Når mis blir sur

og formærmet:høhø:

Jeg er NØDT til at lufte ud. Jeg tror ALLE mennesker kan forstå mig - plus min hund er chowmix og han er døden nær:rip: pga varmen - så jeg har sådan en fin netdør, som jeg lukker også er alle indekatte på den ene side, mens vi skaber gennemtræk. Det tager de fint.

Men

en er sur. meget sur:høhø:

Nanoq har kaldt et par gange på den anden side af døren, for han vil herind. Og nu er det gået over i at ligge og kigge herind og knurre af mig!:yikes::tihi:

Når jeg så ser på ham og siger: “sig mig er du SÅ sur, at du ligger derude og skælder mig ud? Bander du?”
Så spinder han og ruller om på ryggen :tihi:

Han er altså en forkælet kat for nu får han sin vilje. Magen til frækhed - den skal belønnes :tihi::rock:

Hvordan lufter i ud i varmen? Er der smarte tingester, man kan sætte i vinduerne, som er sikre nok til at holde en Snowshoe fra at lukke resten af husets katte ud?

Udestue

Vi har nu en på hver side af huset så vi kan have 2 vinduer åbne i stuen og skabe gennemtræk. Det tog en dags tid at bygge den første og en halv dag at bygge #2

T’Pol tilbringer det meste af dagen i dem - skifter frem og tilbage afhængig af hvilken side som er i skygge.(bortset fra når hun leger fræs tværs gennem stuen mellem dem på udkig efter insekter og fugle)

Kroge og tyverisikring på vinduer og dørkæde på bagdøren :slight_smile: Det giver kun sprækker, men det er hvad jeg har at arbejde med om natten, hvor der ikke er fri adgang til haven :slight_smile:

Ja jeg har også kun kroge osv - sikke en god idé med den udestue! :smiley:

Jeg synes ikke krogene er nok her i denne varme

Ang Nanoq - nu ligger han SELVFØLGELIG på den anden side af døren - men åbnes det skulle den! hahahha Jeg elsker den kat

Jeg har slet ingen løsning og vi lider i varmen :frowning: Men den første køber jeg net til altanen og gitter til mine vippe vinduer, ok det bliver ikke optimalt men chancen er at vi får lidt mere luft end før.
Jeg er heller ikke meget for at investere alt for meget da jeg bestemt ikke bliver boende her det er bare ikke helt nemt at finde huset når man er enlig studerende uden netværk :rulleøjne:

Jeg kan heldigvis lukke vinduet op til kattegården fra min stue og mit badeværelse. Om natten må vinduer sættes i hak hvis der skal luft ind. Derudover har jeg en ventilator på fod (der muligvis er mit kæreste eje i øjeblikket) som skaber cirkulation inde.

Har købt sådan en her http://www.biltema.dk/da/Fritid/Haven/Haveredskaber/Redskaber/Kompostbeholder-530-l-45313/ , siderne kan passe ind i vores vinduer på 1. sal når de lige bliver bøjet lidt. Det betyder at de kan sættes i spænd og kattene ikke kan flytte dem.

I stueetagen har vi fået skiftet vinduer og de nye er udstyret med en børne sikring som selv ikke Lotus kan åbne. Det betyder at vi kan have alle vinduerne stående på klem, og så er døren selvfølgelig åben ud til løbegården både dag og nat.

Jeg har lavet et stykke net af denne type: Sikkerhedsnet til katte - transparent | zooplus.dk som er lige 30-40 cm større end soveværelsesvinduet både højde og bredde. Så har jeg trukket snor rundt langs kanten af nettet og hængt det op på nogle strategisk placerede ledningssøm (de der små nogle med en lille plastikdims der kan holde ledninger ind til væggen), som ikke er banket længere ind end at nettet rimeligt nemt kan tages fra hvis nødvendigt. Altanen er sikret med samme type net, så der kan nu laves gennemtræk i lejligheden ved at åbne til altanen og soveværelset på samme tid - det er dejligt!!

• jeg havde også sure katte når der skulle luftes ud inden jeg lavede nettet i soveværelset…

Nina, jeg gad nok vide om det vil kunne holde hvis man pludselig har tre katte hængende …erm sammenlagt ca 4.5-5 kg i vores tilfælde … mine vinduer åbnes indad så jeg skulle nok lave en ramme af en slags og så nogle gammeldags holdere som man brugte på forstatsvinduer før termovinduer blev brugt …hmmm… tænke tænke

[QUOTE=NinaA;1190705]Jeg har lavet et stykke net af denne type: Sikkerhedsnet til katte - transparent | zooplus.dk som er lige 30-40 cm større end soveværelsesvinduet både højde og bredde. Så har jeg trukket snor rundt langs kanten af nettet og hængt det op på nogle strategisk placerede ledningssøm (de der små nogle med en lille plastikdims der kan holde ledninger ind til væggen), som ikke er banket længere ind end at nettet rimeligt nemt kan tages fra hvis nødvendigt. Altanen er sikret med samme type net, så der kan nu laves gennemtræk i lejligheden ved at åbne til altanen og soveværelset på samme tid - det er dejligt!!

• jeg havde også sure katte når der skulle luftes ud inden jeg lavede nettet i soveværelset…[/QUOTE]

Mine vinduer åbner udad, så det var heldigvis nemt at sætte noget op her.
Mht. holdbarheden, så sidder nettet i soveværelset så “løst” at der kanstå en kat i vindueskarmen hvis nettet bare bliver mast ind. Når det er så løst, kan de nemlig ikke klatre i det. Jeg har så bare sørget for at det er fæstnet i siderne også, så der ikke kan møve sig rundt om det. - men det kræver selvfølgelig at de ikke bare sætter sig i vindueskarmen og gnaver sig igennem nettet, for det kan det altså ikke holde til - hvilket er grunden til at den side af altanen der vender ind mod naboens altan nu er forstærket med kyllingehegn :ups:

Hvis du kan bruge det, har jeg sådan et her :
(Det koster kun porto.)

det vil jeg da frygtelig gerne :slight_smile: Griber dig lige på PB

[QUOTE=Ravn;1190799]Hvis du kan bruge det, har jeg sådan et her :
(Det koster kun porto.)

[/QUOTE]

Hvor har du købt det henne Saga? :slight_smile: Jeg får på sigt behov for et par stykker :slight_smile:

Jeg har ikke købt det… Har fået stukket det i hånden af min mor, der har haft det liggende. :S
Du ved… Sådan nogle ting der er for gode til at smide ud, men som man ikke aner hvad man skal bruge til, og endelig ender med at sende det videre? :klapper:

Hvis jeg skal gætte, er det måske fra Harald Nyborg? Eller fra Netto.
Der står et link på papiret, cahla.dk - På deres side fandt jeg en mail, så jeg har lige smidt én afsted, og spurgt om forhandlere på Sjælland og i Jylland. :slight_smile:

Lady, jeg har svaret, og vi finder lige ud af det. :slight_smile:

Jamen sådan nogle ting ER bare gode at have ind i mellem :wink:
Du behøver ikke gøre et stort nummer ud af det :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1190829]Jamen sådan nogle ting ER bare gode at have ind i mellem :wink:
Du behøver ikke gøre et stort nummer ud af det :)[/QUOTE]

For sent. :stuck_out_tongue:

Mailen er allerede sendt, og det kunne være at andre også kunne overveje sådan et vinduesnet, hvis de er billige nok. :slight_smile:

Prøv at gå ind og kig på OKMiljø - de har net til vinduer og døre. Jeg hat købt til mine vinduer og de er virkelig gode:)
De koster en del, men jeg synes de er pengene værd:)

Mon de også har til døre? Jeg har en altandør, som umådelig gerne må få noget net på :slight_smile:

http://fluenet.dk/ har flere af vores killingekøbere brugt og de er glade for det :slight_smile:

Vi overvejer det selv til vores soveværelses vindue, så det kan stå helt åbent, kattene blive inde og myggene ude :slight_smile:

jeg ville være nervøs for at terroristerne fik gode ideér og besluttede sig til at bruge det som klatrevæg og så fik det ødelagt og kunne smutte ud … det kunne lige ligne dem, de har en kærlighed til mine gardiner som de svinger lystigt i :wink:

[QUOTE=Quivive;1191529]http://fluenet.dk/ har flere af vores killingekøbere brugt og de er glade for det :slight_smile:

Vi overvejer det selv til vores soveværelses vindue, så det kan stå helt åbent, kattene blive inde og myggene ude :-)[/QUOTE]