Neutralisering- hjem samme dag?

Jeg synes det er temmelig overkill, at kattene skal overnatte der. Gad vide, hvor mange gange de tjekkes i løbet af natten?
Personligt vil jeg hellere sove sammen med min kat end at den tilses et par gange af en dyrlæge i løbet af natten.

De ringer i eftermiddag og fortæller hvordan det gik og hvordan de har det- så hører jeg dem lige ad, om de bliver overvåget om natten og hvad det koster (!), for når I allesammen synes, at det er overkill, så skal jeg måske bare følge min første indskydelse med at ville have dem hjem.

Jeg krydser fingrer for at alt går som det skal :smiley:
Har nu heller aldrig hørt at det var nødvendigt med overnatning efter sådan et lille indgreb :slight_smile:

Hm… Det er sjovt som der er forskellig mening om tingene.
De dyrlæger jeg har brugt i tidens løb har været uenige om flere ting. Men der har altid været enighed om, at det bedste for katten var at være i sit hjem hvis det overhovedet var muligt. Det betyder mindre stress og større tryghed og det betyder også noget for helingsprocessen.
Jeg ville ikke efterlade katten længere end allerhøjst nødvendigt. Selv da min gamle hunkat var skåret op i hele bugens længde efter en kræftoperation, kom hun da hjem efter operationen - for hun ville have det bedst hjemme.
Jeg indrømmer at din dyrlæge undrer mig…

Jeg har ringet der ud og de var fuldkommen lamslåede over, at jeg ville have kattene hjem idag- ikke Nini, men Ninja, fordi at sterilisation af hunkat er en stor operation og hun SKAL blive der i nat så hun kan smertedækkes og observeres osv… hende damen jeg snakkede med var sådan helt nejnejnejnej, hunkatte kommer ALDRIG hjem samme dag.

Så nu er jeg totalt i tvivl.:?

[quote=Katze;401435]Jeg har ringet der ud og de var fuldkommen lamslåede over, at jeg ville have kattene hjem idag- ikke Nini, men Ninja, fordi at sterilisation af hunkat er en stor operation og hun SKAL blive der i nat så hun kan smertedækkes og observeres osv… hende damen jeg snakkede med var sådan helt nejnejnejnej, hunkatte kommer ALDRIG hjem samme dag.

Så nu er jeg totalt i tvivl.:?[/quote]

Vi fik vores hunkat hjem samme dag :slight_smile:

Det her er første gang, jeg hører at en dyrlæge beholder dem natten over.

[quote=Katze;401435]Jeg har ringet der ud og de var fuldkommen lamslåede over, at jeg ville have kattene hjem idag- ikke Nini, men fordi at sterilisation af hunkat er en stor operation og hun SKAL blive der i nat så hun kan smertedækkes og observeres osv…

Så nu er jeg totalt i tvivl.:?[/quote]

Er det ikke killinger der skal neutraliseres? Mine kan klatre i gardinerne når jeg henter dem hjem om eftermiddagen. De voksne er noget længere om at sove rusen ud.

Smertedækkes, jamen de får jo et skud Metacam der holder til næste dag hvor du så selv tager over og smertebehandler.

Stor operation -hvordan stor? Snittet er vel 2 til 3 cm.

Hmmm jeg har haft 2 hun katte der er blevet neutraliseret og jeg fik dem begge hjem samme dag - de var så smerte dækket. Allerede om aftenen var de friske og næste morgen bænede de rundt i huset, hvis ikke de allerede gjorde det om aftenen.

Det virkelig underligt :slight_smile:

Har fået sterliseret 4 hunkatte i mit liv, alle sammen er kommet hjem ganske få timer efter indgrebet.

Lis… operationen kan nu sagtens betragtes som “stor” i og med at der trods alt er skåret igennem bughinde osv…

Har det dog ligesom alle andre… det er lidt over-kill at lade kattene blive natten over hos dyrlæge pgr en neutralisering!
Hjem til det faste rolige og kendte miljø…

Ja, jeg har godt nok heller aldrig hørt om, at misserne skulle overnatte - heller ikke hunkatte :slight_smile:
Har selv fået neutraliseret 4 hunkatte på 6 måneder til 4+ år. Vil næsten sige, at de har det bedst første dag, for der er de totalt smertedækket fra operationen. Det er først de efterfølgende dage, jeg har haft problemer med sløjhed.
Killinger kommer sig meget hurtigere, kunne jeg erfare med Deena, der blev ordnet af opdrætteren.

Jeg må spørge dem imorgen og fortælle hvad I har sagt her. Hende jeg snakkede med, var nærmest i chok da jeg fortalte det.

Hold da op, nogle ‘pylrede’ dyrlæger … eller hvad de er!?

Jeg har slet ikke tal på hvor mange hunkatte og hunkillinger jeg har fået steriliseret de sidste 15 år, senest 2 stk. sidste torsdag, og jeg har aldrig ladet nogle overnatte andre steder end hos mig selv :slight_smile:

Det er korrekt at det er relativt stor operation for en kat, men så er det altså heller ikke værre end at de klarer sig glimrende med en injektion smertestillende hos dyrlægen inden de sendes hjem og så et par dages smertestillende hjemme …

[quote=Ann K;401443] Lis… operationen kan nu sagtens betragtes som “stor” i og med at der trods alt er skåret igennem bughinde osv…
[/quote]

Jeg opfatter den ikke som stor og heller ikke indlæggelseskrævende. Tom Schantz Kristensen sagde engang til mig - det tager et splitsekund.

Fint sagde jeg, det håber jeg så regningen afspejler :høhø:

Måske den klinik bruger en narkose der hænger længere i systemet?

Du må meget gerne melde tilbage og fortælle hvad deres forklaring er. :slight_smile:

[quote=Lis Dahlstrøm;401451]

Måske den klinik bruger en narkose der hænger længere i systemet?[/quote]

Jeg tænker det samme. Og jeg synes i øvrigt at Katze skal lade begge mislinger blive, når det er nu er det dyrlægen siger. Men godt de er to sammen, så, i det mindste.

Men dyrlægen skal også vide hvordan det ellers sker. Det er lidt for dårligt at de er så anderledes. Især når man kunne ønske sig at flere katte blev rutinemæssigt kastrerede derovre.

Domitor …? Nej, det er der vel ingen dyrlæger der bruger længere til sådan nogle længerevarende operationer - jeg kan huske nogle ret grimme tilfælde af vand i lungerne efter bedøvelse med domitor.

I må meget gerne smide mig nogle navne på bedøvelse, jeg spørge hvad de bruger. Domitor, er det længe om at komme ud af systemet?
Da jeg ringede der halv fem ca, sagde damen at de stadig sov.

[quote=Katze;401461]I må meget gerne smide mig nogle navne på bedøvelse, jeg spørge hvad de bruger. Domitor, er det længe om at komme ud af systemet?
Da jeg ringede der halv fem ca, sagde damen at de stadig sov.[/quote]

Normalt opererer klinikkerne om morgenen - måske denne klinik har en anden procedure?

Tjah. Donna og Ditte hentede vi 1 time efter vi havde afleveret dem. Vi var der til den bedøvende sprøjte virkede og de sov og vi hentede dem så igen 1 time efter. Det var hos en dyrlæge i Dragør i 1997… De var 1 år ved neutralisering. Og måske et par timer mere havde været på sin plads, men heller ikke mere.
Tullen var 5 mdr, det er vel så halvandet år siden. Hende ringede dyrlægen og bad os hente efter ca 3 timer, for nu var hun meget vågen! DET var hun. Hun kom hjem og råbte på mad! NU!
Det ville altså ha’ været helt til grin at hun skulle ha’ overnattet :slight_smile: