Og alle som én råder dig nu til at komme til dyrlæge med den kat, da det ikke er normalt med flåd fra skeden på en kat.
Det råd vælger du så at ignorere.
sorry, men du burde slette ikke have kat i mine øjne - og slet, slet ikke have kuld. Er du villig til at betale 10-15000 kr for et kejsersnit på din kat en lørdag aften? Næppe - så hellere lade hende ligge med fødselssmerter.
jeg synes du er dybt uansvarlig.
Dette indlæg er rapporteret, og der er givet en henstilling jævnfør
Kattegales regler
§ 1 stk 1
[B]§ 1 Brugeres almindelige opførsel på forum:
[/B]Stk 1 Der skal holdes en høflig respektfuld tone i debatterne. Anstødeligt, ringeagtende, racistisk, nedladende sprog eller tilsvarende billeder tillades ikke. Diskussion/debat skal holdes sagligt og uden brug af nedsættende kommentarer, smileys eller udtryk.
Igen må jeg påpege at vi har katte på forskellige måder. Kattene hos mig lever vel som de ville på naturligvis.
Min kat har det godt, hun spiser som hun plejer, søger den samme mængde opmærksomhed, drikker som normalt. Der er intet forandret ved hende på nogen vis end tidligere. Det skal også siges at den blodige udflåd udelukkende var på dagen, hvor jeg troede hun fødte. Der har ikke været noget siden. Hun har det godt som altid
Jeg synes ikke, at svarene herinde har bidraget til forvirringen. Alle har stort set sagt det samme: Ring til dyrlægen, når du er i tvivl. Et debatforum kan ikke give hverken diagnose eller behandling.
Der har også været enighed om, at din kat skal vaccineres, når den løber frit. Og især når hun kommer i nærkontakt med fremmede hankatte.
Dyrlægers priser er forskellige. Hos vores koster en vaccination inkl. sundhedseftersyn 598 kr. http://www.aalborgdyrehospital.dk/Page-89.aspx Og kat nr. 2 m.fl. er halv pris plus vaccine.
I løbet af dette sundhedseftersyn kan man få checket alle småbekymringer, og dyrlægen laver de undersøgelser, som kan foretages på stedet.
[QUOTE=Isabelrigenstrup;1239557]Igen må jeg påpege at vi har katte på forskellige måder. Kattene hos mig lever vel som de ville på naturligvis.
Min kat har det godt, hun spiser som hun plejer, søger den samme mængde opmærksomhed, drikker som normalt. Der er intet forandret ved hende på nogen vis end tidligere. Det skal også siges at den blodige udflåd udelukkende var på dagen, hvor jeg troede hun fødte. Der har ikke været noget siden. Hun har det godt som altid[/QUOTE]
Pånær lige den der med p-pillerne …
Du skal også holde øje med om hun drikker mere end hun plejer … det kan være en indikation på noget er galt.
Fordi det er for dyrt for os. Vi ved aldrig rigtig om katten er her eller ej. Engang imellem forsvinder en kat, som ellers har boet hos os gennem mange år. Vi kan ikke give alle kattene dyrelæge besøg. Nogen må mene det er forkert, men der er igen forskellige måder at holde kat. Kattene i naturen lever efter naturens gang også
Hun drikker ikke mere end normalt - jeg skifter hendes vand hver dag :). P-pillerne er ja en del af det. Vi mener dog at det for vores vedkommende er mere uansvarligt at sætte en masse killinger til livs, som ikke får det nødvendige
Der er kommet en del rapporteringer i tråden her, så jeg gør lige opmærksom på vores regler :
Kattegales regelsæt
[B]§ 1 Brugeres almindelige opførsel på forum:
[/B]Stk 1 Der skal holdes en høflig respektfuld tone i debatterne. Anstødeligt, ringeagtende, racistisk, nedladende sprog eller tilsvarende billeder tillades ikke. Diskussion/debat skal holdes sagligt og uden brug af nedsættende kommentarer, smileys eller udtryk.
Vi må og skal lære at respektere andres meninger, og man kan sagtens fremkomme med sin mening uden at være nedladende og usaglig
Nu findes der jo normalt ikke lige katte i den danske natur… Sorry
Men har I valgt at have kat, så har I også valgt udgiften dertil. En sund og rask kat skal vaccineres, den skal når den færdes ude oftes holdes vedlige med loppekurer/ormekurer. Samt tjekkes for flået og øremider, bliver dette gjort ?
Eller tænker I bare nå ak ja det var den kat, vi får en ny, bliver den væk af den ene eller anden grund, så kan vi igen få en ny gratis og vi ofre ikke penge på neutralisering alm. vedligehold af kattene, for sådan gør man ikke i naturen ! igen, katte lever ikke frit i naturen, de har brug for ansvarlige ejere, som ikke er ligeglade med om de laver 1-100 killinger om året, om de tages af ræven, bliver kørt over eller bare søger grønnere græsgange…
Her hvor jeg bor lever mange katte frit ude i skoven. Det er såmænd også de fleste i området der har marker og skov, så kattene fungerer som musefangere. Kattene bor ude, og er ikke inde. Jeg kan høre at det måske er svært at acceptere/forstå de forskellige måder at drive kat på, og fred være med det.
Jeg er opvokset med udekatte på en lille ejendom, men trods de ikke kom ind, så sørgede mine forældre skam for de havde varme i fyrerrummet hvor de kunne gå ind og sove, der stod deres mad/vand m.m skam også. Kattene fungere som musefangere og var neutraliseret/kasteret for netop ikke og gå fra 4 katte til 40 katte…
Hvis der lever katte i skoven omkring jer, så er det jo katte der ikke får dækket deres behov, fordi de eller deres forældre har haft uansvarlige ejere som netop har set stort på om de blev på egen matrikel som loven siger, eller sørger for de ikke har kunne få killinger gemt i gamle rævegrave og lign. Katte kan godt suplere deres foder med mus, men at leve alene som musefanger uden yderligere… ja det tegner for mig et sørgeligt billede af forsømte katte, hvor folk ikke forstår deres behov. Og igen, der lever ikke katte i den danske natur. Katten er en tamkat i DK. der findes kun vildkatte pga. folk netop ikke er deres ansvar bevist.
Jeg kender mange som stadig har katte der kommer ud, men dette er stadig folk som elsker deres katte højt, folk der køre til dyrlægen og sørger for deres musefangere bliver vaccineret så de ikke får kattesyge osv.
Så at have udekatte er for mig langt fra det samme som at høre den måde dine katte lever på, er helt med på vi hverken kan/skal have kat på samme måde alle sammen, men når der ikke tages ansvar for de katte folk har anskaffet sig, så må du forvente at folk på et forum som netop oser af katteelskere, virkelig ryger op i det røde felt, netop pga. kærligheden til kattenen
det er ikke svært at acceptere at man holder kat forskelligt, men frygter man at en kat går rundt med smerter, så reagere folk her inde…
For os der er her inde er katten et kæledyr på lige fod, med f.eks. en hund og derfor har vi svært ved at se eller lytte til at folk nægter at gøre noget, hvis der er risiko for at den lider… For nyligt mistede en vi kender deres kat, da den havde en lukket livmoder betændelse… Det at den er lukket betyder at der intet kommer ud, men alt den fremmede væske er inde i livmoderen… det kan være at din kat også har det problem og jeg kan fortælle at den kat der døde ikke havde vist smerter, men pludselig bare lagde sig og krampede så meget at ejeren græder hver gang hun tænker på hvordan katten så ud… Hun ELSKEDE den kat og opdagede ikke den havde ondt før den lagde sig…
Vi reagere fordi katte for os er så værdifulde at vi passer på dem, tager dem til dyrlæge og passer dem med henblik på at de skal havde et godt liv… Jeg vil ikke skrive at du ikke ønsker din kat det bedste for det kan jeg ikke sige, men jeg tænker ofte på at vi skal lære vores omverden at respektere et liv… Jeg skælder min datter ud, slår hun små insekter ihjel, fordi det for mig er vigtigt at mine børn og omverden oplever at man skal respektere alt liv… Du kan læse her inde at nogle køre til dyrlæge med solsorte og andre små fugle som ikke er kæledyr, fordi de flyver ind i vinduer… Det handler ikke om at vi synes at man altid skal holde liv i dyr, men det handler om at man skal respektere dyret nok til at give dem et godt liv… Vi ved jo selv at livet aldrig er helt rart hvis vi selv er syge, og da en kat ikke selv søger dyrlæge, ser mange af os herinde det som værende vigtigt at man respektere deres liv nok, til at sikre os at de ikke har ondt, får mad og tryghed… vi gør det ikke fordi vi er sære men fordi vi respektere deres liv, mange her inde vil du opleve har aflivet en kat fordi den havde ondt og man ikke havde penge eller mulighederne for at hjælpe den…
Så jo vi respektere at man holder dyr på forskellige måder, men vi respektere det fordi ved at de fleste igennem forskelligheden giver deres dyr det bedst mulige liv…
Flere her inde har eller har haft udekatte/staldkatte og der bliver ikke tænker negativt om den del.
Jeg mener selv at vores katte har det rigtig godt for udekatte at være. Har respekt for jeres syn på katte - men så længe jeg er den, der ser mine katte hver dag, observerer deres adfærd og vel, så mener jeg også at det er fint sådan. Jeg skrev dette indlæg for at få andres erfaringer omkring drægtighed - hverken for at få en lang tale om hvordan jeg bør og ikke bør holde kat.
I har ikke dyrlæge tilknyttet nogen katte da det koster.
De er for mig væsentlige forskelle. Da mine forældres ene kat blev påkørt og fik stor skade. Fik han opereret sin kæbe m.m dette kostede dengang for 25 år siden ca 8500 kr. Dette trods han var en kat de havde fået foræret gratis. Og må indrømme jeg har mine tvivl om I ville have valgt dette for jeres kat , når I ikke engang vil kontakte en dyrlæge i tlf og få en mening om en kat med udflod…
Han levede derefter 11 gode år.
[QUOTE=GitteS;1239586]men… med meget væsentlige forskelle
I vaccinere ikke
I neutralisere ikke
I har ikke dyrlæge tilknyttet nogen katte da det koster.
De er for mig væsentlige forskelle. Da mine forældres ene kat blev påkørt og fik stor skade. Fik han opereret sin kæbe m.m dette kostede dengang for 25 år siden ca 8500 kr. Dette trods han var en kat de havde fået foræret gratis. Og må indrømme jeg har mine tvivl om I ville have valgt dette for jeres kat , når I ikke engang vil kontakte en dyrlæge i tlf og få en mening om en kat med udflod…
Han levede derefter 11 gode år.[/QUOTE]
Jeg kan fortælle dig, at vi fx. har prøvet med ormekur til kattene, men eftersom de render og spiser forskellige mus/fugle, osv, kom ormene tilbage. Vi havde engang en kat, der blev påkørt, og efterfølgende kom tilbage, ham valgte vi at få aflivet, så han ikke skulle lide.
Jeg ved ikke, og dine forældre bor/boede tæt på en vej, hvor bilisterne har det med at køre stærkere end grænsen, som i mit tilfælde. Vi kan ikke styre kattenes færden, og derfor mistes der katte til den vej. At få neutraliseret og vaccineret ville være penge lige ud i luften. En del katte kommer og går her hos os.
Vil dog endnu engang pointere: jeg skrev dette opslag for at få erfaringer fra andre med drægtige katte, som måske havde oplevet noget lignede, og vidste hvad det var. Jeg har ved min egen research på nettet blevet en del klogere. Jeg skrev ikke herinde for at få råd til hvordan man driver og ikke driver kat. Så længe kattene trives burde der ikke være problem for andre.
Hvis man ønsker at debattere forskellige former at holde kat på, er man hjertelig velkommen til at oprette et nyt emne. Så lad os lige holde os til trådens emne !
[QUOTE=Isabelrigenstrup;1239593]Jeg kan fortælle dig, at vi fx. har prøvet med ormekur til kattene, men eftersom de render og spiser forskellige mus/fugle, osv, kom ormene tilbage.
.[/QUOTE]
og netop fordi det er udekatte, så spiser de disse ting, netop derfor så får de orm igen og igen, dette kræver behandling hver gang. Dette har intet med hold af kat som sådan at gøre, men syntes virkelig det er sørgeligt at et forum som er kendt for sine kærlighed til katte, skal vænne den blinde side til når en ejer ikke vil behandle sine katte som det bør gøres, undskyld, men bliver virkelig ked af det på kattenes vejne over at vide de render rundt med orm i mave/tarme og ejer intet foretager sig, fordi denne har valgt udekatte og dette koster på nogen andre områder end måske indekatte
Der er givet et gult kort for ikke at følge admins henstilling