Negattiv reaktion på vac

mine små hvide killinger er i dag blevet vaccineret, og min dejlige Pricess, har det bare så skidt, hun vil ikke kæle, gemmer sig bare og så savler hun… dyrlægens kommentar, er hold øje med hende, giv hende noget væske…

Århh altså, det her har jeg aldrig prøvet før… min stakkels lille pige… -ked

Min gamle Grumse blev osse syg, når han blev vaccineret. Det tog en dags tid.

God bedring

jeg har prøvet det…

Min lillle Sethi blev HUNDEsyg af sin vaccine… han fik luftvejsinfektion og øjenbetændelse så det kan gå ret galt når deres immunforsvar ryger sig en tur…

men hold godt øje med hende…

jeg sender varme tanker

Knus R

I kan tro jeg holder godt øje med hende, hun vil slet ikke tale med mig, hun virker vred… mit lille pus

tak for de varme tanker…

Den ene af de tre vi fik vaccineret samtidig blev nærmest deprimeret ovenpå vaccinationen og det tog faktisk ret lang tid inden hun blev sig selv igen. Det hører vist til fåtallet, så mon ikke din dejlige Pricess snart er sig selv igen Hanne -jegkrydser

Jeg er sikker på din lille mis har turbo under poterne igen i morgen. Det plejer at tage et døgns tid.
Mange varme tanker til dig og lillemissen.
Knus Elin

Årh tak skal i have…

Selv om det ikke er en rar tanke, er det rart at vide, hun ikke er den enste der regere sådan

Øv da… lille Princess… men som de andre siger så håber jeg hun er ovenpå i morgen.

Godt med væske og opmærksomhed er vist det bedste.

God bedring med tøsen.

Kram

Der er en del katte/killinger der reagerer på bærestoffet i vaccinen. De fleste bivirkninger ses på dræbte vacciner.Hvad er der vaccineret med?

Mea er en gang da hun blev vaccineret også blevet sløj, hun var vist ca et år der. Hun virkede øm i hele kroppen og utilpas. Det gik dog over efter nogle dage igen…

Jeg har gennem årene fåeet vaksineret MANGE katte - ingen af mine har haft “nedtur”.

det er FEL-O-VAX IV VET. jeg har aldrig haf problemer med den før… og her det også en del der er bleve vaccieret

Jeg har også haft katte der er blevet lidt halvsløje af vaccine men de har normalt været sig selv igen efter et døgnstid. Der er jo også nogle mennesker der reagerer på vaccine mod influenza og få lette influenzalignende symptomer. Jeg tror det er det samme med katte og andre dyr der bliver vaccineret, at reaktionen kan være forskellig.

det er FEL-O-VAX IV VET. jeg har aldrig haf problemer med den før… og her det også en del der er bleve vaccieret[/quote:lp324dd3]

Det er bærestoffet der giver problemet, vaccinen er dræbt og indeholder desuden Chlamydia.

Vaccinering er som så meget andet en trossag, men raske katte kan sagtens vaccineres med levende vaccine som også yder bedre beskyttelse. Mine katte vaccineres med Felocel CVR - jeg bliver iøvrigt altid spurgt hvilken vaccine jeg vil have i mine katte.

det er FEL-O-VAX IV VET. jeg har aldrig haf problemer med den før… og her det også en del der er bleve vaccieret[/quote:1c2os22y]

Det er bærestoffet der giver problemet, vaccinen er dræbt og indeholder desuden Chlamydia.

Vaccinering er som så meget andet en trossag, men raske katte kan sagtens vaccineres med levende vaccine som også yder bedre beskyttelse. Mine katte vaccineres med Felocel CVR

Kan man frit vælge mellem disse vacciner? og er der ulemper ved den anden?

Man kan vælge hvad dyrlægen har. Jeg ved hvad klinikken har hjemme, ønsker jeg andet sigr jeg det når jeg bestiller tid.

Ulempen ved den levende vaccine, er det det du spørger om. Som sagt har jeg kun gode erfaringer med den. Levende vaccine kan ikke gives til drægtige hunner (men det bør man nu ha’ på plads inden) og små (under 10 uger) killinger. Der er forhåbentlig ingen dyrlæger der vaccinerer en kat der ikke er rask.

Har man en kat der har reageret negativt på vaccinen, skal man ikke give den samme vaccine næste gang - og som tidligere nævt er reaktionen oftest på bærestoffet i de dræbte vacciner

Jeps det var den jeg mente. Tak for svar Lis -thumbs

Når man skal på udstiilling - er det så lige meget hvilken en af vaccinerne man har fået eller er der nogle der ikke bliver “godkendt”

Miss T - Af de tre vacciner; purewax, fel-o-vax og fel-o-cel er alle tre accepterede på danske udstillinger :slight_smile:

Lis D - Er det mig der har forkert fat i noget? jeg troede både fel-o-vax og fel-o-cel var levende vacciner? Og purewax er dræbt vaccine, som så netop har en booster som en del katte ikke tåler ret godt? :slight_smile: