Noget galt under drægtighed HJÆLP

[QUOTE=Ann K;1238922]KGs Adminteam har behandlet indtil flere rapporteringer ang denne tråd. Fælles for dem alle er at der tages afstand fra den tone, som en ny bruger mødes med.

Enkelte brugere har modtaget Henstillinger i denne forbindelse, og et samlet Adminteam beder nu resten om at holde sig til emnet - en drægtig kat, og ikke ellers kommentere på trådstarters kattehold.

Mvh Ann K - KGs Adminteam.[/QUOTE] : Hov !!! er dette ikke et debatforum??? Og bør der tages mere hensyn til “nye” end til " gamle" ? Og er
det ikke i dette forum oplagt at give sin mening til kende ?? , ellers bliver jo intet rykket -oplyst !!
OK her var det måske nok med: " ring til dyrlægen" ??? Men ---- er det det man vi med Kattegale debatterer ??? og gerne vil forbedre vilkårene for alle katte

Cats og Conni

Connie - du er mere end velkommen til at oprette en helt ny tråd, som diskuterer folks forskellige måder at have kat på.
Det skal bare ikke være i denne tråd og da slet, slet ikke i den tone!

MVH Ann K _ KGs Adminteam.

[QUOTE=Isabelrigenstrup;1238913]Min kat har det godt, og sover, spiser, drikker og benytter forsat toilettet. Hun har ikke smerter.

Vi kan ikke holde de katte vi har boende inde. I misforstår fuldkommen hvad jeg mener på det punkt. Jeg ønsker ingen katte ondt, men man kan ikke holde kattene fra vejene, og i sidste ende mener jeg, at det tit er bilisterne der kører hensynsløst på vejen.[/QUOTE]

Så længe hun virker tilpas og “gør som hun skal” så tror jeg ikke du behøver være bekymret. Men hold øje med hende. Hun må ikke ligge og presse i evigheder uden at der sker noget, så skal hun akut til dyrlæge.
Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en dyrlæge og lige snakke med ham/hende. Bare så dyrlægen er klar over at det kan ende med et med kejsersnit. Og også så du er sikker på at pågældende dyrlæge har kvalifikationer til dette.

Håber du vil opdatere når der sker noget nyt :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1238931]Connie - du er mere end velkommen til at oprette en helt ny tråd, som diskuterer folks forskellige måder at have kat på.
Det skal bare ikke være i denne tråd og da slet, slet ikke i den tone!

MVH Ann K _ KGs Adminteam.[/QUOTE] : Jeg har ikke den mindste lyst til , at oprette tråd og slet ikke fordi “min tone” i denne tråd, har været " næsten uden fordomme

Cats og Conni uden fordomme men med holdninger " SÅ læs !!!

Jeg håber, vi får updates om hunkattens tilstand og killingenyt :slight_smile: Må vi ikke se et billede af hunkatten:?

Hendes tilstand er samme som tidligere, et billede af hende kommer her :slight_smile:

Hun er en fin sorttortie med hvid hunkat :hjerte: Hvad hedder hun:? Hvor gammel er hun:?

Hun hedder Polle, nok et lidt drenget navn til en fin hunkat. Hun bliver 5 i slutningen af maj måned, og dette er hendes andet hold killinger :smiley:

5år og kun to kuld:? Får dine/jeres hunkatte p-piller:? Hunkatte, der går frit uden at få p-piller, får nemt 2-3kuld om året:)

De får p-piller ja. Vi har desværre ikke tiden til at tage os af de mange kuld der måtte komme :frowning: derfor foretrækker vi at få et kuld cirka hvert andet år

Har I overvejet at få hunkattene steriliseret i stedet:? Hankattene kan kastreres :slight_smile:

Det har vi overvejet ja, vi er dog ikke nået frem til en endelig beslutning omkring det endnu :slight_smile:

Hvor mange katte har I på nuværende tidspunkt:?

Vi har kun 2 lige nu. Missemor og en sød hankat :slight_smile:

Så er det jo nemt at sørge for, de ikke bliver til flere :slight_smile: Må vi se billede af hankatten:?

Ville det ikke være en god ide at steriliserer hende

Altså, den der studsede jeg lidt over :gruble:Tror du ikke, at nogle af dem, der er forsvundet ud i skoven, kan være blevet påkørt og bare ikke dræbt på stedet? Jeg er selv vokset op med fritgående katte og respekterer også, at det er sådan man har dem mange steder - f.eks. på gårde, hvor de bruges i musebekæmpelsen. Men det er altså at stikke sig selv blår i øjnene at tro, at de forsvundne katte bare har valgt at flytte ud i skoven eller til et andet hjem!! Det er kun de katte, der er blevet dræbt på stedet ved mødet med en bil, der lægger sig pænt i vejkanten og venter på at blive fundet. Hvad sker der med dem, der “kun” bliver sårede?

Det er bestemt ikke noget jeg udelukker, overhovedet. Det er trist at det er sådan det går

Hankatten er her. Han hedder Bieber og er 2 år

De fleste herinde har haft kattene frit - indtil vi fik for ondt af det i hjertet. Det er derfor du oplever at folk er meget passionerede omkring beskyttelse af kattene. Folk her har selv oplevet sorgen ved at miste et elsket kæledyr - igen og igen. En dag får man nok.

Neutralisering mindsker risikoen for det slags plus man viser ansvar over for katten som art. Mange mennesker kan ikke lide katte fordi de generes af fertile katte. Selvom dine bor ude på landet, kan de vandre langt og genere andre mennesker. Når man godt kan lide katte, så bør man føje godt til artens omdømme ved at neutralisere dem. Det bærer positivt til det store billede af katte i DK generelt, og som katteejere bør vi gå forrest for at øge kattens status og omdømme.

Ps hvor er de skønne :hjerte::hjerte: