Hvis det er boosteren du mener bør det faktisk være den samme vaccine, altså enten fel-o-vax eller Pure-vax osv. Forøvrigt et emne som vist har været oppe at vende før og der åbenbart er delte meninger om
Grunden: De har ikke ens viruskomponenter og meningen med en booster er jo at reaktivere immunsystemet mod den i vaccinen brugte virusstamme.
Men hvis du mener den årlige revaccination er det ligegyldigt.
Uvist af hvilken grund oplever man en gang imellem at en killing i et kuld reagerer dårligt overfor vaccinen som i Hanne P’s tilfælde. Heldigvis kommer de sig gerne efter et døgns tid. Ca. 1% kan gå i chok og så skal man undgå at bruge den vaccine i fremtiden.
Felo-vax IV er en af de vacciner der åbenbart giver flest uheldige reaktioner og jeg vil da give Lis ret i, så få viruskomponenter som muligt. Så kan man altid bygge ovenpå efterhånden, f.eks. vente med rabies istedet for at gøre det samtidigt når det drejer sig om små killinger.
De katte jeg har hørt om er blevet rigtige syge af vaccinen har haft et eller andet igang i kroppen som ikke er slået nok igennem til at være synligt for dyrlægen.
De katte jeg har hørt om er blevet rigtige syge af vaccinen har haft et eller andet igang i kroppen som ikke er slået nok igennem til at være synligt for dyrlægen.[/quote:201wbgrq]
Katten kan faktisk godt, som det tyder på i det her tilfælde, få en allergisk reaktion. Det har intet med et evt. i forvejen svækket immunforsvar at gøre. Det samme gælder for mennesker i forbindelse med influenzavaccination.
Hanne, det er dejligt at høre det går godt med den lille, tror vi er mange som har oplevet en sådan reaktion på en killing i ny og næ. Det er ubehageligt men heldigvis bliver de hurtigt friske igen.
Marina
En del af killingens reaktion (den fænomæssige) ER med garanti smerte…den ene killing jeg har haft med en reaktion (ud af 81) havde tydeligvis smerter…ondt som når vi andre har muskelsmerter/ledsmerter i forbindelse med influenza…og jeg tog hende til dyrlægen med det samme og hun fik noget smertestillende…og vupti var hun frisk igen.
2. gang hun blev vaccineret (purevax) var der intet, men jeg lod hende være hos dyrlægen indtil lukketid, for en sikkerheds skyld. De andre i kuldet var der INTET med.
Jeg har vaccineret med Fel-O-vax IV i flere år…så vidt jeg husker omkring 60 killinger…aldrig den mindste reaktion. Men den statistik kan ingen andre end jeg bruge.
Vore dyr er hver især et vidunder og de reagerer på hver deres måde…det må vi blot lære at leve med OG gøre noget ved HVIS noget ikke-godt opstår.
Brita -pote
Jeg skal lige være sikker på det her.
Skal killingens 2. basisvaccination være det samme som den første? (Vi snakker ikke om negativ reaktion, bare generelt :))