Når en kat mister sin kattesamlever

At det nogen dage går i nogenlunde fred og fordragelighed mellem gl.kat og killing, hvor der bliver duttet næser, snuset i bagdele og spist og sovet i nærheden af hinanden og andre dage er gl.kat hvæsende og knurrende, går ud så snart muligheden er der og dutter så absolut ikke noget som helst med nogen som helst.

Hvor længe har de boet sammen nu? Og hvor gamle er de?

6½ år og 14 uger. De har boet sammen i 13 dage.

Nej, ikke altid.

[QUOTE=sidsels;1292787]At det nogen dage går i nogenlunde fred og fordragelighed mellem gl.kat og killing, hvor der bliver duttet næser, snuset i bagdele og spist og sovet i nærheden af hinanden og andre dage er gl.kat hvæsende og knurrende, går ud så snart muligheden er der og dutter så absolut ikke noget som helst med nogen som helst.

6½ år og 14 uger. De har boet sammen i 13 dage.[/QUOTE]

Tilgengæld er der langt større sandsynlighed for at de kommer til at leve i fred og fordragelighed når det ene er en killing, der nemmere vil indordne sig. Dog kan din på 6½ nok godt komme til at synes at en aktiv ungkat er en pestilens de næste par år, til der kommer mere ro på :slight_smile: Derfor man altid anbefaler to killinger til lidt ældre katte :slight_smile:

Jeg tænker da nok det skal lykkes, når de også allerede har gode stunder. Jeg er meget spændt på mit forsøg igen i morgen. Held og lykke med dem! :slight_smile:

Jeg stopper forsøget her. Vi prøvede i går at sætte dem sammen efter flere positive tegn mellem netdøren. Men da de kom sammen så gik der ikke længe førend at Leo kredsede rundt om Frida. Han respekterede ikke hendes grænser og lagde an til at bide hende. Så besluttede jeg at det var nok nu. Jeg har begået en fejl, som jeg må rette op på.
Så hvis nogen vil give Leo et kærligt hjem hvor han kan være konge og kan komme ud,så kan han hentes hos mig med alt tilbehør: transportkasse, kattebakke, kradsebræt, skåle og legetøj.Han er neutraliseret og neutraliseret. Og ingen skal være i tvivl om at Leo er en dejlig og kærlig kat, som jeg ville elske at have her, det går bare ikke sammen med Frida. :frowning: Her er smukke Leo.

Ups der kom to fotos med. Og der skal stå neutraliseret og kastreret. Jeg kan ikke få det til at fungere med redigering.

Jeg har kapituleret efter Leo i går gik til angreb på Frida. :frowning: Leo står nu under omplacering af Katte. Tak for respons herinde.

PS: Kender I nogle gode sider at annoncere ham?

Øv hvor ærgeligt. Måske også denne Redirecting... samt kattegalleri.dk - alm. opslag på egen FB væg, der bedes deles af venner og bekendte kan også være en mulighed.

Øv, at det ikke gik :frowning:

Ja det var virkelig ærgerligt. :frowning:

Leo bliver hentet af sin ejer i eftermiddag, jeg har knoklet hele ugen for at finde et hjem til ham, men det er ikke lykkedes. Hun vil forsat arbejde på, at han kan komme ud og blive ene kat et sted, hvor han kan komme ud og få brændt al sin energi af. leo e stadig annonceret her på forummet.

Leo bliver hentet af oprindelige ejer i eftermiddag. Vi har knoklet på at finde et nyt hjem til ham hele ugen. Hun vil forsat prøve at finde et hjem, hvor han også kan komme ud og brænde sit krudt af. Leo er forsat annonceret her på forummet.

Jeg håber, I finder et rigtig godt sted til ham. Han ser så dejlig ud :hjerte:

Miss Frida som single senior kat igen. Mens Leopold var på prøve klagede hun sig ikke mere, det kan hun godt gøre nu. Men nu får hun forkælelse og fred. :slight_smile:

Hvor er miss Frida bare en flot mis!

Hej jeg synes lige jeg vil komme med en opdatering. Jeg gjorde jo et fejl forsøg med at sætte en tre årig hankat, der havde boet alene ind til min gamle Frida. Det gik slet ikke. Siden har jeg husket jeres råd og talt med en katte rådgiver. Og her er det dugfriske resultat. Den sort/hvide hankilling flyttede i ind søndags og hans trefarvede søster stødte til i går. :hjerte::hjerte::hjerte:

[QUOTE=Frida;1298198][…] Den sort/hvide hankilling flyttede i ind søndags og hans trefarvede søster stødte til i går. :hjerte::hjerte::hjerte:
[/QUOTE]

Fantastisk. Stort tillykke til alle.:thumbup:

Tak!! Jeg er også SÅ glad. har bare lyst til at fortælle hele verden det. Men ikke alle er jo så katte vilde som jeg, så det er godt også at gøre det her. :høhø: Frida har altid været en helt særlig kat med et skønt sind. Killingerne her er halv Maine Coon, og de har også nogle dejlige sind. Jeg synes at det er vildt rørende. :slight_smile:
Frida gider dem mest når de putter. Men så kan de tage tonse turene sammen. Og det gør de! Hold da magle, der er kommet liv i huset. Jeg har ikke haft killing i 14 år jo. :smiley: Men skønt er det. :tihi: