Neutralisering- hjem samme dag?

Vi afleverede dem kl 10. Så ja, måske opererer de dem først om eftermiddagen?.. jeg ved ikke, er helt rundforvirret nu, for de virkede så søde og kompetente derude og så er det bare mærkeligt at de gør sådan her- og jeg kan jo ikke lade være, at tænke om det er for, at tjene flere penge. Men fx sagde han selv, at de kun behøves vaccineres hvert 3. år når det er indekatte- der kunne han jo bare have sagt hvert år hvis han ville.

[quote=Katze;401461]I må meget gerne smide mig nogle navne på bedøvelse, jeg spørge hvad de bruger. Domitor, er det længe om at komme ud af systemet?
Da jeg ringede der halv fem ca, sagde damen at de stadig sov.[/quote]

Mja, det må man da håbe, for ellers er de godt nok længe om at vågne (de bør så også helst vågne af sig selv på klinikken, før de kommer hjem - men det plejer bare at ske indenfor alm. åbningstid).

Jeg har også fået neutraliseret utallige katte gennem tiden. Senest mor og et par killinger (hun+han). Killingerne susede rundt og legede samme aften. Morkatten havde det ikke helt så godt, så hun var i soveværelset om aftenen og natten sammen med mig.

Men hellere under min dyne end et bur hos en dyrlæge.

Jeg må spørge dem imorgen. Øv.

:kram:

Tak :slight_smile: Det er altså lidt en øv-følelse. Jeg trøster mig med, at de trods alt stadig var billigst og at der er 2 af mine katte-veninder der har anbefalet ham…

Jeg har arbejdet hos en dyrlæge og der beholdte vi godt nok aldrig katte, der var blevet neutraliseret natten over…

Selvfølgelig hvis der havde komplikationer, blev de behandlet og beholdt på kliniken, men ellers ikke…

Synes det lyder meget underligt at de blev så chokerede over at du spurgte om du ikke kunne få dem med hjem, for har aldrig hørt om at det skulle være kotume at holde dem hele natten… :?

Hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert spørge ind til det, når jeg hentede kattene…

Ja, jeg vil helt klart høre hvad grunden er- og fortælle om alle de katteejere (jer) der aldrig har oplevet det før.

Vi fik også vores hunkat på 2,5 år hjem samme dag. Med hensyn til pris… Så… ja…
Vi gav omkring 1150 for neutralisering, vacc. og øretatto… Vi valgte den billige løsning. Vores rigtige dyrelæge skulle have omking 1800 kr. KUN FOR NEUTRALISERINGEN! Okay, de er så også kendt for at være temmelig dyre. Men de er dygtige :smiley:

Det kan måske betale sig at google lidt på forskellige dyrlægers hjemmeside. Her er f.eks. noget om bedøvelsesmidler (katte står et stykke nede)
http://www.fasanvejensdyreklinik.dk/51-35-narkose.htm
Og her er nogle, der fortæller om, hvordan man tager sig bedst af dyret efter de har været i narkose (hvilket i mine øjne indikerer at de kommer hjem med det samme;))
http://www.virumdyreklinik.dk/tips/Pasning_operation.htm
http://www.dyrlaegehusetnakskov.dk/hund_kat/klientvejledning_til_klienter_ef.htm
Jeg synes stadig det lyder dybt mystisk at de ikke skulle vide at deres kolleger har en anden procedure, nærmest over en kam - og har haft det i mange år.

Min “ven” Steensborg har skrevet en udemærket artikkel om narkoser:

http://www.conmeo.dk/Narkoser%20til%20katte.htm

Min forvirring er total.

Det forstår jeg faktisk godt… man stoler jo normalt på at ens dyrlæge ved bedst.
Jeg øger lige din forvirring, for her står det direkte:
“Sterilisation af kat udføres enten ved at æggestokkene fjernes (helt unge katte eller ikke drægtige katte) eller ved at både æggestokke og livmoder fjernes (hvis katten er tidligt drægtig). Det er et fint lille indgreb og katten kan komme hjem samme dag.”
http://biersteddyrehospital.dk/index.php/834971

“Vi kan tilbyde operation fra 8-ugers alderen, men det mest almindelige er i 6-8 mdr´s alderen.
Operationen foregår ambulant, hvilket betyder at katten afleveres om formiddagen og afhentes igen om eftermiddagen.
Indgrebet udføres i fuld narkose.”
http://www.vestfyns-dyrlaeger.dk/?pid=49&sub=25#sterilisation%20kat

Om operationer/narkose generelt:
“Efterbehandling: Nogle dyr får monteret en skærm, for ikke at slikke eller bide i såret eller forbindingen og har det været en stor og kompliceret operation må nogle forblive indlagt til efterfølgende behandling, men langt de fleste kan komme hjem til kærlig pleje samme dag som operationen er foretaget.”
http://www.dik.dk/page.asp?sideid=331&zcs=272

Tom Schantz Kristensen, Kattens Værns dyrlæge:
“De to æggestokke og eventuelt livmoderen fjernes gennem et snit i bugvæggen. Snittets længde vil variere, men normalt er det 2-5 cm langt, og der lægges 2-5 sting i huden. Operationen foretages i dag ambulant de fleste steder. Hospitalsindlæggelse er normalt ikke nødvendig.”
http://www.dyrefondet.dk/files/pdf/artiklerarkiv/kastration-sterilisation.pdf

Der er sikkert mange flere…

Nu sidder jeg og bliver helt vred. Håber de har en god forklaring, for man står jo dér som alm katteejer og regner med, at dyrlægen slf ved bedst- og så finder man ud af, at det er helt hen i skoven. Øv. Tror ikke vi kommer der mere. Føler mig sgu lidt røvrendt.

Det forstår jeg godt. Altså, én ting er, hvis de har deres grunde til at have besluttet, at sådan gør de altså her. Det er vel egentlig fair, det er deres forretning, man kan bare i princippet vælge en anden dyrlæge. Det fair ville så være at henvise til en kollega, hvis kunden gerne vil ha’ sin kat med hjem med det samme og de ikke vil gå på kompromis med nogle principper - eller hvad det nu handler om.
Der hvor filmen for alvor knækker for mig er, hvis de påstår at de aaaaaldrig har hørt at andre gør noget andet. For det KAN bare ikke være sandt, med mindre de går totalt med skyklapper i deres egen lille verden uden kontakt med kolleger. Og gør de det, ville jeg også blive betænkelig.

Da Mini blev neutraliseret sagde de også til mig at jeg kunne komme og hente hende dagen efter når de åbnede.

Der stejlede jeg godt nok, hun skulle med mig hjem og sove, hun skulle i hvert tilfælde ikke være alene på dyrehospital hvor der ikke engang var folk til at holde øje med hende. Jeg fik så også min vilje.

Er helt enig med dem der siger at kattene har bedst af at komme hjem til vante omgivelser.

EDIT: prisen er ikke den højeste jeg har set, jeg gav 2030 (ca) for snart 2 år siden (november 2008) på Nordre dyrehospital, for neutralisering, øremærkning og 2. vacc. (hunkat)

Jeg forstår godt din øv-følelse, men du skal ikke bebrejde dig selv.

Du følger jo dyrlægens råd og hvordan skulle du vide andet, når de giver udtryk for, at det er almindelig procedure.

Glæd dig bare til at få ballademagerne hjem i morgen.

[quote=Mette Stevnsborg;401539]Da Mini blev neutraliseret sagde de også til mig at jeg kunne komme og hente hende dagen efter når de åbnede.

Der stejlede jeg godt nok, hun skulle med mig hjem og sove, hun skulle i hvert tilfælde ikke være alene på dyrehospital hvor der ikke engang var folk til at holde øje med hende. Jeg fik så også min vilje.

Er helt enig med dem der siger at kattene har bedst af at komme hjem til vante omgivelser.

EDIT: prisen er ikke den højeste jeg har set, jeg gav 2030 (ca) for snart 2 år siden (november 2008) på Nordre dyrehospital, for neutralisering, øremærkning og 2. vacc. (hunkat)[/quote]

Ja, og lige præcis det, er også min mening og hele grunden til, at jeg nu føler mig røvrendt. Jeg skulle vel bare have sagt at jeg VIL have dem hjem, men når så de er fuldkomne vantro i tlf, så blev jeg jo usikker og nu sidder jeg tilbage og føler, at jeg har svigtet mine små mislinger. Jeg savner dem helt tosset:ked:

Men ved du hvad - så har du det så meget bedre i morgen, når du henter dem og de formentlig er HELT friske, det er de nemlig ikke når man får dem hjem om eftermiddagen, der dingler de rundt og det kan godt være ubehageligt at se på :slight_smile:

Gud hvor har jeg ondt af dig. :kram:
Jeg kender nemlig godt hvordan man har det, når man opdager at ens dyrlæge ikke var helt så god som man troede. Det er især når man er ny katteejer man løber ind i det, tror jeg, for hvor skulle man dog vide bedre fra? Men derfor elsker man jo sine pels-børn lige højt.
Kram til dig. Okay, der sker jo nok ikke noget ved det, og i morgen får du dem hjem, fine og med bar mave :slight_smile:
Men jeg vil ikke fortænke dig i at finde en ny dyrlæge, for når først tilliden er knækket, er det svært at reparere - og det er altså et sted hvor tillid er vigtigt :ok: