Han er godt nok en lækker sag ![]()
Lad dig ikke skræmme af os - så er du sød.
Kattene står os alle sammen meget nær og det kan være svært at forholde sig til folks forskellige måder at have kat på. Og når følelser kommer i spil kan bølgerne gå højt.
Jeg vil gerne rose dig for at spørge om hjælp når du har været i tvivl !
Er spændt på at følge med i hvordan det kommer til at gå de næste dage
Jeg håber, vi får opdateringer om din hunkat ![]()
Missemor har det fortsat godt. Spiser, drikker, bruger kassen, sover, og går lidt rundt. Hun virker glad, spinner og elsker opmærksomheden vi giver
Så er alt jo godt :-). Mon ikke det bare være slimproppen du så forleden, den kan godt komme nogle dage inden fødslen. Mange mener at fødslen er lige oppe over, hvis katten ikke rigtig søger maden, så hold øje med om hun spiser som hun plejer - Pøj - pøj med fødslen, vi glæder os til at se de små nye missebabyer ![]()
Der er så vidt jeg ved kommet skattefradrag for landmænd, når de får neutraliseret deres katte.
Stejler lidt over holdningen med, at man ikke bruger penge på en kat- har i slutningen af sidste år brugt over 3000 kr. på en lille fugl, der vejer 55 gram, men når alt kommer til alt, så er det stadig et liv vi snakker om her- her redede fuglen livet, fordi den kom afsted.
Nå, ikke mere pjat herfra- pøj pøj med fødslen.
[QUOTE=Filur;1239261]Der er så vidt jeg ved kommet skattefradrag for landmænd, når de får neutraliseret deres katte.
Stejler lidt over holdningen med, at man ikke bruger penge på en kat- har i slutningen af sidste år brugt over 3000 kr. på en lille fugl, der vejer 55 gram, men når alt kommer til alt, så er det stadig et liv vi snakker om her- her redede fuglen livet, fordi den kom afsted.
Nå, ikke mere pjat herfra- pøj pøj med fødslen.[/QUOTE]
Helt OT, men ovenstående minder mig om da en stær for nogle år siden fløj på ruden herhjemme ![]()
Jeg tog den med og afleverede den til dyrlægen på vej til arbejde, den blødte lidt fra næbbet og var lidt konfus.
På vej hjem fra arbejde hentede jeg en meget frisk stær, som havde fået cortison og væske og som var helt klar til at komme hjem til mand/kone.
Det vakte stor opsigt blandt de andre klienter på dyreklinikken, da jeg hentede den
![]()
Vores lille gedeparakit her var indlagt på Abild i 1 uge, men hun klarede den heldigvis, ligesom din stær. ![]()
Havde mange påflyvninger i vores tidligere hus, indtil vi fik sat silhuetter op, men heldigvis fløj de fleste videre selv efter, at lige været hjulpet på benene- en enkelt solsort ramte dog ruden så hårdt, at den døde af det…
Jeg sidder nu her rigtig trist, og er næsten 100% sikker på, at jeg har været ude for falsk drægtighed. Missemor har det godt, spiser/drikker, sover og bruger toilettet. Men hun er så flad på maven som før hun var “drægtig”, selv vores hankat er mere rund om maven. Hendes brystvorter er næsten så små som før “drægtigheden”. Øv øv
Det var trist
Det sker, at hunkatte bliver falsk drægtige, men det er sjældent. En falsk drægtighed forløber oftest tilsyneladende som en reel drægtighed indtil 7.-8.uge, hvor hunkatten går i løbetid i stedet for at føde til termin. Meget frustrerende! ![]()
NU er måske en god tid at sterilisere hunkatten:?
Jeg skal passe på med at gøre mig klog på noget, jeg ikke har særlig meget erfaring med. Men min mor har været ude for det samme med en kat, de havde for mange år siden. Katten blev stor og så drægtig ud, og på et tidspunkt var min mor sikker på, at den var ved at gå i fødsel. Så hun sad ved den hele natten, men der skete ingenting - og så var den pludselig bare helt slank og almindelig igen.
Men katten havde fået p-piller i adskillige år, og kort efter viste det sig, at den havde problemer med livmoderen. Hvilket den endte med at dø af.
Det behøver selvfølgelig slet ikke være det samme, din kat har været ude for. Men det kunne da godt være, det var en god idé at få katten tjekket af en dyrlæge. P-piller er notorisk ikke sunde for katten at få i længere tid.
Hun var netop i 8. uge, da jeg troede fødslen startede. Det eneste der kom ud af hende var noget rødeligt slim. Efterfølgende er hun blevet tynd og hendes bryster små. Jeg tror hun er i løbetid igen, eftersom der er fremmede hankatte ved vores hus. Vi ønsker at få hende drægtig igen, men eftersom vi skal på ferie i 16 dage om 3 måneder, mener vi ikke det ville være forsvarligt med små misser mens vi er væk, derfor skal det lige planlægges en smule, så tror p-pillerne skal i brug lidt endnu. Jeg flytter muligivis om få år hjemmefra, og ønsker sådan at have et sidste kuld killinger før min tid hjemme er slut
Det er IKKE almindeligt at der kommer noget som helst ud af skeden på en kat !
Hun har muligvis aborteret - og det vil i mange tilfælde kræve en medicinsk behandling.
Der er også mulighed for en livmoderbetændelse.
Hun bør helt sikkert tilses af en dyrlæge.
Eftersom hun har det godt og ikke på nogen måde klager sig vælger vi ikke at tage hende til dyrelæge. Hvis hun viser at hun har det dårligt, hvilket hun på intet tidspunkt har gjort, vil vi gå mod det
En kat viser meget meget sjældent smerte, medmindre den står med tre ben i graven… Så selvom hun ikke virker til at fejle noget, så kan hun sagtens have det skidt.
Katte er ikke flokdyr som hunde, der jo gerne fortæller at noget er galt, så de bliver nødt til at holde ‘facaden’, så de andre ikke ved, at de er ved at vælte.
Hold rigtig godt øje med hende. Du ved sikkert at katte er rigtig gode til at skjule deres smerte / sygdomme. Og det har desværre snydt en del katteejere ![]()
Jeg ville nok lige lade hende mærke igennem af en dyrlæge. Hun har sikkert aborteret, men måske sidder der rester i maven på hende, som kan gøre stor skade.
Jeg ville også lade hende blive tilset af en dyrlæge, for en sikkerhedsskyld, men det er jo dit valg… Jeg ville bare selv have mere ro i sindet, hvis det var mln kat…![]()
men der er vi vist forskellige ![]()
Jeg undrer mig over formålet med denne tråd :S
I overskriften skriver du “hjælp”, men det er svært at få øje på, at du vil være lydhør overfor den hjælp, der gives.
Snart ved du ikke, hvornår katten er parret, snart ved du at den er i 8. uge.
Snart mærker du liv i kattens mave, snart gør du ikke.
Snart er der noget flåd fra kattens skede, og snart siger du at alt er ok.
En kat med flåd fra skeden er ikke ok!
Hvad du vælger at tro, tænke og gøre om/med din kat er selvfølgelig op til dig selv, og ja vi holder nok kat på meget forskellig vis.
Jeg har ikke nogle råd til dig … krydser blot fingre for din kat nu og i fremtiden.
Jeg har været meget forvirret igennem hele forløbet med min kat. Jeg oprettede egentligt den tråd for at folk måske kunne skrive, hvis de havde oplevet lignende, eller vidste hvad der var på fære. Så ja, der kan sagtens fremmekomme en lang række af forvirring, eftersom jeg netop har været ekstremt forvirret og ikke er opdrætter.
De kære katte, kan være en gåde for mange af os. Som jeg skrev tidligere så er de især skrappe til at snyde os når de har smerter. Selvom jeg har haft katte i snart 25 år, så kan jeg bestemt godt stadig komme i tvivl. Men når jeg føler tvivl så søger jeg straks dyrlæge …Hellere en gang for meget end en gang for lidt.
Har du tjekket om hun har feber …Jeg tænker her på, at hun måske går med noget betændelse i livmoderen. Spiser hun som hun plejer, og søger hun kontakt som hun plejer ?
Jeg synes det er rigtig rigtig fint at du spørger om andres erfaringer, det er du altid velkommen til ![]()