Noboen og kattene... Hmmm

[quote=Belinda;335625]For at komme med en helt anden vinkel på debatten, så har jeg erfaring med at kaffegrums langs hækken holder katten inde.
Jeg kender flere der bor i villakvarterer/rækkehuse der holder andres katte/hunde ude på denne måde.

Jeg ved ikke, om det kunne være en mulighed at afprøve i dette tilfælde (og om det virker), da du jo så entet skal bruge det hele vejen rundt langs hækken, eller kun ind mod naboen og så “risikere” at katten smutter ud af haven et andet sted og ender inde ved naboen alligevel.[/quote]

Looool …Det troede jeg kun virkede mod dræbersnegle - mine katte har intet imod kaffegrums, som jeg i periode samlede for en af vores venner som var plaget af snegle :slight_smile:

Nå ja kaffegrums. Ih, og her har jeg gået og brugt tusindvis af kroner på haveindhegning optil flere gange. Må hellere begynde at gemme. Drikker lige denne kande ud.

:kaffe: :dummeslag:

[quote=Sheer;335636]Nå ja kaffegrums. Ih, og her har jeg gået og brugt tusindvis af kroner på haveindhegning optil flere gange. Nu hellere begynde at gemme. Drikker lige denne kande ud.

:kaffe: :dummeslag:[/quote]

Nu var det jo sådan set kun et forslag, som jeg/andre har erfaring med virker. Så I må da MEGET undskylde!

Næhhhh du har skam ingen grund til at undskylde, jeg synes det er super fint du deler dine erfaringer …Jeg tror du læser noget i mit indlæg som ikke er tiltænkt ?

Ja, jeg skal ærligt indrømme at jeg stiller mig lidt skeptisk, men det må du ikke tage for tungt. Hvad ved jeg. Jeg ved blot at mine drikker kaffe, hvis der er mælk i, så derfor. :slight_smile:

[quote=Belinda;335625]For at komme med en helt anden vinkel på debatten, så har jeg erfaring med at kaffegrums langs hækken holder katten inde.
Jeg kender flere der bor i villakvarterer/rækkehuse der holder andres katte/hunde ude på denne måde.
[/quote]

Man kan også prøve hjortetaksolie [ame]http://da.wikipedia.org/wiki/Hjortetaksolie[/ame]

Det hjalp da en ræv i sin tid var ved at lave hule under vores haveskur.

NB! Kan se du er ny her, sådan er tonen herinde, uden man mener noget ondt med det. :slight_smile:

[quote=Denise;335643]Man kan også prøve hjortetaksolie Hjortetaksolie - Wikipedia, den frie encyklopædi

Det hjalp da en ræv i sin tid var ved at lave hule under vores haveskur.

NB! Kan se du er ny her, sådan er tonen herinde, uden man mener noget ondt med det. :)[/quote]

Det er en mirakelmiddel - i hvert fald til at holde dyr væk fra hestene… :ok:
Jamen det er jo altid noget, havde godt nok undret mig lidt over tonen i mange af indlæggene… :stuck_out_tongue:

Har lige googlet om det med at holde fremmede katte ude af sin have, og det er der godt nok mange debatter om derude på nettet.

Jeg tror debatten herinde er den eneste indtil videre som er på kattenes side. Resten er på havefolkets. Gulp. -tihi

Og til at holde rytterne væk fra hestene - fydaføjda det skidt stinker!!

I øvrigt er det jo rigtig forskelligt, hvad der virker på forskellige katte. Jeg aner ikke, om kaffegrums kunne virke afskrækkende på mit kræ, men staniolpapir, som ellers bliver anbefalet til steder, man ikke vil have dem, har absolut ingen virkning, han vader hen over det uden at fortrække en mine. Min mor brugte også citrusfrugter til at holde sin kat af bordet - Billy synes bare, de er viiiiildt spændende suk

mvh. tina

Jeg tror ikke helt, jeg forstår, hvorfor debatten altid ender på samme måde.

Kort ridset op
Nabo 1 er utilfreds med, at nabo 2’s kat render rundt i nabo 1’s have.
Nabo 1 har ret til at sige, at han ikke vil have katten på sin matrikel, han
må advare, indfange og afhænde katten.

Hvad er problemet så - jeg forstår ikke, hvorfor man vil argumentere for
andet end, at hvis nabo 2 er glad for sin kat, så må han da vist hellere
sørge for at holde den for sig selv.

[quote=Charlotte Oeh.;335715]Jeg tror ikke helt, jeg forstår, hvorfor debatten altid ender på samme måde.

Det gør den lige nøjagtigt fordi der, hver gang det problem med katte og utilfredse naboer kommer op i en tråd, så er der straks nogen der kommer med den fejlagtige påstand om at “man har pligt til…o.s.v” ., selv om det egentligt kan være totalt ligegyldigt…for selv om man måske ikke overtræder nogen lov ved at lade kattene gå ind til naboen, så risikerer kattene at miste livet såfremt man håndhæver sin ret til at lade kattene gå frit…og så kan det ikke engang hjælpe noget, at kalde naboen for et dumt svin bagefter

Kort ridset op
Nabo 1 er utilfreds med, at nabo 2’s kat render rundt i nabo 1’s have.
Nabo 1 har ret til at sige, at han ikke vil have katten på sin matrikel, han
må advare, indfange og afhænde katten.

Hvad er problemet så - jeg forstår ikke, hvorfor man vil argumentere for
andet end, at hvis nabo 2 er glad for sin kat, så må han da vist hellere
sørge for at holde den for sig selv.[/quote]

:ok: Og det har du nemlig så evigt ret i…hvilket jeg også skrev tidligere i tråden: Og så må det være op til katteejeren, om han/hun fortsat vil lade sine dyr løbe risikoen for at blive fanget ind og aflivet*

Flemming, du giver udtryk for at du er sikker på at din nabo vil brokke sig hvis du sætter hegn op.

Prøv med at kontakte ham og fortæl ham at du godt forstår hans frustration over din kat og at du gerne vil gøre noget ved det. Dit forslag er at du laver et hegn omkring din have så katten ikke kan komme ud, på den måde kan den ikke genere ham.

Jeg er næste sikker på at hvis du antaster ham positiv så får du også et positivt svar ud af det :slight_smile:

Er du derimod negativ i din måde at håndtere problemet på, tja så ville min holdning som nabo sikkert også være negativ :slight_smile:

Ja, sådan er det jo i alle livets forhold - man risikerer udelukkende, at folk bliver defensive og ufleksible, hvis man har en negativ tilgang fra starten.

Nu er der altså ingen, der her på Kattegale aner noget som helst om;
hvem der er “mest negativ”

Og det er ikke den store nyhed, at man altid skal forsøge at være imødekommende.
Det gælder i alle livets forhold. :håndtryk: