Jeg kan ikke komme tæt på den så jeg kan give den lidt vand…
Det er et stort problem for mig.
Det er jo en helt ny bil og den skal ikke pisses til.
Nogen andre gode forslag

Ifølge loven skal man holde sin kat på egen matrikel, så måske vil det være en idé at foreslå naboen en indhegning. Vi bor også i rækkehus, og vore katte har et sikkert liv i egen have. :slight_smile:

Se evt. flere ideer her: www.katteindhegning.dk

1 Synes om

Har tit tænkt på hvad gør I med åbne vinduer og hoveddør og andre døre i huset? :thinking:

Man laver et gitter vindue/dør til at sætte indvending, så man stadig kan have åbent men lukket af for katten. Vores var en låge bestående af en ramme af træ med hønsehegn på. Kan afgjort gøres kønnere og mere diskret, men det virkede.

Jeg havde håbet jeg havdet et billede stadig, men har mistet så godt som alle billeder fra tiden i Ørslev bortset fra hvad jeg havde puttet på fb. Oh well.

3 Synes om

Umidbart tvivler jeg på du kan stoppe katten, det eneste du kan gøre er at informere ejeren og håbe han/hun vil samarbejde med at holde katten på egen grund.

En ting dog, mange rengørings midler minder for katte om kattepis, så hvis du vasker for at slippe for lugten skal du samtidig tænke på at fjerne lugten for katten. De andre herinde ved mere om hvilke er bedst til at rense helt af med, men indendørs ved jeg der oftes nævnes Urine Off.

2 Synes om

Først og fremmest kan du nok ikke gøre særlig meget ved katten. Den gør jo bare, hvad den er programmeret til, om man så må sige. Man kan altid gøre naboen opmærksom på, at katten skal holdes på egen matrikel, men man skal jo nok ikke forvente, at det får naboen til at gå i gang med at bygge en indhegning i morgen. Mine egne katte er indhegnede, og jeg synes, det er den bedste måde - men nok ikke uden videre realistisk i din situation.

Så jeg vil foreslå dig at forsøge med en kompromisløsning - at få naboen til at betale for en eller anden form for afskærmning af den del af bilen, som katten har udset sig. Eller hvad med sådan en her :wink:

strikbil

Jeg håber, du kan få en konstruktiv snak med din nabo om situationen. Katte kan være årsag til alvorlige nabostridigheder, hvis man ikke får sagen grebet rigtigt an.

7 Synes om

Jeg kan så ikke genkende, at steriliserede katte ikke strinter - har haft flere (af begge køn) der lystigt markerer, dog altid kun udendørs.
Smedens bil får f. eks altid en besked med på vejen - og de tidligere opslåede bliver læst grundigt… :smirk_cat:

Men ja, eneste potentielle vej frem er formentlig dialog med ejeren.

Enig, udenfor strinter kastrerede katte også gerne. Naboens ellers søde rare Tiger (der desværre er gået bort nu, 16 år gammel) havde en herretræls uvane med at strinte på alt af vores inkl. hoveddøren, suk…

Hej alle.
Takker.
Jeg har en god snak med min nabo.
Hun betaler for en bilvask når den har pisset på bilen.
Jeg har snakket med kattens værn idag og prøver med noget gå væk kat spray.
Men hvis der er nogen der kommer på en god ide hører jeg da efter
Jeg er ikke kattemeneske men vil heller ikke ødelægge naboskabet.

2 Synes om

@FinnFrode hvad gør du med vinduer og døre? :thinking:

Vi har sikringsbeslag på alle vinduerne, så de ikke åbner ret meget. Ved hoveddøren har vi lavet en sluse med en netdør, så de ikke bare kan drøne ud.

1 Synes om

Her hjemme ved Emina godt at man skal gå væk når jeg skal igennem hoveddøren, det er straks værre med Alvin, især når jeg kommer hjem, så må jeg “sparke/skubbe” ham væk, for at kunne komme ind, han er såååå nysgerrig. Men han forsøger ikke rigtig at komme ud, mere at tjekke alt der sker. :grin:

Når jeg får gæster, lukker jeg alle døre (fire stykker) ud til min entre, så gæsterne kan gå roligt ind uden jeg er bange for en kat der løber ud.

Til vinduerne har jeg fået lavet gitre, så jeg kan lufte ud og beholde kattene sikre indenfor. :smil:

1 Synes om

@FinnFrode og @Enki tak for svar :hugs:

1 Synes om

Herhjemme ved vores katte godt at de ikke skal gå ud af døren, vi siger bare nej til dem hvis de ligner nogen der overvejer det. Mht vinduer, så har vi hasp på dem der vender væk fra haven. Dem der vender ud til indhegningen (inkl. terrasedør) åbner vi bare frit :smil: Intet problem overhovedet.

1 Synes om