[quote=Flemmings;335530]Jeg siger ikke mine katte har RET til at være i nogle andres haver, jeg har sågar sagt at de skal være velkommen til at smide ting eller vand på dem. Jeg ville ønske jeg kunne opdrage dem til kun at være på fælles arealer, eller i skoven eller i min have. Men jeg kender ikke nogle metode til dette.
Hvis der kommer andre katte ind i min have eller ind i huset, så går jeg sku da heller ikke i total oprør, og sviner katte ejeren til (hvis jeg kunne finde dem). Jeg lukker den da ud, for jeg ved at dyret er frit og ikke kan opdrages som en hund. Inden jeg fik katte gik jeg da heller ikke amok over at der kom en kat ind i min have… sådan er det, ligesom med andre ude dyr.
Jeg ved ikke om sagen er andreledes andre steder, men det er jo ligegyldigt (så er det jo ikke mine katte mere,), og hvis der er nogle der vil holde katte indespærret, det jo ikke mit problem. Jeg går jo netop ikke ud og brokker mig over at jeg syntes det er synd at spærre katte inde eller hvordan folk har lyst til holde ude dyr indespærret generelt. (Eller for den sags skyd hvordan de parkerer… endnu)[/quote]
Jeg forstår ikke du synes det er okay, hvis din kat får hældt en spand vand over sig, eller få noget tungt i hovedet - Hvorfor skal det gå ud over katten ?? …En kat kan og skal ikke opdrages som en hund !!
Har du tænk over, at der rent faktisk findes mennesker som er så allergiske overfor katte, at de omtrent bliver dødlige syge, når de er i berøring med katte …Skulle disse mennesker ikke have ret til at frabede sig besøg af andres katte.
Hvorfor er det lige du synes det er okay at slippe katten ud på egne poter, velvidende om, at katten altså ikke kender forskel på eget og andres matrikel.
Jeg vil ikke undlade at komme med en lille erfaring fra mit eget liv - Jeg var lige blevet den lykkelige ejer af en sprit-ny Alfa Romeo. Den havde kun nået at stå i min carport i tre dage, før min nabo’s fritgående kat lavede en dyb ridse på køleren …Ridsen var så dyb, at køleren skulle slibes helt ned og omlakeres - Regningen til min nabo beløb sig til 11.500,- kr …Efter denne oplevelse hegnede min nabo deres have ind.