Neutralisering- hjem samme dag?

Jeg var med en bekendt til kejsersnit med hendes hunkat hos Eva for ca. 4 uger siden, det var hende der havde vagten. Jeg var - som altid - liiidt bekymret ved mødet med en ukendt dyrlæge, men der var intet - absolut intet - at bekymre sig om. Hun var allerede klar over, at birmaer kan være lidt besværlige at have i narkose, men det gik fint - katten fik en passende mængde Zoletil, kejsersnittet var upåklageligt og alle killinger overlevede, og moderen kom hurtigt til sig selv igen. Prisen var rimelig, kr. 7000,- og det er vel OK for et kejsersnit i vagttiden med en dyrlæge og en vet.sygeplejerske på arbejde en fredag aften. I sidste uge stod jeg så og manglede akut en tube Diarsanyl, og Bygholm havde den ikke på lager. Fangede Henrik i telefonen tidligt om morgenen, mens han var på vej ud til klienter, men han vidste med sikkerhed, at det havde de på lager - og det havde han ret i :ok:
Og Dorte Lebech har i i gamle dage arbejdet i årevis som kredsformand i Dyrenes Beskyttelse, og hun kan simpelthen neutralisere alting med bind for øjnene :thumbup: Ikke noget vrøvl med at det er for tidligt og de er for små, hun ved godt at katte har godt af at blive afmonteret tidligt, så der ikke vælter nye generationer uønskede killinger frem næste år. Og da det jo ikke kan være Bygholm der har vagten hver eneste gang jeg skal bruge en vagtdyrlæge, så er det OK med mig hvis det er Dorte eller Eva. Fik kejsersnit i Tvingstrup ved Vibeke Rasmussen i lørdags - absolut også nydeligt arbejde, men hendes “people skills” er ikke helt så gode som hos de andre :høhø: Fagligt er der dog ikke noget at udsætte. Katten blev afleveret kl. 21,30 - og så bliver man sendt hjem, hun gider under ingen omstændigheder tilskuere! Og hun blev hentet igen kl. 23,00 - alle 4 killinger var levende og fine, og moderen var vågen omend stadig noget omtåget. Kl. 02,30 var hun klar nok til at gå i kassen frivilligt og begynde at tage sig af killingerne, og det synes jeg er OK for en førstegangsfødenede.
VH
Susanne