Når neglelaks fanatikere kommer til Slaraffenland

Jeg var jo i Flensborg i dag… og dernede har de nogle helt anderledes fornuftige priser på meget neglelak. OG et dejlig stort udvalg.

Så… her er dagens høst:

Som nogen vil bemærke er der en overvægt at blå og grønne nuancer. Dels fordi det er mine yndlingsfarver, OG fordi jeg har set en helt speciel neglelak (altså design), som kræver en helt speciel blå, som jeg ikke havde…

Men altså… IIIIH! :smiley:

(OK altså… Seche Vite har jeg købt online for dem kan man mig bekendt ikke få herhjemme eller i Tyskland, desværre - men nu købte jeg samtidig en helt ny af min personlige yndlings-overlak, nemlig Rimmels Pro Series Super Wear og så vil jeg lave en sammenligning med den og Seche Vite og se om Seche Vite virkelig er så meget mere fantastisk som alle siger… eller det bare er navnet L)

Blå er også en god farve. :ok:

Hold da op - der er da lige en neglelak eller to! :uha: Jeg gad godt se dine negle! :slight_smile:

Det kan du da godt L De er allerede online :klapper:

Det her er dem jeg har lige nu… men de skal laves om inden fredag :wink:

Neglelak eller to… tjoeh… her er lidt af udvalget… der er sket en del siden billedet blev taget… blandt andet er alt andet end neglelak nu flyttet ud af kufferten, - og så kan de STADIGVÆK ikke være der allesammen…d e nye her fra i dag ved jeg f. eks. ikke hvad dælen jeg skal gøre af :lol:

Uhhhh - jeg har også mange neglelakker, men synes altid liiiiige der er en farve, som jeg mangler - og jeg går faktisk slet ikke med lak pt for mine negle er korte og grimme … Tror jeg skal ha’ kigget på at få købt mig nogle tipper og forsøge mig med noget hjemmefusk igen!

Jeps :slight_smile: Mine er osse hjemmelavede. Og når jeg skal være ærlig (og det skal man jo) er der pt kun to af dem - sjovt nok begge ringfingre - der ikke er “forbedrede” med tipper og gele. Det er jo ikke til at holde ud når man endelig har groet pæne lange negle og så en af dem knækker. Så jeg har investeret (ikke nogen særlig vild investering på eBay forresten) i en UV-lampe og tilhørende UV-reagerende lak så jeg hurtigt kan redde situationen hvis en negl skulle knække :slight_smile:

Ringfingerneglene har så osse fået et lag gele, dels for at forstærke dem og også for at få dem til at “ligne” de andre. for naturligvis bli’r ens negle lidt tykkere med et lag gele… men når de allesammen er ens, så ses det mindre :slight_smile:

Og der er ALTID en farve man lige mangler! (og jeg har mange farver jeg “mangler” for jeg har ikke ret mange røde nuancer… det går jeg nemlig sjældent med :))

[QUOTE=TrekkieGrrrl;974228]Det kan du da godt L De er allerede online :klapper:
Neglelak eller to… tjoeh… her er lidt af udvalget…
[/QUOTE]

Jeg er helt uden ord og kan ikke lige heller finde en smiley der passer… Er et sted mellem :uha: og :rock:

Er super vild med negle med lak og helst hvor der er gjort en hel masse… Men har aldrig faktisk mødt nogen der gør så meget ud af sine negle! :lovelove: (ved ikke om den lige passer - men fandt den lige og den er så sød :tihi:)

Jeg er selv sån en der skal have lært hvordan man får neglelak på fingrene til at holde mere end 10 minutter :ups:

[QUOTE=Lykke;974238]
Jeg er selv sån en der skal have lært hvordan man får neglelak på fingrene til at holde mere end 10 minutter :ups:[/QUOTE]

:smiley:

første skridt er en god overlak. Den kan VIRKELIG gøre forskellen! Jeg vil varmt anbefale den Rimmel der er til venstre på mit billede. Den har ovenikøbet den fordel at man ikke skal sælge højre nyre for at få råd til den. OG den hjælper med til at tørre neglelakken under den osse :slight_smile:

Det skal nok tilføjes, inden nogen tror jeg har vundet i Lotto, at den dyreste neglelak i dag (den "metallic grønne ude til højre) kostede 60 kr. Alle de andre kostede mellem 10 og 20 kr pr stk…

første skridt er en god overlak. Den kan VIRKELIG gøre forskellen! Jeg vil varmt anbefale den Rimmel der er til venstre på mit billede. Den har ovenikøbet den fordel at man ikke skal sælge højre nyre for at få råd til den. OG den hjælper med til at tørre neglelakken under den osse :)[/QUOTE]

Jeg tror faktisk det er sådan en jeg har (kan ikke lige tjekke for kæresten er gået til køjs) til mine tæer…

Kunne da være man skulle give det forsøget igen en dag :slight_smile: Men blir på korte negle, for kan slet ikke håndtere at skulle skrive på computer med lange!

Måske jeg også skulle øve mig i ikke at få grattet hele fingeren ind når jeg tager det på :tihi:

Hold da op… Sikke en samling, den ville min datter nok ønske jeg havde…
Jeg elsker at gå med neglelak, men jeg bliver så arrig fordi jeg er perfektionist og ikke kan få neglelakken til at sidde pænt og ordentligt på højre hånd :frowning:
Og ja så krakkelere neglelakken efter 1 dag… Du må lære mig det hemmelig triks på en udstilling endag :slight_smile:

LOL Det er det vatpinde og neglelakfjerner er til for :wink: (altså det med at gratte hele fingeren ind)

Min højre hånd - jeg er venstrehåndet - skal som regl ha’ god hjælp af både vatrondeller OG vatpinde for at blive præsentabel igen :slight_smile:

Rimmel laver generelt … ok… neglelakker… men lige deres OVERLAK er fantastisk. Hvis alle deres lakker holdt så godt ville jeg åbne en fangruppe for dem på FB L Men lige overlakken gør altså en kæmpe forskel, også på en lak som måske ellers har tendenser til at skalle af efter en time…

Jeg tro’de heller ikke jeg ku’ skrive på computer med lange negle, og det har da taget en del tilvænning (og det er også en stor medvirkende årsag til at jeg laver utallige slåfejl og som regel må rette et indlæg MINDST en gang EFTER jeg egentlig har sendt det L) men nu skriver jeg bare med spidsen af neglene i stedet for spidsen af mine fingre, så går det fint :slight_smile:

De sværeste er faktisk at åbne mine elskede dåser med Pepsi… Men så har jeg en lille kniv liggende der lige kan vippe den dumme ring op så man kan få fat i den L

[QUOTE=DK Delaney;974249]Hold da op… Sikke en samling, den ville min datter nok ønske jeg havde…
Jeg elsker at gå med neglelak, men jeg bliver så arrig fordi jeg er perfektionist og ikke kan få neglelakken til at sidde pænt og ordentligt på højre hånd :frowning:
Og ja så krakkelere neglelakken efter 1 dag… Du må lære mig det hemmelig triks på en udstilling endag :-)[/QUOTE]

Det hemmelige trick står til venstre på mit billede :klapper: Hemmeligheden er en god overlak. Så holder det! De her negle har jeg haft i lige omkring en uge nu, og bortset fra et par små-dupninger af neglelak der har været slidt af på spidserne, så sidder den som den skal. og kommer garanteret til at kræve grundig iblødlægning torsdag når det skal af for at gøre plads til det næste. Jeg orker sjældent at se på de samme negle i mere end en uge, men det er ikke fordi lakken ikke kan holde, mere fordi så har jeg lyst til at lave noget nyt og spændende L

MEN det skal så siges at jeg nemt kan bruge en hel aften på et nyt projekt, de skal trods alt ha’ relativt mange lag - dem på billedet har 6-7 lag inklusive under- og overlak. Men altså for mig er det en hobby, som at male et billede, det er jo heller ikke færdigt på 10 minutter :slight_smile: og jeg tror det er det der afskrækker mange… de regner med at det er noget man kan tage på lige inden man skal ud af døren. somme tider lægger jeg grundlaget (den sort/grønne i dette tilfælde) om aftenen og sover på det så det hærder helt… og så fortsætter jeg dagen efter rmed “pynten” - HVIS jeg kan vente så længe… det er derfor det nemt tager en hel aften for jeg vil jo ha’ dem FÆRDIGE :smiley:

Har faktisk lige læst noget med at bruge en pensen og neglelakfjerner for at gøre det pænt igen :slight_smile:

Åh, det lyder besværligt! Især fordi min fremtid nærmest ligger i at være bundet til en computer hele dagen på arbejdet :slight_smile:
Men jeg er nu os en af dem der har det ganske udemærket med korte negle…

Måske man skulle prøve det der neglelak til mors 60 års på lørdag :gruble:

Okey og den til vendtre var rimmel…? Rimmel overlak?? :smiley:
Det der med vatpinde gør det være, plejer at ramme neglen og så bliver den grim og endnu grimmere når jeg prøver at ‘lappe’ den, fordi så rammer jeg mine pølse fingre IGEN… Kan du se hvor jeg vil hen :tihi: ? Jeg har ikke tålmodighed til det :frowning:

Trekkie; den der overlak fra Rimmel, kan den fåes i Matas? Eller hvor skal jeg gå hen?

[QUOTE=Lykke;974238]Jeg er helt uden ord og kan ikke lige heller finde en smiley der passer… Er et sted mellem :uha: og :rock:

Er super vild med negle med lak og helst hvor der er gjort en hel masse… Men har aldrig faktisk mødt nogen der gør så meget ud af sine negle! :lovelove: (ved ikke om den lige passer - men fandt den lige og den er så sød :tihi:)

Jeg er selv sån en der skal have lært hvordan man får neglelak på fingrene til at holde mere end 10 minutter :ups:[/QUOTE]
Må jeg starte med at foreslå at du lægger neglelakken på neglene, og ikke fingrene? :tihi:

Ja, de har den i Matas. Til ca 60 kr. (og ca 20 kr i Tyskland…)

:klapper: Iiiih den havde jeg overset… L Den var ellers go’ :klapper:

BAHAHAHA :klapper: :klapper:

Hvis det bare var så vel - det der kommer på fingrene er det et helvede at fjerne :stuck_out_tongue:

Altså, jeg regner “lange” negle for at være omkring 1 cm eller derover…
Jeg synes mine er lange, når de har nået de der 3-4 mm, og den længste lige nu er på 6 mm. :tihi:

Og jeg snakker altså om det “hvide”, det der vokser ud. :cool2:

Men man kan jo godt have de der 3 mm, og stadig kunne bruge tasterne med fingrene?

[QUOTE=DK Delaney;974253]Okey og den til vendtre var rimmel…? Rimmel overlak?? :smiley:
Det der med vatpinde gør det være, plejer at ramme neglen og så bliver den grim og endnu grimmere når jeg prøver at ‘lappe’ den, fordi så rammer jeg mine pølse fingre IGEN… Kan du se hvor jeg vil hen :tihi: ? Jeg har ikke tålmodighed til det :-([/QUOTE]

Åh jeg KENDER det. Min venstre hånd som skal males med min ikke helt koordinerede højre kommer ogsåtit til at se mere … alternativ… ud end jeg havde tænkt mig. Men øvelse gør mester. Jeg kan stadig dårlig nok skrive mit navn så det kan læses, hvis jeg bruger højre hånd, men neglelak kan jeg efterhånden lægge sådan rimeligt. Den højre bli’r stadig pænest, men f. eks. med mine Halloween-negle:

og især mine “Converse-sko” negle:

blev begge hænder… om ikke lige gode, så i det mindste OK :slight_smile: