[quote=Lis Dahlstrøm;402001]Tubegaxe duer ikke til slankracer. Jeg købte faktisk i går nogle strømpebukser som var i stil med net herreundertrøje bare meget finere tråde. Det er jo nemt at sætter en elastik igennem maskerne og binde til ved halsen. Jeg havde en kæmpe aby jeg har i tankerne - tror ikke hun kan være i en mikrofiberknæstrømpe.
Den allergiske reaktion kommer allerede dagen efter. Det har jeg helt styr på - fordi jeg får fixet fredag for at overvåge i week-enden, bingo stod jeg der lørdag … Iflg.mon dyrlæger går det meget hurtigt når der er tale om allergisk reaktion.
Samtlige de 5 gange, jeg har konstateret allergisk reaktion, har været på 3-4.dagen - ikke før.
Alle mine er smertebehandlet mine også (og i forbindelse med narkosen) - jeg foretrækker udvendige sting - kløestillende som er binyrebarhormon - nej tak …[/quote]
Bruger heller ikke binyrebarkhormon, men Tavegyl, som er et antihistamin. Dette er et råd fra en “dreven” dyrlæge.
Jeg har haft een kat, som blev meget hævet af de indvendige sting - men ellers intet, så jeg foretrækker helt bestemt også indvendige.
Mary og Rumba har hverken haft kraver, bodyer eller noget andet på - og ingen af dem har pillet dyyyygtige misser - jeg havde ellers forventet at Rumba ville pille hvad som helst op, og der stak også en tråd ud af såret (det har jeg ikke været vant til fra Raiku, som altid klippede helt tæt på knuden og samtidig hev lidt ud i huden, så smuttede den nemlig med ind, så intet stak ud).
[quote=Camischa;402039]Jeg har haft een kat, som blev meget hævet af de indvendige sting - men ellers intet, så jeg foretrækker helt bestemt også indvendige.
[/quote]
Ja! Tullen nåede lige at blive fikset af Raiku, inden hun var så ufin at stikke af til Nuuk.
Ingenting at hive i, ingen sårpleje, ingen sting der skulle fjernes, ingen body… og depotsmertestillende der holdt 3 dage. Piece of cake Det eneste der var for mig og Tullen at lave, var at holde lidt øje med at alt stadig var ok Det var så utroligt nemt i forhold til søstrene D&D i sin tid.
Donna og Ditte… Udvendige sting, som irriterede dem, så de pillede, Dittes gik der betændelse i - og da stingene skulle fjernes blødte det faktisk en del, og misserne græd - det gjorde ondt.
Nu er jeg sikker på at den daværende dyrlæge var et fjols - i hvertfald sammenlignet med Raiku’s ekspertise. Og at det ikke er normalt at det går så galt. Men alligevel. Neutralisering er vel en operation som alle små-dyrs dyrlæger laver en del, så jeg ville mene han burde have nogen rutine.
Han var så et fjols på adskillige områder, så da vi med tiden vidste lidt mere om, hvad vi burde kunne forlange, blev han droppet
Jeg kan også kun anbefale Bygholm Mine forældre brugte dem i mange år, og jeg har selv brugt dem siden jeg flyttede fra Århus og tilbage til Horsens for 5 år siden.
Dorte Lebech kender jeg ikke i forb. med katte, men jeg brugte hende til mine heste, da jeg stadig boede hjemme og havde sådan nogen
Eva Jørgensen og Henrik Meyer har klinik nogle få km fra min bopæl, og jeg har været der nogle gange med marsvin og kanin. Derudover lånte de mig for et par år siden en fælde til indfangning af en syg vildkat, som de aflivede uden beregning. Mit indtryk af dem er positivt, så jeg er glad for at høre din vurdering Har dem nemlig altid i baghovedet til akutte situationer (bl.a. fordi de kører ud og kan være her ret hurtigt )
Mht. neutraliseringer, så har jeg kun fået fixet 10 hunkatte igennem tiden, så stor erfaring kan man nok ikke tale om. I 8 tilfælde var hunkattene syet med skjult syning, og jeg har aldrig oplevet komplikationer i den forbindelse.
2 hunkatte blev pga. livmoderbetændelse opereret hos en vagtdyrlæge (i Århus), der brugte alm. syning. Hos den ene hunkat gik der infektion i såret og en surtur sprang op. Men meget gik galt i det forløb (generelt gjorde den dyrlæge det ikke særligt godt: katten kunne ikke komme over narkosen, der gik infektion i såret og infektion i bughulen, så hun måtte efterfølgende indlægges og behandles hos min egen dyrlæge :(), så jeg tilskriver ikke metoden, at der blev problemer.
Jeg har aldrig brugt hverken krave eller bodystockings til mine katte.
Jeg var med en bekendt til kejsersnit med hendes hunkat hos Eva for ca. 4 uger siden, det var hende der havde vagten. Jeg var - som altid - liiidt bekymret ved mødet med en ukendt dyrlæge, men der var intet - absolut intet - at bekymre sig om. Hun var allerede klar over, at birmaer kan være lidt besværlige at have i narkose, men det gik fint - katten fik en passende mængde Zoletil, kejsersnittet var upåklageligt og alle killinger overlevede, og moderen kom hurtigt til sig selv igen. Prisen var rimelig, kr. 7000,- og det er vel OK for et kejsersnit i vagttiden med en dyrlæge og en vet.sygeplejerske på arbejde en fredag aften. I sidste uge stod jeg så og manglede akut en tube Diarsanyl, og Bygholm havde den ikke på lager. Fangede Henrik i telefonen tidligt om morgenen, mens han var på vej ud til klienter, men han vidste med sikkerhed, at det havde de på lager - og det havde han ret i
Og Dorte Lebech har i i gamle dage arbejdet i årevis som kredsformand i Dyrenes Beskyttelse, og hun kan simpelthen neutralisere alting med bind for øjnene Ikke noget vrøvl med at det er for tidligt og de er for små, hun ved godt at katte har godt af at blive afmonteret tidligt, så der ikke vælter nye generationer uønskede killinger frem næste år. Og da det jo ikke kan være Bygholm der har vagten hver eneste gang jeg skal bruge en vagtdyrlæge, så er det OK med mig hvis det er Dorte eller Eva. Fik kejsersnit i Tvingstrup ved Vibeke Rasmussen i lørdags - absolut også nydeligt arbejde, men hendes “people skills” er ikke helt så gode som hos de andre :høhø: Fagligt er der dog ikke noget at udsætte. Katten blev afleveret kl. 21,30 - og så bliver man sendt hjem, hun gider under ingen omstændigheder tilskuere! Og hun blev hentet igen kl. 23,00 - alle 4 killinger var levende og fine, og moderen var vågen omend stadig noget omtåget. Kl. 02,30 var hun klar nok til at gå i kassen frivilligt og begynde at tage sig af killingerne, og det synes jeg er OK for en førstegangsfødenede.
VH
Susanne
Susanne - lige et spørgsmål:
Havde hunkatten født en killing selv før kejsersnittet?
Jeg ved nemlig - både af egen og andres erfaring - at det kan være tilmed meget vanskeligt at få især en førstegangsfødende hunkat til at acceptere killinger, hvis hun først ser dem, efter hun er vågnet af narkosen.
Hendes moderfølelse opstår jo som bekendt først under fødslen, og den oplever hun så ikke.
Hej Hanne.
Nej, faktisk havde ingen af de 2 hunkatte jeg nævner her, født en killing inden kejsersnittet. Efter 7 stærke generationer uden at sætte en kniv i nogen på noget tidspunkt, var der pludselig 2 helsøstre her, som bare ikke lavede primære veer, der kunne bruges til noget som helst Så begge fik kejsersnit uden at have født selv, begge var førstegangs"fødende" - og begge havde dog i det mindste læst så meget i slægtsbogen, at de få timer senere alligevel tog killingerne og passer dem fortrinligt og yder mælk nok Vi betragter det også som lidt af et mirakel, at de begge løser opgaven til UG - det er liiige før man ærgrer sig over at de blev afmonteret samtidig med, men det nytter jo ikke, det er ikke værd at bøvle med en anden gang.
Snip, snap, snude - så er den linie dømt ude!
VH
Susanne