Når opdrætteren er i tvivl?

Jeg stemmer absolut Lillesøster, hold da op hvor har hun forandret sig :besvimer:

Jeg syntes hun ud fra billederne har det bedste look, lækre store øjne og de bedste ører af de 3 :hjerte:

Hun ser lidt kortere ud i hovedet end Pixi, men det kan være billedet der snyder :cool2:

er det ikke “bare” at tilmelde dem en udstil som kuld og få plus og minus på alle 3 og se hvem der har det bedste temperament på udebane? Eller tænker du ikke i show/ved allerede hvem der mangler hvad og har hvad.

Storesøster er klart min favorit :slight_smile:

Godt jeg ikke står i den situation :-D… Ville beholde alle tre!! DAMN De er bare søde!!

:hjerte:LILLESØSTER!!!:wehuu: hun er da bare for dejlig:wehuu:

… Og de øjne der … :uha: … Nøøøøj!

Hende skal du vælge:D

Og så sender du bare de andre hjem til mig!

Ud fra min første tænke da jeg så billedet… Ville jeg vælge storesøster.

Ud fra din første beskrivelse… Storesøster.

Ud fra den sidste… STORESØSTER.

Tak igen til jer alle. Ikke at I har gjort det nemmere for mig :confused::confused:

Øv - men det kommer ikke bag på mig.

Jeg er meget sikker på at dem der skal have killingerne ikke gider udstille.

Jeg hælder lige nu mest til Storesøster - af alle de årsager jeg allerede har fortalt om - men må indrømme at det kommer til at skære mig i hjertet at lade Lillesøster gå :surrender1:

Men man er jo nødt til at foretage nogle valg ind imellem :uha:

Jeg har altid været en opdrætter der har haft svært ved at vælge - alt for grådig - vil helst have både og.

Men da jeg SKAL ned i antallet af katte så er jeg bare glad for at jeg denne gang bliver tvunget til at vælge. Var de to af killingerne ikke solgt så havde jeg jo beholdt begge de to…:dokdok:

Og denne tråd er jo i høj grad kommet til at handle om udseende - valget mellem Storesøster med det ønskede udtryk og Lillesøster med mere farve.
Men temperamentet vægter vel også noget i dit valg? :slight_smile:

Skal jeg primært vælge på temperamentet så bliver det Lillesøster - hun er helt sikkert den mest charmerende og menneskepågående :tihi:

MEN - jeg kender jo nok til somalier og til linierne til at jeg ved der sker meget med deres temperament fremover. Ingen tvivl om at alle 3 vil blive søde, kærlige, legesyge, livlige, frække…
Storesøster har lige nu mere travlt med at lave ulykker, lege og springe højt op. Hvor både Pixi og Lillesøster har et stort behov for at nusse og kæle og ligge i arm. Lillesøster er en “bider” - hun elsker at gnave i mine fingre.
Alle 3 spinner og hygger når jeg kæler med dem, men Lillesøster er den der kommer mest lige nu.

Men det er sådan med somali og abykillinger at man som sådan ikke kan bedømme deres endelig temperament i så ung en alder. Som sagt - ingen tvivl om at de alle 3 bliver nogle rigtig kælepotter - det ligger så stærkt i generne at jeg kan give en garanti :tihi:
Men der kan godt være forskel på deres udvikling på det område og jeg ser ofte at en killing bare er tidligere til at være interesseret i mennesker hvor en af de andre kan være mere interesseret i andre ting.

Nogen af mine bedste og mest kælne og kontaktsøgende katte har faktisk være “generte” og tilbageholdende som killinger.
F.eks. RW Dushara Laisrean - hvor dommerne var helt vilde med hans temperament - var meget generert og forsigtig som killing :tihi:

Som jeg husker det var Craic heller ikke en af de største personligheder i kuldet han var i - men det er han jo blevet som voksen :thumbup:

Hej Teresa

Tja luksusproblemer er også problemer :slight_smile:

Måske besvarer du selv spørgsmålet med din bemærkning om, at den ene er primært avlskat og den anden udstillingskat.
Hvad er det, der er primært for dig på det her stadie? At opdrætte eller at udstille?

Medmindre man primært opdrætter katte for at udstille, hvis du forstår hvad jeg mener, må valget i mine øjne altid baseres på, hvad der vil være bedst fremadrettet af hensyn til ens opdræt og racen. Ellers maler man sig måske lidt op i en krog.

Kh Pia
www.brittemis.dk

Det er så med grædende hjerte at vi nu har to kastrater i det kuld - og en fræk hunkilling der er noget af en “Karita-klon”. Igen har jeg altså valgt på noget som er ret udefinerligt - udstråling måske…
de to “bedste” killinger i kuldet er nu kastrater og venter på deres nye hjem :brist::brist::brist:

Puha - det har været hårdt. Men nogen gange er man altså nødt til at tage nogle valg - og vi har stadig morkat, Spirit, mens farkat, Rags, nyder livet som kastrat - og derfor valgte jeg at det blev den killing der ligner sin far ( og farmor) mest vi valgte i dette kuld.

Så kryds fingre for - at vi i NÆSTE kuld med Spirit - vil få sådan en superlækker udstillings HUNKILLING som vi ikke beholdt i dette kuld - i næste kuld beholder vi :wehuu:

Beslutningen er taget - tillykke. :flag:
Lad os så håbe, at Lillesøster og Pixi alligevel dukker op på udstillinger ind imellem. :slight_smile: