Nej nej nej! - mishandlingen fortsætter - uden billeder!

Det er jeg helt enig med dig i:)

Men jeg mener også at nogle ganske normale mennesker kan ty til forfærdelige handlinger. Har selv en eks, som var helt normal - indtil han og kammeraterne var lidt fulde og tæskede en med et bat:(

Men nogen har vel tendenser til sådanne handlinger

ja man har jo også set kæmpe folkemængder gå med på horrible ting fordi de bliver grebet af flokmentalitet

…tyskland…eksempelvis…

Mennesker er desværre flokdyr, så hvis nogen kommer på en “god idé”, kan det være svært at sige fra som fx den eneste i en flok på 5 …

Så i TV for 1-2 år siden en test, hvor personer blev sat i et røgfyldt lokale. Og det var helt vildt, hvor meget de fulgte flokken - trods risikoen for, at indebrænde! (forsøgspersonerne anede ikke, at det ikke var en rigtig brand).

Hm jeg brød mig ikke så meget om den noget voldsomme formulering i det første indæg, derfor kommer jeg først ind her.

Men jeg vil bare lige skrive at jeg altså hverken tror at ‘voldelige mennesker’ kan spottes tidligt fordi de starter med at pine dyr, og derefter udvikler sig til at live farlige for mennesker også, eller vil vurdere hvilken form for vold der er værst. Det er kun symptombeskrivelser.

Når børn opfører sig sådan er det forældrenes ansvar. Ingen skal nødvendigvis straffes, men nogen har ikke forstået at få de børn til at udvikle sig ordentlig. Nogen skal måske lære at være en bedre indflydelse for børnene. Professionelle eller forældre eller kultur.

[quote=Sheer;115124]Hm jeg brød mig ikke så meget om den noget voldsomme formulering i det første indæg, derfor kommer jeg først ind her.

Men jeg vil bare lige skrive at jeg altså hverken tror at ‘voldelige mennesker’ kan spottes tidligt fordi de starter med at pine dyr, og derefter udvikler sig til at live farlige for mennesker også. Det er kun symptombeskrivelser.

Når børn opfører sig sådan er det forældrenes ansvar. Ingen skal nødvendigvis straffes, men nogen har ikke forstået at få de børn til at udvikle sig ordentlig. Nogen skal måske lære at være en bedre indflydelse for børnene. Professionelle eller forældre eller kultur.[/quote]

Det er jeg så ikke enig med dig i. Jeg tror tidligt man kan spotte de voldelige elementer. Dem der har kimen i sig.

De fleste af de mennesker der laver sådan noget her er klinisk dokumenterede psykopater - resten er flokdyr der hænger ud med “lederen”. Da jeg gik på PGU og havde faget pædagogisk psykologi så vi en film netop om emnet psykopater.

Deres hjernefunktioner er ikke som andre menneskers. Fængslede psykopater deltog frivilligt i lægelige eksperimenter hvor forskerne målte deres hjernebølger og hvor de så på deres hjerneaktivitet på de der billeder af hjernen med alle mulige sjove farver (jeg kan ikke huske hvad det hedder) og deres hjerner laver altså underlige ting nogle gange - og andre gange undlader de totalt at gøre noget (hvor det er meningen hjernen skal gøre noget).

Det kan man som forældre ikke gøre noget for/imod. Jeg vil vædde med at Vivi eller Annie også ville falde bagover hvis de fik beskeden at deres børn havde deltaget i sådan noget. Jeg tror altså ikke på at ansvaret for det her ligger hos forældrende.

…og undskyld det grimme første indlæg…jeg var meget meget vred…

Dit indlæg er fint, men det modsiger ikke det jeg skrev, Gry.

Jeg skrev det nok for utydeligt. Jeg mente: Børn som piner dyr bør være opdaget, før det sker. Og det er højst sandsynligt ikke det eneste der er galt i det barns liv.

[QUOTE=Gry Gressbakken;115127]Det er jeg så ikke enig med dig i. Jeg tror tidligt man kan spotte de voldelige elementer. Dem der har kimen i sig.

Det kan man som forældre ikke gøre noget for/imod. Jeg vil vædde med at Vivi eller Annie også ville falde bagover hvis de fik beskeden at deres børn havde deltaget i sådan noget. Jeg tror altså ikke på at ansvaret for det her ligger hos forældrende.[/QUOTE]

Min søn har en ven, som jeg godt kunne blive lidt bekymret for. Et par gange er det “slået klik for ham” og han er blevet voldelig, uden at man har kunne komme i kontakt med ham. Nu er han jo ikke særlig stor endnu, men var han nogle år ældre, ville man ikke kunne holde sådan en knægt - og hvad gør man så …

Men derudover tror jeg, at gruppepres er noget af det jeg bekymrer mig mest mht de ting mine unger skulle kunne finde på.

Meget enig med Gry.
Der er lavet op til flere gennemgående tests, hvor der er målt på hjernebølger etc. Og det konkluderes at fx psykopater slet ikke har samme udslag som almindelig mennesker ved fx at se et billede af noget forfærdeligt:S

Men jeg vil igen også være enig med Sheer, det er også bevidst at miljø og arv spiller en stor rolle for menneskers adfærd:)

Jojo bevares. og selvfølgelig er deres opførdsel et symptom på at den er gal i hovedet, men jeg mener ikke det er forældrenes ansvar. Jo hvis forældrene selv går rundt og piner dyr eller er psykopater :S

Men det at være psykopat er ikke noget man udvikler sig til. Det er noget man er. Det er noget medfødt. En sindslidelse. Og ja der skal proffesionelle ind over for det kan ingen forældre takle selv.

Jeg reagere bare på at jeg synes du fremlægger det som om at det enten er samfundets skyld eller forældrenes skyld.

Ja … det ses …
Når du har det sådan, så vent med at skrive, til du er faldet ned.

Synes faktisk ikke det er særlig pænt, at skrive man vil gennembanke sine egne unger - hvem er så værst? Moren eller barnet? :sorry:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;115134]Min søn har en ven, som jeg godt kunne blive lidt bekymret for. Et par gange er det “slået klik for ham” og han er blevet voldelig, uden at man har kunne komme i kontakt med ham. Nu er han jo ikke særlig stor endnu, men var han nogle år ældre, ville man ikke kunne holde sådan en knægt - og hvad gør man så …

Men derudover tror jeg, at gruppepres er noget af det jeg bekymrer mig mest mht de ting mine unger skulle kunne finde på.[/QUOTE]

Jeg tror også der er så stor forskel fra dengang jeg var teenager, som altså ikke er mange år siden også til nu.

Dengang omhandlede gruppepres om at ryge eller stjæle et stykke slik.
Idag handler det om, vold, indbrud og i det hele taget hvem der kan opføre sig mest groteskt.

Sikke en udvikling:S

[quote=Vivi_Fletcher;115140]Ja … det ses …
Når du har det sådan, så vent med at skrive, til du er faldet ned.

Synes faktisk ikke det er særlig pænt, at skrive man vil gennembanke sine egne unger - hvem er så værst? Moren eller barnet? :sorry:[/quote]

Jeg er helt enig. Men lysten ville være der. Af afmagt tror jeg.

Men jeg er så også vokset op i et hjem hvor et par på hovedet ikke var unormalt hvis man lavede ballade. Jeg stiler dog efter at undgå fysisk diciplinering hvis jeg selv sætter liv i verden :slight_smile:

[QUOTE=Gry Gressbakken;115138]Jojo bevares. og selvfølgelig er deres opførdsel et symptom på at den er gal i hovedet, men jeg mener ikke det er forældrenes ansvar. Jo hvis forældrene selv går rundt og piner dyr eller er psykopater :S

Men det at være psykopat er ikke noget man udvikler sig til. Det er noget man er. Det er noget medfødt. En sindslidelse. Og ja der skal proffesionelle ind over for det kan ingen forældre takle selv.

Jeg reagere bare på at jeg synes du fremlægger det som om at det enten er samfundets skyld eller forældrenes skyld.[/QUOTE]

Jeg har et eksempel fra en af mine veninder som læser pædagog. Hun er pt på en skærmet afdeling, hvor psykisk syge er dømt til at være der. Pga mord, voldtægt eller andre ting.
Men på den her afdeling er der så den her gut, der tænder på dyr og får erektion ved bare at se på dyr.
Første tanke er ; føj for satan en syg person.
Men så hører man versionen:
Drengen er opvokset i et hjem, hvor forældrene tvang børnene til at leve som hunde. Forældrene opførte sig også som hunde.
Det vil sige, de sov i kurve på gulvet, de spiste af gulvet - børnene så på at forældrene “parrede” sig som hunde nu gør.
Altså NO freaking wonder knægten ender sådan.

Så helt bestemt kan forældre også ødelægge et barns liv fuldstændigt.
Men jeg er så også enig i, at nogen bare er født med psykopatiske træk:(

[quote=~Prinsesse~;115136]Og det konkluderes at fx psykopater slet ikke har samme udslag som almindelig mennesker ved fx at se et billede af noget forfærdeligt:S

[/quote]

Et af karaktertrækkene ved psykopati er netop manglende evne til at sætte sig ind i andre menneskers tanker og følelser - og dermed f.eks. at aflæse andres kropssprog - og når mennesker omgås hinanden spiller kropssproget ubevist en meget central rolle, så det faktum, at man ikke evner at aflæse det hos andre, er problematisk.

ja er det ikke ca 93% af kommunikation der sker gennem kropssproget - hvis jeg husker korrekt:?

Ja, det er korrekt! -tihi Så hvad i alverden laver vi her. -LOL
Nej, spørg til side. Men jeg ville nu gerne vide hvem der har målt kropssproget til at være 93%. Hvis det er en situation hvor ingen siger noget er det vel nærmere 94%. :stuck_out_tongue: -tihi (Der lavede jeg lige pjat igen -engel)

[QUOTE=Sheer;115170]Ja, det er korrekt! -tihi Så hvad i alverden laver vi her. -LOL
Nej, spørg til side. Men jeg ville nu gerne vide hvem der har målt kropssproget til at være 93%. Hvis det er en situation hvor ingen siger noget er det vel nærmere 94%. :stuck_out_tongue: -tihi (Der lavede jeg lige pjat igen -engel)[/QUOTE]

jamen det er derfor man ofte misforstår en sms eller ting på et forum:)

Jeg ved heller ikke hvem der har målt dette, men meget tyder på det er rigtigt. Mange skænderier på forum ville ALDRIG være startet hvis det var en IRL samtale:ok:

Jeg går heller ikke ind på linket, ved ikke om jeg er en skabekrukke, men kan simpelthen ikke klare at se sådan noget. de unger eller andre ubegribelige fjolser som mishandler dyr, skulle virkelig mentalundersøges. Der stikker altid noget dybere når folk kan opføre så forfærdeligt. I virkeligheden er den slags mennesker jo stakler, selvom det ikke altid er medlidenhed jeg kan finde frem, når man støder på den slags.:arrig:

Jeg tror på at forældrene har en stor del af skylden i hvordan børn opføre sig.

Et eksempel: Da jeg var i Danmark til jul var jeg i Bilka hvor jeg så en dreng stå og give karate benslag til en endnu udpakke palle kaffe. Faderen stod ved siden af og grinede og heppede.

Han har faktisk lige fortalt sin søn at det er OK at opføre sig på den måde i et supermarked ved at grine istedet for at irettesætte ham.

Faktisk syntes jeg ofte jeg ser forældre der giver deres unger alt for lang line når de er ude blandt andre mennesker.

Det nytter simpelthen ikke at fratage forældre deres ansvar. Skal man gøre det må den kriminelle lavalder længere ned, for en eller anden må altså tage et ansvar når der sker sådanne noget.

Det er med børn som med dyr. Hvis man anskaffer dem må man også tage det ansvar der er involveret.