Når neglelaks fanatikere kommer til Slaraffenland

Jamen, så sætter man da bare tape på fingrene ved neglene, så slipper man for at skulle fjerne alt for meget? :muhaha:

[QUOTE=Ravn;974257]Altså, jeg regner “lange” negle for at være omkring 1 cm eller derover…
Jeg synes mine er lange, når de har nået de der 3-4 mm, og den længste lige nu er på 6 mm. :tihi:

Og jeg snakker altså om det “hvide”, det der vokser ud. :cool2:

Men man kan jo godt have de der 3 mm, og stadig kunne bruge tasterne med fingrene?[/QUOTE]

Tjo… Tror mine er ca 1-1½ mm nu… Tror det er ved en 3-4 mm jeg klipper dem af…

Jeg tror sagtens mange kan skrive med længere negle - jeg er bare personligt ved at gå til med det, fordi jeg ikke kan klare følelsen af at neglene rammer tastaturet :slight_smile:

Tape?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;974258]Åh jeg KENDER det. Min venstre hånd som skal males med min ikke helt koordinerede højre kommer ogsåtit til at se mere … alternativ… ud end jeg havde tænkt mig. Men øvelse gør mester. Jeg kan stadig dårlig nok skrive mit navn så det kan læses, hvis jeg bruger højre hånd, men neglelak kan jeg efterhånden lægge sådan rimeligt. Den højre bli’r stadig pænest, men f. eks. med mine Halloween-negle:

og især mine “Converse-sko” negle:

blev begge hænder… om ikke lige gode, så i det mindste OK :)[/QUOTE]

Jeg tror slet ikke jeg ville opdage at det var mindre godt på den ene side så fancy som de er! Ville bare stå måbende og stirre :slight_smile:

Tape, ja. Lissom når man skal lave Water Marble negle.

Der taper jeg dem ind sådan her:

Resultatet er her ( de har været vist i en anden tråd, til dem der føler et vist deja vue nu ;))

og

(d jeg lige havde lavet dem syntes jeg de var fede… nu, i retrospekt, er de fulde af fejl L)

Det har jeg godtnok aldrig overvejet man kunne gøre :uha:

Det bruges mest til water-marbling (som er skøøøønt!), men det kan helt klart også bruges til når man bare vil ligge alm. neglelak på.

Her er en video med hvordan man gør, og hvis du kigger på nogen af profilens andre videoer kan du se hvad watermarbling er for noget. :slight_smile:

//youtu.be/r8nEJsWeVpM

(Hun har syret lange negle, jeg aner ikke hvordan man skulle lære at gøre noget som helst med så lange negle! :surrender1:)

[QUOTE=Ravn;974264]Det bruges mest til water-marbling (som er skøøøønt!), men det kan helt klart også bruges til når man bare vil ligge alm. neglelak på.

Her er en video med hvordan man gør, og hvis du kigger på nogen af profilens andre videoer kan du se hvad watermarbling er for noget. :slight_smile:

(Hun har syret lange negle, jeg aner ikke hvordan man skulle lære at gøre noget som helst med så lange negle! :surrender1:)[/QUOTE]

linket mangler :wink:

Jeg har i øvrigt fundet ud af at til Water Marbling skal man bruge kildevand (altså vand på flaske) - jeg tro’de ikke det ville gøre nogen forskel… men DET gør det. Så køb en halv liter vand i Netto til 3 kr og glæd dig over forskellen L

(og ja, jeg bruger malertape, det er billigt og nemt at rive over)

Her er mit første forsøg på det Trekkie snakker om. :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;974265]linket mangler :wink:

Jeg har i øvrigt fundet ud af at til Water Marbling skal man bruge kildevand (altså vand på flaske) - jeg tro’de ikke det ville gøre nogen forskel… men DET gør det. Så køb en halv liter vand i Netto til 3 kr og glæd dig over forskellen L

(og ja, jeg bruger malertape, det er billigt og nemt at rive over)[/QUOTE]

Det fandt jeg ud af… :dokdok: :klapper:
Jamen, det vidste jeg da godt at man skulle? Jeg tror dog på at de har noget ekstra filtreret vand ovre i usa. Mine lakker gør sgisme ikke som hendes! :uha:
Men bedre end postevand. :cool2:

[QUOTE=Ravn;974257]Altså, jeg regner “lange” negle for at være omkring 1 cm eller derover…
Jeg synes mine er lange, når de har nået de der 3-4 mm, og den længste lige nu er på 6 mm. :tihi:

Og jeg snakker altså om det “hvide”, det der vokser ud. :cool2:

Men man kan jo godt have de der 3 mm, og stadig kunne bruge tasterne med fingrene?[/QUOTE]

Mine er lidt under 1 cm - ret meget længere end det, så synes jeg det kommer til at se “kunstigt”/unaturligt/creepy ud. MEN… jeg kan så osse mærke at min egen grænse for “creepy” flytter sig i takt med at jeg selv får længere negle L

[QUOTE=Lykke;974260]Tjo… Tror mine er ca 1-1½ mm nu… Tror det er ved en 3-4 mm jeg klipper dem af…

Jeg tror sagtens mange kan skrive med længere negle - jeg er bare personligt ved at gå til med det, fordi jeg ikke kan klare følelsen af at neglene rammer tastaturet :)[/QUOTE]

og jeg ELSKER fornemmelsen af “negle”… jeg sidder og trommer i bordet med mine NEGLE (til irritation for alle omkring mig L) - nok fordi det stadig er nyt for mig overhovedet at HA’ negle. Jeg bed negle som en gal intil for ca 2 år siden hvor jeg besluttede mig til at nu VILLE jeg ha’ lange negle jeg ku’ putte neglelak på!

Jeg kan så ikke holde fornemmelsen af en ulakeret negl ud… den der lidt ru følelse… ISCH… dels synes jeg det mærker væmmeligt (og jeg “aer” mine negle med de andre fingre sådan ca hele tiden… og dels gi’r den der ru negl mig en uimodståelig lyst til at gumle på den… med lakerede negle kan jeg bedre stoppe mig selv når gumlelusten kommer over mig - helt er den ikke væk, jeg skal i DEN grad ta’ mig sammen for ikke at tygge på mine negle, især på tommelfingrene hvor jeg egentlig ikke bryder mig om fornemmelsen af “lange negle” - men… som regel lykkes det at stoppe mig selv… Det er nok lidt som med alkoholikere. .man er aldrig HELBREDT… man kan bare holde trangen nede. (det er selvfølgelig en skør sammenligning, og så alligevel ikke… for begge dele er i bund og grund en dårlig vane som man ikke bare kan bryde med et knips med fingrene :))

[QUOTE=TrekkieGrrrl;974255]Ja, de har den i Matas. Til ca 60 kr. (og ca 20 kr i Tyskland…)

:klapper: Iiiih den havde jeg overset… L Den var ellers go’ :klapper:[/QUOTE]
Det var ellers lidt af en forskel! :uha:
Den eneste jeg kender der kører til Tyskland er min 70-årige onkel, og jeg
er sikker på at han hverken kan finde ud af eller gider købe neglelak til mig! :smiley:
Så jeg tror bare jeg selv smutter i Matas en af dagene. :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;974256]BAHAHAHA :klapper: :klapper:

Hvis det bare var så vel - det der kommer på fingrene er det et helvede at fjerne :p[/QUOTE]
Jaaa, jeg kan jo være helt vittig når det slå mig. :høhø:

Som jeg vist også skrev i en anden tråd, forstår jeg slet ikke problemet
med det neglelak der ryger ved siden af neglen. Hvis man bare lader det
tørre, så er det lige til at skrabe af bagefter. :slight_smile:

[QUOTE=Ravn;974266]Her er mit første forsøg på det Trekkie snakker om. :slight_smile:

Det fandt jeg ud af… :dokdok: :klapper:
Jamen, det vidste jeg da godt at man skulle? Jeg tror dog på at de har noget ekstra filtreret vand ovre i usa. Mine lakker gør sgisme ikke som hendes! :uha:
Men bedre end postevand. :cool2:[/QUOTE]

Nej jeg kan heller ikke trække mønstre så nemt som på de YouTube-videoer jeg har set. så det kan sagtens være at det er ekstra filtreret. Jeg overvejer faktisk at prøve med destilleret vand (jeg har litervist af det i min tørretumbler - den kondenserer vandet og det må vel være det samme)

hmmmmmm nu var det jo ikke lige water marble jeg sku’ lave til på fredag, meeeeen… jeg tror jeg sætter det på som “næste uges projekt” - osse fordi jeg endelig har investeret i en hvid Essie-neglelak. Efter sigende den bedste hvide lak på markedet (vi får se…) og water marbling ser 1000 gange bedre ud på hvid baggrund IMO :slight_smile:

ETA Med mindre man bruger hvid som den ene af farverne, som i dit eksempel, selvfølgelig :slight_smile: Men selv der tror jeg egentlig at begge farver var kommet endnu mere til dres ret med en hvid baggrund :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;974269]Nej jeg kan heller ikke trække mønstre så nemt som på de YouTube-videoer jeg har set. så det kan sagtens være at det er ekstra filtreret. Jeg overvejer faktisk at prøve med destilleret vand (jeg har litervist af det i min tørretumbler - den kondenserer vandet og det må vel være det samme)

hmmmmmm nu var det jo ikke lige water marble jeg sku’ lave til på fredag, meeeeen… jeg tror jeg sætter det på som “næste uges projekt” - osse fordi jeg endelig har investeret i en hvid Essie-neglelak. Efter sigende den bedste hvide lak på markedet (vi får se…) og water marbling ser 1000 gange bedre ud på hvid baggrund IMO :slight_smile:

ETA Med mindre man bruger hvid som den ene af farverne, som i dit eksempel, selvfølgelig :slight_smile: Men selv der tror jeg egentlig at begge farver var kommet endnu mere til dres ret med en hvid baggrund :)[/QUOTE]

Du må endelig fortælle hvordan det går. :slight_smile:
Hvad måtte du give for den hvide Essie? - Jeg kunne nemlig også godt tænke mig en.
Tror også på at det var blevet så meget bedre med en rigtig hvid. Den farve jeg brugte dér, var faktisk en meget lys blå. :ups:
Jeg ville rigtig gerne til tyskland med dig og shoppe lakker! :wehuu:
Kan man reservere den der Rimmel overlak du er så glad for, og en 2-3 blå farver? Jeg kan bedst lide dem med lidt perlemor i, og mørke. :cool2:
Den der ligger forrest på dit billede rammer rimelig godt det jeg kan lide… :smiley:

Jeg skal da gerne ta’ nogle med næste gang jeg er dernede. Jeg regner da med at komme til Flensborg igen inden jul (vi har SLET ikke købt ind til julebag og marcipan)

Ehm jeg kan ikke huske hvad jeg gav for den Essie. 90 kr tror jeg (det var i Matas her) og det er over dennormale grænse for hvad jeg vil betale for en neglelak… Gosh-lakkerne her ligger normalt indenfor det jeg vil gi’ (og de er GODE!) men det meste af det der er dyrere er “for dyrt” med mindre jeg kan få det i Flensborg :slight_smile:

I øvrigt fandt jeg, ti min store overraskelse, ikke rigtigt Essie-lakker i Flensborg (ikke der hvor jeg var i al fald - Förde Center ), jeg var inde i en Douglas (hvor jeg købte den der metallic-grønne) og de havde en 3-4 Essie lakker men det var alt… Til gengæld havde deButter London lakker derinde… jeg VAR faktisk faldet for en flot blå i LIGE den nuance jeg havde ledt efter, men havde - heldigvis - ikke nok Euro på mig, så jeg sku’ ud og finde Finansministeren så jeg ku’ få nogle flere. Og gik så i Rothmann først hvor jeg gik amok med næsten hele den samling der er på billedet… til det samme som den ene Butter London lak ville ha’ kostet (€18…)

Den blå fra Essence (det er den lige ved siden af den metallic-grønne, i den sjove flaske) havde helt samme farve. Til €2 i stedet for €18…

men jeg ville nu alligevel gerne eje en Butter London lak. Bare fordi GG (sådan går det når man udvikler sig fra en negelelaksfanatiker til en mærkevare-neglelaksfanatiker… og mig der ellers er absolut LIGEGLAD med mærkevarer >_<)

Uh, ti stille omkring marcipan! Jeg er en lille marcipan-gris, er jeg… :tihi:

Altså, jeg kan godt lide prisen på de der Depend i Matas. Omkring 30 kr er ok, og så kan man prøve nogle farver man ellers ikke ville gå i nærheden af, når det gælder de dyre mærker.
Og så lyder det helt ærligt farligt at være med dig på neglelak-shopping. :stuck_out_tongue:
(Og hylende morsomt)

Manden fik i al fald hurtigt nok. Han besluttede sig til at det vist var nemmer at overlade mig en portion Euro og så gå ud og ned til bilen med alt det andet vi havde købt L (og så få en kop kaffe efter et besøg hos den lokale CD-pusher - han har en ide om at han SKAL ha’ den nyeste Bravo (blandede hits) med hjem hver gang vi er dernede… - mens han ventede på mig…

Så jeg ville ELSKE at ha’ en med der havde den rette forståelse for neglelakker og deres velsignelse GG

Hehe, du lyder som mig i en stof-butik. :klapper:

Tænk jeg læste som neglesaks fanatiker, og tænkte gu ve hvem der er det? :klapper:

Flotte lakker du har fået med hjem - ret avancerede farver i forhold til de farver jeg brugte, altså dengang for mange år siden da jeg var lakfanatiker.
Mvh
Yvonne

Jeg elsker at have neglelak på (jeg er dog total klassisk og kommer bare lakken på som den er hehe…)

“Desværre” arbejder jeg med fødevarer til daglig så jeg kan ikke gå med det, men i ferier og når jeg skal noget i en friweekend så kommer der lak på…

Sjovt, stofbutikker gider Manden heller aldrig med i… Ikke engang selvom jeg bare skal ind og hente noget helt bestemt… Han kan da bare ta’ en bog med… ikke?

[QUOTE=Kiwa;974310]Tænk jeg læste som neglesaks fanatiker, og tænkte gu ve hvem der er det? :klapper:

[/QUOTE]

Sådan læser jeg den også HELE tiden :tihi: