Når en kat mister sin kattesamlever

Vi har lidt problemer med vores editor for øjeblikket. Der arbejdes på at løse dem. Det kan sagtens være derfor, du oplever problemer.

[QUOTE=Vipstøsen;1292556]Man lærer jo af sine fejl!

Jeg synes det er svært at råde dig når jeg ikke kan se kattene i dit hjem - og se deres opførsel og kropssprog.

Personligt hælder jeg til at aflevere ham tilbage som du allerede skriver om. Man kan godt sammenføre voksne katte, men det kan kræve et stort stykke arbejde og det afhænger fuldstændigt af den enkelte kats sind. Du kan risikere at det sammenstød de tilsyneladende (udfra hvad du skriver), sidder for godt fast i hukommelsen på dem begge og det kan være svært at komme videre derfra.

Jeg ville nok forsøge igen med enten 2 killinger som foreslået, eller en anden kat som hviler fuldstændig i sig selv og som i alder er noget tættere på din egen dame. Jeg synes det alderspring der er imellem dem er for stort - jeg ville ikke selv turde prøve sådan en forskel af med de katte jeg har i hjemmet her. Der er mange forsk. meninger om hunkatte og hankatte sammen. Måske er det ikke en hankat, men en hunkat du skal have fat i ? Der er i hvert fald noget forskel på deres adfærd her i huset (3 kastrater og 2 fertile hunkatte).[/QUOTE]

Vi prøver at finde et andet hjem ejer og jeg. Imens kører forsøget her. Dette er skønheden. Han er sådan en sød og kælen og energisk kat. Jeg ville gerne have beholdt ham. Men han er en stor mundfuld for Frida. Nå kan ik få fotos ind.:wink:

Helt ok!

Det burde du nu kunne :gruble: Bruger du mobiltelefon? Hvilken browser bruger du?

Det er lidt som om jeg ikke er ordentligt registreret? Kan du se om det er rigtigt? :slight_smile: jeg sidder ved fast PC. Google. Windows 7

Her er smuksakken :slight_smile:

Lige et spørgsmål: skal det være min gamle Frida der har magten? Det havde hun da Orla i sin tid flyttede ind. Der var hun jo så også meget yngre. Måske er det hendes alderdom,der gør ham dominerende? Jeg prøver at lære mens jeg venter. Jeg har stadig meget svært ved at skrive herinde. Den springer over bogstaverne så jeg må tilbage igen og igen?

Når du skriver Frida, så tryk på a/A oppe venstre hjørne i symbolrækken.

Det gør jeg altid, for ellers går der også kuk i det, som du beskriver.

Når du skriver Frida, så tryk på a/A oppe venstre hjørne i symbolrækken.

Det gør jeg altid, for ellers går der også kuk i det, som du beskriver.

Så glad man kan blive! Nu har de lige stukket snuderne sammen gennem netdøren! :slight_smile: Jeg ved ikke om I har opgivet mig herinde, men jeg arbejder virkelig på at overvinde min selvvalgte udfordring. Leo vil nu rigtig gerne være ude i stuen hele tiden nu, men jeg venter lidt.

Jeg har ikke opgivet dig og glad på dine og dine kattes vegne! :slight_smile:

Nogle gange er det bedst at lære af egne fejl, kattene dutter næse, så det skal nok komme til at gå. Men hav nu masser af tålmodighed denne gang :slight_smile:

Jeg har ikke opgivet dig og glad på dine og dine kattes vegne! :slight_smile:

Nogle gange er det bedst at lære af egne fejl, kattene dutter næse, så det skal nok komme til at gå. Men hav nu masser af tålmodighed denne gang :slight_smile:

At dutte næse er jo positivt :slight_smile:

Tak for et par søde meldinger! Jeg kan godt se nu, at jeg blev påvirket af nogle alive, der mente at man bare skulle sætte kattene sammen og lade dem selv finde ud af det. Så godt jeg fik råd herinde. Leo kan godt li at være her. Nu skal jeg bare være tålmodig ja. Det kan godt være jeg spørger om noget igen, fordi jeg gerne vil lykkes med det. Jeg elsker mine dyr.

Leo på slap line.

Han ser meget charmerende ud :slight_smile: Jeg håber det lykkes med lidt hjælp af en netdør :slight_smile:
VH
Susanne

Haha, han ser i hvert fald ikke stresset ud :slight_smile: Må vi ikke se den anden kat også?

Frida vil gerne have sin mad i bolden.
Man kan skimte netdøren i baggrunden. Leo er inde på det værelse. Så helt stresset er hun vist ikke. :wink:
Jeg siget lidt på at lade dem hilse på hinanden uden net imellem dem, når vi er to her i weekenden. Lyder det ik ok?

Er det altid sådan? For så er jeg mere positiv over for min egen sammenføringsituation. Men om ikke andet så lærer jeg noget om mig selv og min egen stress tærskel.

Hvad er situationen da hjemme hos dig pt?