Nogen, der kender ham? (QXL)

Undrer mig i øvrigt lidt, for jeg har tidligere (i anden anledning) talt med sælger, som finder det forkasteligt at sætte dyr på auktion.

Hvor er det sørgeligt at se! :ked:
Stakkels dreng - håber på det bedste og frygter det værste :ked:

…og jeg får det dårligt over jeg tidligere har købt kattevarer/legetøj af vedkommende!

Fatter ikke man kan sætte et dyr på auktion!

Har købt sager fra denne sælger som dengang boede i 9381 Vestbjerg, men katten som sælges bor jo i Frederikshavn ved opdrætteren, som havde den annonceret til salg på udstillingen i weekenden, så den ejes ikke af sælger…
Men tragisk er det

MVH
Gitte

Hvem er sælger? Hvem er opdrætter?

Må man overhovedet sætte en andens varer på auktion? Virker det ikke temmelig suspekt i sig selv?

Og hvis opdrætter er medlem af en hovedklub, må denne jo ikke sælge via auktion.

Tror det måske er noget familie til ejeren, ejeren er en ældre opdrætter af perser/exo som bor i Frederikshavn, ved katten også er på kattegalleri hvor den annonceres af ejeres datter

MVH
Gitte

Dårlig stil!

[quote=DK Sacala;296453]Tror det måske er noget familie til ejeren, ejeren er en ældre opdrætter af perser/exo som bor i Frederikshavn, ved katten også er på kattegalleri hvor den annonceres af ejeres datter

MVH
Gitte[/quote]

Det er en suspekt måde at omgås reglerne på:thumbdown:

Én ting er, at datteren annoncerer katten på kattegale - det er ikke en auktionsside - en helt anden ting er bevidst at bryde reglerne for registrerede opdrættere ved at sætte katten på auktion på QXL!:mad:

[quote=dkkorat;296460]Det er en suspekt måde at omgås reglerne på:thumbdown:

Én ting er, at datteren annoncerer katten på kattegale - det er ikke en auktionsside - en helt anden ting er, at bryde reglerne for registrerede opdrættere ved at sætte katten på auktion på QXL!:mad:[/quote]

Hvis det er ham som står som ejer af katten, så kan han vel indberettes ??

Godt jeg har tilføjet en klausul i mine kontrakter, jeg forlanger en bod på kattens pris, hvis den annonceres på netauktioner.

Hvis man ved, hvem han er…

Rikke skriver at hun tidligere har handlet hos ham …Så mon ikke hun ved hvem han er ??

Uanset HVEM, der opretter annoncen, så er det vel stadig ikke tilladt, hvis ejeren af katten er medlem af en klub under FD?

Noget tyder jo netop på, at han meget bevidst ‘gnubber’ annoncen over på en som ikke er medlem af en klub, for netop at undgå sanktioner :frowning:

Jeg tror ikke der er tale om bevidst at snyde, tror der imod der er tale om at ejer ikke ved det er ulovligt og at personen ikke selv har adgang til internet, der er tale om en meget ældre dame, snakkede med hende kort på udstillingen i weekenden da vi nussede hendes killinger og kan genkende ham fra billeder hun havde med der, men det står jo folk frit for at ringe til ejeren og gør opmærksom på problemet

mvh
Gitte

Tusind tak til jer, der gør, hvad I kan, for at opklare mysteriet og for at sætte en stopper for den type auktioner på den ene eller den anden måde.

Hver af jer kan “call in a favour” hos mig. Folk, der gør noget for at redde katte fra BYB-døden, har altid “credit” hos mig. Tak!

[quote=Alice;296461]Hvis det er ham som står som ejer af katten, så kan han vel indberettes ??

Godt jeg har tilføjet en klausul i mine kontrakter, jeg forlanger en bod på kattens pris, hvis den annonceres på netauktioner.[/quote]

“En bod på kattens pris”? Her svigter mit ellers udmærkede ordforråd mig… Hvad betyder det? :?

Som jeg forstår det, så betyder det, at hvis du har skrevet under på Alice’s kontrakt, så er du forpligtet til at betale, hvad katten kostede hos hende til hende een gang mere, hvis du forsøger at sælge den via QXL eller lignende auktioner.

Dvs dobbeltpris for katten - hvilket er ret usandsynligt at kunne kradse ind ved at sælge til en BYB’er (håber jeg - det er nok hensigten, tror jeg).

Auktioner, hvor den højestbydende har ret til “varen” uanset de vilkår, køber byder sine katte og vil byde sin kommende kat, er dybt forkastelige!
De skaber kun favorable vilkår for de horrible BYB-avlere :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

[quote=Alice;296466]Rikke skriver at hun tidligere har handlet hos ham …Så mon ikke hun ved hvem han er ??[/quote]Jeg har for år tilbage handlet hos “lavprishuset” som den person/shop hedder på qxl som har oprettet annoncen - husker det som en kvinde bag navnet. De solgte en masse kattelegetøj.

Jeg ved ikke hvem opdrætteren er eller kan huske hvad personen bag navnet på qxl hedder.

Kan se at hjemmesiden - lavprishuset.dk som de havde er nedlagt.

Såre enkelt :slight_smile: …Hvis jeg finder en af mine katte/killinger sat til salg på en netauktion …Så falder der bod/bøde og beløbet er det samme som de har givet for killingen - I mit tilfælde 5500 - 6000,- kr. Jeg ved ikke om den holder, men jeg ved at jeg har haft en grundig drøftelse med killingekøbere om problemet, og de kender min holdning til disse ting.