Jeg har igennem længere tid overvejet at få et fadderbarn og har derfor kigget på flere sider. Nu er jeg havnet på siden Child Care Denmark, og selvfølgelig er jeg faldet for en bette tøs derinde
Nu er mine spørgsmål så bare: Er der nogen herinde der kender til Child Care Denmark organisationen? Og er der noget jeg skal være opmærksom på hvis jeg vælger at være fadder?
I der i forvejen er faddere må MEGET gerne komme med guldkorn, hvis altså der er guldkorn at komme med
jeg kender ikke til child care Denmark. men jeg har et sponsorbarn igennem børnefonden. giver 195 kr om måneden og man støtter både barnet og så vidt muligt også familien. jeg har fået en skøn pige på 8 år fra Etiopien. det er skønt at hjælpe andre der har det værre end en selv.
Problemet med Børnefonden er at jeg ikke selv kan vælge et barn, men kan vælge køn og land, og så vælger de et barn for mig. Det har jeg det lidt svært ved, for jeg vil gerne selv kunne vælge det barn jeg støtter. Ved godt det er lidt egoistisk af mig
hvis du betaler på hjemmesiden kan du selv vælge, men så skal man betale med dankort. men ja, de valgte også for mig. jeg ville gerne have haft en der var yngere:ups:
Okay. Var jeg ikke klar over. MEEEEN nu har jeg også kig på lille Mary.
Det gør ikke noget “mit” barn er 7-8-9 år gammel for så passer det vældig godt med de andre vi har (på hhv. 16, 14 og 11). En helt lille baby tror jeg ikke jeg er interesseret i, for de har ikke fået en personlighed som en på 7 har, og med de historier der står om det enkelte barn (hvordan de er og hvordan de bor), giver det mig mere info end et billede af en lille baby. Desuden er der ikke nær så mange år tilbage de kan få sponsorater i, og har sikkert derfor også større behov end en på 2 (der garanteret alligevel hurtigt kan få en sponsor).
Tillykke med den dejlige lille pige - hun bliver med garanti lykkelig for at få en fadder.
Jeg har selv 8 børn gennem Child Care Danmark og har kun godt at sige om dem.
Bla. er det dejligt, at de har en onlineshop, så man af og til kan forkæle sine børn med mad, tøj eller andre ting.
De mangler jo stort set alt, så ligemeget hvad man køber, så falder det på et tørt sted.
God beslutning, du har taget - jeg er sikker på, at du vil komme til at holde meget af dit fadderbarn.
[quote=Mette Stevnsborg;195774]jeg kan ikke finde ud af hvordan man vælger et barn:argh: heller ej finde historie, navn eller alder. Anne, hjæææælp:ups:
hende jeg har igennem børnefonden hedder Nardos, er 8 år og kommer fra Etiopien. hun ser sådan her ud:wehuu:[/quote]
Du klikker på billedet af det ønskede barn. Nedenunder billedet er der en tekst “Se mere info her” og der kan du så læse om barnet.
Derunder kan du klikke på “Tegn fadderskab”
[quote=Anne K;195846]Du klikker på billedet af det ønskede barn. Nedenunder billedet er der en tekst “Se mere info her” og der kan du så læse om barnet.
Derunder kan du klikke på “Tegn fadderskab”
Nardos ser dejlig ud[/quote]
underligt. det står der ikke ved mig. og nu kan jeg heller ikke finde ham drengen:S
Jeg har dog mit gennem international børnehjælp - valget faldt i sin tid på dem da det er det ( ialt fald dengang) var det eneste sted hvor beløbet går 100 % til barnet. INTET går fra til administration, da denne styres frivilligt og betales af ekstra penge fra fonde og hvad der samles ind til julemarkeder.