Når neglelaks fanatikere kommer til Slaraffenland

LOL Neglesaks-fanatiker… Nej sådan cirka det modsatte :klapper:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;974228]
Neglelak eller to… tjoeh… her er lidt af udvalget… der er sket en del siden billedet blev taget… blandt andet er alt andet end neglelak nu flyttet ud af kufferten, - og så kan de STADIGVÆK ikke være der allesammen…d e nye her fra i dag ved jeg f. eks. ikke hvad dælen jeg skal gøre af :lol:
[/QUOTE]

Du kan bare sende dem du IKKE kan have i kassen til mig… så skal jeg nok passe RIGTIG godt på dem :wink: :tihi:
Det ser ud til at jeg har fundet min overmand i neglelak samling :wink:

:fin:Hehe jamen det skal jeg da overveje GG

Jeg har bestilt nogle “negle-vifter” på eBay. Altså sådan nogen man kan lakere den ene ende af og skrive hvilken lak det er… jeg glæder mig til de kommer så jeg måske endda kan få et overblik over HVILKE farver jeg har :tihi: I øjeblikket har jeg lidt en fornemmelse af at der er en del der bli’r overset fordi jeg glemmer jeg har dem. Det tog mig f. eks. flere dage at komme i tanke om hvilken farve det var jeg manglede fordi den var lånt ud :lol: (det var min lyseblå! Det var DER den var blevet af!) :tihi:

Trekkie, hvordan undgår du, at de skiller?

Skiller? altså lakkerne når de står? Jeg har faktisk kun været ude for et par enkelte der har gjort det. Det har allesammen været nogle meget billige glimmerlakker. Ellers har jeg ikke rigtigt haft problemer med det.

Der var engang da mine neglelakker stod i køleskabet L det er der ikke rigtig plads til mere… for ellers er det en god ide

ja, mine skiller altid - måske fordi jeg ikke bruger dem så flittigt. Måske skulle de en tur i køleren så :gruble:

Jeg kunne godt forestille mig, at med alle de lakker, du har, er der enten mad eller neglelak i køleskabet :klapper::klapper:

Hm. Der er jo nogle af mine jeg ikke har brugt MEGET længe. Og særligt de perlemors-agtige kan godt skille lidt, men ikke mere end at et par minutters hidsig rysten med flasken kan få dem til at se “normale” ud igen L Så et rigtigt problem synes jeg ikke det er :slight_smile:

Og ellers er de fleste af dem som nævnt billige nok til at jeg - lissom hvis de er tørret så meget ind at de er blevet for tykke at arbejde med, smider dem ud og køber en ny.

Nu, efter jeg er blevet bidt af hele neglestempel-ideen, gemmer jeg dog de tykke, for de er typisk perfekte til netop det.

Du har også en lånt ud til mig! En hot pink med guld glimmer :smiley:

Kan være jeg skal bruge den som påskud på at komme på besøg til en gang kattenus (aka Ib-nus :tihi:) og neglelak hygge :muhaha:

Hm… Jeg tro’de det var dig der havde den lyseblå :ups: Nå… hvor FAEN er den så henne… :gruble: Og ja nu kan jeg da godt huske du lånte den der lyserøde ELF en…

:tihi: så har jeg måske købt den lyseblå i går til ingen nytte… meeeen den skal nu nok blive brugt… og den er under alle omstændigheder ikke HELT den samme nuance som den du altså så IKKE havde lånt L

Og du er ALTID velkommen til både Ib-nus og neglelakhygge :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;974570]Hm… Jeg tro’de det var dig der havde den lyseblå :ups: Nå… hvor FAEN er den så henne… :gruble: Og ja nu kan jeg da godt huske du lånte den der lyserøde ELF en…

:tihi: så har jeg måske købt den lyseblå i går til ingen nytte… meeeen den skal nu nok blive brugt… og den er under alle omstændigheder ikke HELT den samme nuance som den du altså så IKKE havde lånt L

Og du er ALTID velkommen til både Ib-nus og neglelakhygge :D[/QUOTE]

Nej, lyseblå har jeg ikke lånt… Så det ved jeg ikke hvem er? Vi legede jo med pink og lilla (og hvid) på mine negle… Men du brugte vist den blå til at dekorere din E-cig? :slight_smile:

Og det lyder godt, det må vi se om vi ikke kan finde tid til en dag så. Det kunne være hyggeligt at se din bande igen :slight_smile:

Jeg pønser stadig på at bestille nogen a-england lakker… men også kun fordi jeg ikke ønsker mig så mange forskellige farver, men blot ønsker mig nogle få, rigtig gode og flotte lakker. Nogen der kender A-Englands base og top coats? Er de gode? For mit største problem er at få l*rtet til at holde! Der slår fliger af spidserne allerede 1-2 dage efter jeg har taget det på og det er jeg ret utilfreds med.

Og så vil jeg da godt lige sige, at jeg synes særligt mørke lakker gør sig helt enormt godt på korte negle (en mørk lilla, blå, grå eller en sort er så rock’n’roll på korte negle :rock: )

ARGH … hvad er det du har lokket mig ud i Trekkie :venter:

Nu har jeg fået lavet to … og jeg har ligesom indset at når jeg har hentet Jullen hjem fra skole så skal hun osse prøve det :dokdok:

Og jeg har kun 29 lakker :mad:
og de fleste er røde :doh:
nu ved keg jo ligesom godt hvad jeg skal ud og købe :klapper:

Årh jeg ville ønske, at jeg også havde lange negle, men jeg er inkarneret neglebider med bløde negle :frowning:

Jeg har ladet mig fortælle (Men aldrig selv prøvet) at hvis ens neglelak skiller eller er tørret lidt ud, så kan en dråbe neglelak fjerner eller 2 og så en ordenlig rystetur, give dine lakker forlænget levetid…
Jeg vil dog ikke hænges op på noget!!! Jeg har som sagt aldrig selv prøvet det… Men hvis man har en gammel lak, som måske ikke har været så dyr, så kunne det måske forsøges?!

[QUOTE=Osquary;974581]Jeg pønser stadig på at bestille nogen a-england lakker… men også kun fordi jeg ikke ønsker mig så mange forskellige farver, men blot ønsker mig nogle få, rigtig gode og flotte lakker. Nogen der kender A-Englands base og top coats? Er de gode? For mit største problem er at få l*rtet til at holde! Der slår fliger af spidserne allerede 1-2 dage efter jeg har taget det på og det er jeg ret utilfreds med.

Og så vil jeg da godt lige sige, at jeg synes særligt mørke lakker gør sig helt enormt godt på korte negle (en mørk lilla, blå, grå eller en sort er så rock’n’roll på korte negle :rock: )[/QUOTE]

Argh hvorfor skulle du nu minde mig om A-England igen… Den dag jeg ville kigge på dem var siden nede, og så lykkedes det mig at fortrænge dem L For de havde et par stykker jeg ved jeg MÅ eje L

Nu har jeg heldigvis lige været gået amok på Konad’s side og købt (endnu) flere stamping plates… der er så mange pæne, og nu med deres fødselsdags-udsalg er de en del billigere end selv eBay

Jeg har i øvrigt et trick til de der som jeg selv elsker lakker med glimmer

For lisså flotte de er, lisså tidrøvende splatumulige er de at få af igen. MEN der er råd. Der findes nemlig en underlak der kan pilles af, så man kan trække hele molevitten af neglen omtrent i et hug.

Da jeg læste om den tænkte jeg “det lyder sq lissom skolelim” - så nu har jeg eksperimenteret i et stykke tid på nogle af mine “prøvenegle” - og konklusionen er at det fungerer fint med skolelim! Altså helt almindelig hvid lim (trælim). et lag af det underst (eventuelt oven på en basecoat, hvis man ikke vil risikere noget, og når det er helt tørt og hqr skiftet farve fra hvid til gennemsigtig, så lakerer man neglen helt normalt. Det holder fint - det kan f. eks. godt tåle vand, for det er jo under neglelakken… men når man vil ha’ det af er det bare at pille med en rosenpind et passende sted langs kanten, og pille pille… så er det hele af igen :smiley:

Det fungerer til min store fryd også med UV-hærdende lakker. For jeg har nogle flotte af dem, men har været sådan lidt “joeh tak men hvordan kommer det af igen?” - og også der er løsningen: LIM!

Nemt og billigt fif :smiley:

[QUOTE=Osquary;974581]Jeg pønser stadig på at bestille nogen a-england lakker… men også kun fordi jeg ikke ønsker mig så mange forskellige farver, men blot ønsker mig nogle få, rigtig gode og flotte lakker. Nogen der kender A-Englands base og top coats? Er de gode? For mit største problem er at få l*rtet til at holde! Der slår fliger af spidserne allerede 1-2 dage efter jeg har taget det på og det er jeg ret utilfreds med.

Og så vil jeg da godt lige sige, at jeg synes særligt mørke lakker gør sig helt enormt godt på korte negle (en mørk lilla, blå, grå eller en sort er så rock’n’roll på korte negle :rock: )[/QUOTE]

Jeg kender ikke deres base og topcoat, men jeg tror de er gode, da lakkerne er af virkelig god kvalitet. Jeg bruger en Essie overlak og den holder generelt ret godt.

Jeg købte min første Essie overlak i går, og sørme om ikke det løste mit evige problem med at jeg får lavet mærker i overlakken? Hurra! Så kan det være jeg får gået noget mere med lak på.

Så i dag render jeg rundt med denne (hapset billede)

Jeg må hellere vise mine Halloween-negle, som jeg fik lavet i går. Se venligst bort fra min dårligt tegnede heks…! :doh:

Interessant tråd.

Hvor er kattene mens I kreerer?

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;975300]Interessant tråd.

Hvor er kattene mens I kreerer?[/QUOTE]

I mit tilfælde holder to sig langt væk pga. lugten, og én prøver at gnubbe sig op af mine fingre, så man skal holde tungen lige i munden.