Det ligner noget katten har fået pillet i og dermed pillet op?
De fleste af mine har også bodystocking på - jeg går med livrem og seler - men jeg har enkelte gange oplevet katte, der nærmest går i panik, når de får den på. Og det er ikke noget sjovt syn.
[quote=Vivi_Fletcher;401847]Det ligner noget katten har fået pillet i og dermed pillet op?
De fleste af mine har også bodystocking på - jeg går med livrem og seler - men jeg har enkelte gange oplevet katte, der nærmest går i panik, når de får den på. Og det er ikke noget sjovt syn.[/quote]
Det er ikke noget katten har pillet - den har haft BS på fra den kom hjem …
Mine katte vænner sig hurtigt til at have BS på - de første par timer mener de så ikke de kan gå:-)
Puha, ser ikke rart ud. Mine 3 plejemisser er blevet ordnet med indvendige sting heldigvis uden problemer. Til gengæld oplever jeg, at kattene bliver lidt nedtrykte af BS’en - hvor længe plejer I at holde den på?
Jeg har jo pænt beholdt den på i de 10 dage, som der normalt går før man fjerner udvendige sting. AB måtte dog have den af på 7. dagen, fordi hun 2 gange havde bidt sig fast med en hjørnetand i undermunden og ikke kunne komme fri. Første gang kan jo ske, men anden gang turde jeg ikke løbe risikoen igen. Gik heldigvis fint at tage den af.
[quote=pivnu;401857]Puha, ser ikke rart ud. Mine 3 plejemisser er blevet ordnet med indvendige sting heldigvis uden problemer. Til gengæld oplever jeg, at kattene bliver lidt nedtrykte af BS’en - hvor længe plejer I at holde den på?
[/quote]
Når de er syet med indvendige plejer jeg at tage den af efter 3-4 dage, så såret er lukket overfladisk.
Det, der er problemet med de indvendige, er at de stadig slikker på det og dermed kan føre bakterier ind i såret.
Bodystocking er ikke et hit her i hjemmet, af en eller anden grund får de sig altid krænget ud af sådan en.
Nu er det jo ikke alle katte som interesserer sig for såret …De fleste af mine som er blevet fixet, har ikke vist interesse. Dog måtte jeg bruge blød krave til Crazy da hun blev fixet …Og jeg må tilstå at jeg er tilhænger af den bløde krave, som jeg kun giver på, når jeg ikke lige kan være obs på katten.
Det stykke der sidder øverst på sokken (når den sidder på en fod) bruger jeg rundt om halsen på katten. Så klipper jeg to huller til forbenene lidt nede - og klipper bunden af sokken.
Så burde den kunne dække hele katten
Jeg er jo absolut ikke til syning af nogen slags - tror ikke jeg ejer nål og tråd
Du kan evt. lave en bs af elastisk tubegaze og lægge et trusseindlæg mellem den og såret.
Jeg får altid syet med indvendige, selvopløselige sting, og hvis der på 3-4.dagen opstår en allergisk reaktion, får katten enten Metacam eller noget kløestillende. Det virker ret hurtigt, og det er nok at give det en eller to gange.
De sidste par gange har dyrlægen afsluttet syningen med at lægge en stribe sårlim.
Krave har jeg aldrig brugt - heller ikke da mine hunde blev neutraliseret. De fik “forklæde” på.
Vejledningen der som Lis viser, klippet i en microfiberknæstrømpe fra Netto virker PERFEKT. Kan godt nok ikke forestille mig hvordan selv en CRex skulle kunne komme ud af det. Jeg har så ikke neutraliseret noget under 2 kg. - der skal muligvis noget mindre til.
Men ja, kattene liver sådan helt op og bliver SÅ glade, når den kommer af igen. Tror måske også det påvirker dem ikke at kunne vaske sig?
Med hensyn til det her med at overnatte, så var min hunkat efter neutralisering helt ekstremt slatten, og det blev kun værre i løbet af natten. Så jeg ringede selvfølgelig til vagtdyrlægen, som heldigvis var fra mit dyrehospital. Hun sagde, at de flere gange havde overvejet at beholde dyrene natten over, netop fordi nogle var meget påvirkede af narkosen. Så jeg synes ikke, det lyder helt hen i vejret, det med at beholde natten over.
I dag ville jeg nok helst have mine katte hjem samme dag, men dengang var det faktisk rigtig ubehageligt at få sådan en slatten kat hjem uden at vide, hvor slatten den egentlig lige skulle være, før man skulle være bekymret…?
Forresten så gik Nugga helt i panik over den stive krave, som dyrlægen havde udstyret hende med. Jeg pillede den af, hun pillede et par sting, og så tog vi til dyrlægen igen, som udstyrede hende med en body. Det var lidt bedre end kraven, men hun hadede den nu alligevel som pesten. I de ti dage, hun gik med den, hoppede hun ikke op på noget som helst, men blev på gulvet. Hun krøb hen ad gulvet og var trist og nedtrykt, og det var SÅ dejligt at se rullepølsen forvandlet til den “rigtige” kat, da bodyen kom af
[quote=Mega;401904]Du kan evt. lave en bs af elastisk tubegaze og lægge et trusseindlæg mellem den og såret.
Jeg får altid syet med indvendige, selvopløselige sting, og hvis der på 3-4.dagen opstår en allergisk reaktion, får katten enten Metacam eller noget kløestillende. Det virker ret hurtigt, og det er nok at give det en eller to gange.
[/quote]
Tubegaze duer ikke til slankracer. Jeg købte faktisk i går nogle strømpebukser som var i stil med net herreundertrøje bare meget finere tråde. Det er jo nemt at sætter en elastik igennem maskerne og binde til ved halsen. Jeg har en kæmpe aby jeg har i tankerne - tror ikke hun kan være i en mikrofiberknæstrømpe.
Den allergiske reaktion kommer allerede dagen efter. Det har jeg helt styr på - fordi jeg får fixet fredag for at overvåge i week-enden, bingo stod jeg der lørdag … Iflg. min dyrlæge går det meget hurtigt når der er tale om allergisk reaktion.
Alle mine er smertebehandlet - jeg foretrækker udvendige sting - kløestillende som er binyrebarkhormon - nej tak …
[quote=Lis Dahlstrøm;402001]
Alle mine er smertebehandlet - jeg foretrækker udvendige sting - kløestillende som er binyrebarkhormon - nej tak …[/quote]
[quote=Lis Dahlstrøm;402001]
Alle mine er smertebehandlet - jeg foretrækker udvendige sting - kløestillende som er binyrebarkhormon - nej tak …[/quote]