Nogen som er gode til tysk?

Jeg overvejer at købe en sisal indpakket monster til min lejlighed :smiley:
Hvad gør man ikke for de små kræ… Har efterhånden opgivet at finde noget som jeg synes er pænt og overvejer at gå på kompromis og så bare finde noget som er så neutralt, praktisk og plys-løst som muligt, uden poteprint.
Og jeg har hørt så meget pænt om de Pet Fun ting herinde, så det må nok blive sådan en ting. Kan bare ikke ret godt tysk :ups:
Den jeg overvejer er denne:

http://shop.petfun.de/de/kratzbaeume/jacky-o.html

Tror måske den kan stå bag en dør i stuen…
Det jeg ikke forstår er højden:
“Stammlängen: 90 cm - 2 x 50 cm - Deckenspanner”

Google translater hjælper ikke meget:
“Stem længder: 90 cm - 2 x 50 cm - vedhæftet loft”

Regner med at stammen er højere end 90 cm, men hvor høj er den? Har nemlig ret højt til loftet, tre meter cirka.
Er ellers positivt overrasket over prisen, kommer selvfølgelig an på hvad portoen ender op i…

Der er et styk stamme på 90 cm og to stykker på hver 50 cm samt et styk, hvis længde er afhængig af den resterende loftshøjde :slight_smile:

Mange tak :smiley:
Men forstår ikke det med at der er et stykke hvis længde afhænger af lofthøjden? Er der en del man kan indstille, og kan den blive over en meter?
Måske man kan købe et ekstra stykke på 90 cm? Er det ikke noget med man kan købe løsdele?

Når du bestiller skriver du højden til loftet :slight_smile: så laver de det så det passer

Koster det det samme?

Kom også til at se på alle de muligheder der er for tilvalg… Man kan bl.a. vælge lakeret og lakeret kastanje eller valnød. Er det en form for folie eller maling som giver det en anden farve de har vist ingen billeder af hvordan det ser ud?

Det er massivt træ, som enten er lakeret eller ‘råt’

Mange tak! Må nok vælge lakeret, det rå bliver sikkert nusset…

Lige ét spørgsmål mere, håber det er ok :smiley:
Er det ikke noget med man kan købe tingene for sig selv? Har set sådan nogle hængekøjer, ville gerne have sådan et par med, men kan ikke finde det på hjemmesiden…

Øverst på siden kan man vælge “engelsk” og så er i hvertfald det meste oversat :slight_smile:

:dokdok:

:smiley:

Taaaak!

[QUOTE=fugl;1138874]Mange tak! Må nok vælge lakeret, det rå bliver sikkert nusset…

Lige ét spørgsmål mere, håber det er ok :smiley:
Er det ikke noget med man kan købe tingene for sig selv? Har set sådan nogle hængekøjer, ville gerne have sådan et par med, men kan ikke finde det på hjemmesiden…[/QUOTE]

Jeg har haft det ‘rå’ i noget nær 6 år nu og det er ikke ble et nusset endnu - bare lidt mørkere med alderen :slight_smile:

Altså petfun er altså nogle meget kraftige træer, som bestemt ser meget “kattedamede ud” :tihi:

Hvid du vil gøre nogle lidt smartere ting, så ville jeg finde nogle af de billigere og tyndere stammer og være kreativ… :rock:

a la

  • eller sætte kradsbrætter op og indrette hylder på/i dine reoler (det gjorde jeg i mange år).

Altså petfun er altså nogle meget kraftige træer, som bestemt ser meget “kattedamede ud”

Hvid du vil gøre nogle lidt smartere ting, så ville jeg finde nogle af de billigere og tyndere stammer og være kreativ…

a la

  • eller sætte kradsbrætter op og indrette hylder på/i dine reoler (det gjorde jeg i mange år).

Synes du virkelig petfun træer er mere “kattedamede” i udseende end PLYS-træer? :uha: :tihi:

[QUOTE=Sheer;1138883]Altså petfun er altså nogle meget kraftige træer, som bestemt ser meget “kattedamede ud”

Hvid du vil gøre nogle lidt smartere ting, så ville jeg finde nogle af de billigere og tyndere stammer og være kreativ…

a la

  • eller sætte kradsbrætter op og indrette hylder på/i dine reoler (det gjorde jeg i mange år).[/QUOTE]

Enig, det er pænere, men har svært ved at finde nogle hylder som kan bruges som er til at komme i nærheden af for normale penge :slight_smile:
Og jeg har svært ved at forestille mig det blive rigtig godt, hvis jeg selv skal til at klistre stof på hylder… Synes det bliver lidt uoverskueligt.

Jeg synes det er nogle af de mest “neutrale” som findes, hvis der stadig skal tages hensyn til kattens behov (at de kan komme i højden og strække sig ud på stammen), men pæne synes jeg altså heller ikke de er :ups:

Tip, som jeg fik fra Meekocoons oprindeligt: søg på Kratzbaum - Weiss på Ebay. :høhø:

http://www.ebay.de/itm/Kratzbaum-Weis-130-cm-Katzenbaum-Katzenkratzbaum-Sisalsaule-Katzenspielzeug-NEU-/360814529904?pt=de_haus_garten_tierbedarf_katzen&hash=item540238cd70

[QUOTE=Sheer;1138892]Tip, som jeg fik fra Meekocoons oprindeligt: søg på Kratzbaum - Weiss på Ebay. :høhø:

http://www.ebay.de/itm/Kratzbaum-Weis-130-cm-Katzenbaum-Katzenkratzbaum-Sisalsaule-Katzenspielzeug-NEU-/360814529904?pt=de_haus_garten_tierbedarf_katzen&hash=item540238cd70[/QUOTE]

Farven er pæn, ville ønske petfuns kunne fåes i andre farver. Men kan ikke ha’ det plys :smiley:
Og jeg vil helst bare have en enkelt pind med køjer på, ikke sådan et helt landskab med huler og stiger, så simpelt som muligt og det skal helst fylde så lidt som muligt i gulvareal :slight_smile:

Jeg har den der - med to køjer og to plader - jeg er vild med den . købte min hos http://katzenglueck.de/xtm/ på et show- og da jeg har mindre højt til lofte skiftede han bare en pind ud til en kortere. ved egentligikke om han taler engelsk, da jeg kan gøre mig forståelig på tysk. Han har i hvert fald hængekøjer i løs dressur. den øverste pind er med en stille skrue, en plade som ligger op mod loftet og en " muffe" til at skjule gevind stang og stilleskruer

Ja, det var nemlig din jeg så og efterfølgende tænkte at den var da ikke så slem som så meget andet :stuck_out_tongue:
Skulle altså have fulgt bedre med i de tysk timer i folkeskolen :smiley:
Kan ikke lige finde præcis den samme model på den side du linker til, men dem som ser meget tilsvarende ud er dyre i forhold til på pet funs side. Der koster modellen kun 159 euro, hvilket jeg synes lyder meget billigt

[QUOTE=fugl;1138930]Farven er pæn, ville ønske petfuns kunne fåes i andre farver. Men kan ikke ha’ det plys :smiley:
Og jeg vil helst bare have en enkelt pind med køjer på, ikke sådan et helt landskab med huler og stiger, så simpelt som muligt og det skal helst fylde så lidt som muligt i gulvareal :)[/QUOTE]
Se på prisen og mulighederne, og udvalget. Smag og behag er forskelligt.

Jeg bruger kun den seng, som jeg har vist ovenfor. Og alle de tonsvis af stammer der kommer med i sådan kæmpemiljø. Har faktisk kun det samme, og jep det er kæmpe. :høhø: Tror jeg købte det i 07. Med det står ikke, og har aldrig stået, samlet på det samme sted.

Og jeg bruger hyldeknægte, hvor der skal spændes fast, så det passer med min indretning. Google