Negattiv reaktion på vac

Jeg har heller aldrig haft problemer ved vaccination…gudskelov…

Hanne jeg håber hun har det bedre imorgen -kramer

Felo-cell er modificeret levende vaccine, Pure-vax er kun delvis, da det kun er herpesdelen der består af levende komponenter mens Fel-o-Vax er dræbt vaccine.

Marina

Marina - Ok, så er det åbenbart bare mig der har fået den helt galt i halsen til Susanne Wehnerts fordrag

her til morgen, ser ud til at have det bedre, hun spiser… puha, et chok den lille dame gav mig…

Jeg ved Susanne privat er fortaler for Felocel CVR

Lis… synes det er en lidt hård måde du skriver på… her poster jeg en tråd, fordi jeg blev begymret for min killing…
og så skriver du sådanne indlæg…

men men, nok om det

Der er fordele og ulemper ved både dræbte og svækkede vacciner.
De principielle ulemper ved dræbte er, at de er tilsat adjuvans – et stof som regel aluminium, som
gør at kroppen laver en immunrespons der svarer til viraene der er i vaccinen.

Og det er også disse stoffer man mener der er ansvarlig for en eventuel tumor på injektionsstedet.

Svækkede vacciner er jo levende vacciner som bare er svækkede, det vil sige, at man i højere grad ser,
at kattene får viraene i mild grad. Det er derfor at der anbefaler at skal man endeligt vaccinere skal det
være med dræbt vaccine, det både corona plus herpes, calici og kattesyge, kan vælte læsset den forkerte vej.
Det er diane Addie der har anbefaldet vaccinen, men det skulle dog ha’ været den der hedder 3

Purevax er en levende svækket vaccine, felovax er en dræbt ligesom Felidovac, jeg tror at felocel er svækket levende

Men det kan jeg sige præcis, når lene kommer hjem fra job

det var en mindre afhandling ang vacciner

Det er jeg vel nok glad for at læse, jeg skulle lige til at spørge.

Håber der allerede nu er mere “krudt” i hende. -forelsket

Det lyder godt Hanne -kramer

Kunne da være at det var en god ide at lave en seperat tråd om vacciner…eller måske endda noget til vores leksikon

Det må du gerne forklare nærmere, for jeg kan slet ikke se hvad der er lidt hårdt i det, med mindre man skal holde sig fra fakta?
Der sidder også andre og læser med - de vil sikkert gerne kunne forstå hvad der foregår.
Det eneste jeg forsøger at fortælle er at killingen sikkert reagerer på bærestoffet og en anden vaccine måske skulle vælges næste gang.

Det må du gerne forklare nærmere, for jeg kan slet ikke se hvad der er lidt hårdt i det, med mindre man skal holde sig fra fakta?
Der sidder også andre og læser med - de vil sikkert gerne kunne forstå hvad der foregår.
Det eneste jeg forsøger at fortælle er at killingen sikkert reagerer på bærestoffet og en anden vaccine måske skulle vælges næste gang.[/quote:15pk3cfx]

hovsa, der kom mere, inden jeg nået at svare…

jeg mener det er en hård måde, du skriver på, da du kun skriver noget negativt ang den vaccine jeg har brugt, intet om min killing… og som jeg skriver har jeg aldrig før haft problemer med den vaccine… Jeg fik en føelse af, at du sådan set synes jeg selv var skyld i at min killing blev syg… så vidt jeg ved er der risico ved alle vacciner… og ikke kun den jeg har brugt…

Det må du gerne forklare nærmere, for jeg kan slet ikke se hvad der er lidt hårdt i det, med mindre man skal holde sig fra fakta?
Der sidder også andre og læser med - de vil sikkert gerne kunne forstå hvad der foregår.
Det eneste jeg forsøger at fortælle er at killingen sikkert reagerer på bærestoffet og en anden vaccine måske skulle vælges næste gang.[/quote:243snrja]

hovsa, der kom mere, inden jeg nået at svare…

jeg mener det er en hård måde, du skriver på, da du kun skriver noget negativt ang den vaccine jeg har brugt, intet om min killing… og som jeg skriver har jeg aldrig før haft problemer med den vaccine… Jeg fik en føelse af, at du sådan set synes jeg selv var skyld i at min killing blev syg… så vidt jeg ved er der risico ved alle vacciner… og ikke kun den jeg har brugt…[/quote:243snrja]

Det beklager jeg du opfatter sådan - det var ikke min mening. Godt killingen har det bedre.
Jamen vi har vel alle prøvet noget der gjorde vi ændrede standpunkt, jeg har i hvertfald. Bl. andet gik jeg tilbage til Felocel efter kort tids brug af Purevax, da min dyrlæge og jeg selv havde helt samme opfattelse af dækningen.
Jeg siger ikke der er noget i vejen med dit vaccinationsprogram, det er som jeg nævnte tidligere en smags sag. Personligt ville jeg ikke bruge den vaccine igen til den kat der blev dårlig.
Nogle vaccinere også for clamydia enten der er brug for det eller ej. Jeg har den overbevisning man ikke skal komme mere på katten end højst nødvendig, og ser man ikke clamydia hvorfor så trikke immunforsvaret yderligere.
Coronavaccinen du nævner, har du erfaring med den? Så vidt jeg ved findes den ikke i Danmark, det gjorde den ihvertfald ikke for en måned siden.

Det må du gerne forklare nærmere, for jeg kan slet ikke se hvad der er lidt hårdt i det, med mindre man skal holde sig fra fakta?
Der sidder også andre og læser med - de vil sikkert gerne kunne forstå hvad der foregår.
Det eneste jeg forsøger at fortælle er at killingen sikkert reagerer på bærestoffet og en anden vaccine måske skulle vælges næste gang.[/quote:3qjoiqqj]

hovsa, der kom mere, inden jeg nået at svare…

jeg mener det er en hård måde, du skriver på, da du kun skriver noget negativt ang den vaccine jeg har brugt, intet om min killing… og som jeg skriver har jeg aldrig før haft problemer med den vaccine… Jeg fik en føelse af, at du sådan set synes jeg selv var skyld i at min killing blev syg… så vidt jeg ved er der risico ved alle vacciner… og ikke kun den jeg har brugt…[/quote:3qjoiqqj]

Det beklager jeg du opfatter sådan - det var ikke min mening. Godt killingen har det bedre.
Jamen vi har vel alle prøvet noget der gjorde vi ændrede standpunkt, jeg har i hvertfald. Bl. andet gik jeg tilbage til Felocel efter kort tids brug af Purevax, da min dyrlæge og jeg selv havde helt samme opfattelse af dækningen.
Jeg siger ikke der er noget i vejen med dit vaccinationsprogram, det er som jeg nævnte tidligere en smags sag. Personligt ville jeg ikke bruge den vaccine igen til den kat der blev dårlig.
Nogle vaccinere også for clamydia enten der er brug for det eller ej. Jeg har den overbevisning man ikke skal komme mere på katten end højst nødvendig, og ser man ikke clamydia hvorfor så trikke immunforsvaret yderligere.
Coronavaccinen du nævner, har du erfaring med den? Så vidt jeg ved findes den ikke i Danmark, det gjorde den ihvertfald ikke for en måned siden.[/quote:3qjoiqqj]

Tak Lis… Jeg vil heller ikke bruge den vaccine igen og slet ikke på min princess…
ang corronavaccinen, nej den er stadig ikke kommet til Danmark, og jeg har ikke efaginger med den, da, den ikke må benyttes når der er corrona i kroppen, Vi var godt nok ved at bruge den, men ture ikke, da, der er usikkerhed om hvordan den virker…
Og hvad vil den hjælpe, når katten alligevel med stor sikkerhed, vil blive udsat for corrona, det sidste er så bare min mening og ikke Diana’s… Da jeg ikke tro på at det vil være gost at have et fuldstandigt Corronafrit katteri, da jeg så ikke ville ture at bevæge mig rundt i katteverden…

Søde Hanne, sådan læser jeg slet ingen indlæg. Men fakta og oplysende ting om vaccinen. Jeg er selv tilbøjelig til at skrive sådan og så bagefter komme i tanke om, hov der var jo en killing involveret.
Så dejligt at læse at mislingen er klar igen -forelsket

Jeg ved Susanne privat er fortaler for Felocel CVR[/quote:3bmxp8j6]

Ja, det ved jeg også. Bla. også derfor at jeg tror at jeg vil prøve den, denne gang fremfor fel-o-vax. Hvis jeg da tør.
Det jeg havde fået galt i halsen var vist at jeg havde byttet om på purevax og fel.-o-vax mht levende svækket og dræbt vaccine :slight_smile:

Når killingens 1.basis vaccination er FEL O VAX skal den anden basis vac være den samme eller kan man så vælge den anden?

Frit valg, man kan vælge den vaccine man selv og dyrlægen finder mest optimal.

jeg har haft en kat som blev HUNDEsyg af Fell-O-Cell vaccinen, han måtte ud til dyrlægen og have en modsprøjte ellers var han død.
Han fik et anafylaktisk chok.
Det kom kun 20 min efter vaccinen.
Han halsede, savlede, kastede op, havde hurtig puls og var helt hævet og rød om øjnene som nærmest blev udstående.
Så den vaccine skal jeg aldrig bruge til nogen katte mere.
-uha

Øv, hvor er det altså svært at vælge en vaccine, som man er sikker på at alle katte kan tåle.

Godt at høre hun er ved at være på dupperne igen -love

Vi har prøvet at Liva een gang blev skidt af en vaccine og kastede op og var ked. Det var væk igen i løbet af 12 timer heldigvis, og sidenhen er hun blevet vaccineret med noget andet -thumbs

Mette der har nydt al Lis´information - for jeg synes det med vacciner er en jungle -høhø