Slap af Vivian… jeg læser præcis, hvad du skriver og tillægger det såmænd ikke større betydning end du selv gør…
jeg skrev; DE klassiske persere ikke havde løbeøjne, jeg udtalte mig IKKE om de moderne.
Og jeg svarede at jo, de såkaldt klassiske persere sagtens kan have løbeøjne også… har det oven i købet fra en tidligere diskussion herinde… og Har siden talt med andre perseropdrættere end lige netop Louise 
Nu vi snakker om at udtale sig om noget man ikke ved… hvor kom den fra med at selkirk og burmeserer har løbøjne!
Såmænd fra mig 
Eller rettere fra diverse diskussioner/debatter og almindelige snakke, jeg har haft med ejere og opdrættere af de pågældende racer 
jeg kunne da godt tænke mig 5 navne og billeder af 5 klassiske
persere(dvs med klassiske forældre ikke bare efter moderne der
tilfældigvis har lidt næse) og 5 selkirks der har løbeøjne og 5 stk af
hver der grynter når de trækker vejret.
Og du skaffer så mig det samme af helt almindelige persere? Altså som med sikkerhed både har løbeøjne og iltapperatet stående klar 
Du ved jo godt selv, at både dit og mit krav om fotodokumentation er urealistisk 
Photoshop er opfundet for mange år siden! Og når man kan finde på at gøre birmaers øjne mere blå på ens hjemmeseide, så kan man også sagtens fjerne øjensnask og fortie evt snorken…
(“Man” skal tages som en helt generel ting - jeg taler ikke om navngivne personer, men netop om den der udefinerbare “Man” : ) )
En enkelt kan man jo altid finde
::::::::::::::::::::::::::::
Der er altid undtagelen der bekræftiger reglen.
Jup… jeg kender skam persere, der trækker vejret helt selv! og som endda kan bevæge sig! 
Nu i vil have de 2 racer skal rives ind i jeres panoia
Jeg lider ikke af paranoia - meget andet måske, men ikke paranoia! 
At man tilbageviser udsagn, som reelt er forkerte eller bygger på forkerte antagelser, er ikke udtryk for at man (eller jeg) lider af paranoia…
“bedste forsvar er et angreb”
Jeps… hvis altså vi taler om liverollespil, hvor jeg står overfor en 6 meter høj mand, der er 4 meter bred over skuldrene, har hår mellem fortænderne og yderligere er bevæbnet med et tohåndsslagsværd! Så er det sg bedst at komme godt ind på livet af monsteret inden han begynder at svinge det der sværd! Alternativt kan man også vælge at stikke af, alt hvad remmer og tæj kan holde 
Men i en DEBAT, så er den slags utrligt kedsommeligt og totalt dræbende for al videre samtale!
Nøjagtig ligesom det er at få at vide, at man ikke hører efter, eller ikke læser, hvad der står 
Venter spændt på navne nu i mener de 2 racer skal ind i tråden her, så må i jo have eksempler.
Nej, jeg har ingen navne - og nej jeg ville ikke give dem i en offentlig tråd som denne alligevel!
Hvad jeg har, er flere års roden rundt på internettet og færden i racekatteverden - du (eller andre) må simpelthen ikke forlange, at jeg skal kunne huske noget så uvedkommende som navne!
det kan jeg ikke engang i mit privatliv…
Men Selkirk… kig på nogle af de engelske opdræt - især dem, der i høj grad bruger perser til udkryds…
Burmeser… udsagn fra flere danske opdrættere og ejere…
Jeg vil gerne vide hvor jeg udtaler at ALLE moderne har løbeøjne og går med iltapperat…
Har du sagt det? Hvor?
Og hvor står der at man siger, at du har sagt sådan?
Hvis der er nogle der taler om noget de ikke har forstand på er det vist ikke
mig lige nu da jeg faktisk har undersøgt en del om den klassiske perser og
selkirken og haft dem begge i hænderne
Jeg har også undersøg en del om begge racer… og haft dem i hænderne.
Den ene fordi jeg ganske enkelt ikke forstod tanken bag… og den anden fordi jeg virkelig gerne vil have en en dag 
Sjovt at vi kan nå til så vidt forskellige konkussioner