November mad og inspiration

I aften står den på ribbenssteg med hele svineriet og i morgen har jeg tænkt mig at lave leverpostej for en gangs skyld. Det er nok 35 - 40 år siden jeg sidst selv har lavet det, så er lidt spændt på resultatet.

6 Synes om

Jeg har nærmest samme tanker - jeg har en flæskesteg i saltlage, som ryger i ovnen lige om lidt til langtidsstegning. Jeg overvejer om jeg skal flotte mig med nogle brune kartofler. :star_struck:

Jeg springer dog leverpostejen over. Ikke at jeg ikke værdsætter en god, lun leverpostej … men neeeej, jeg gider ikke. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 Synes om

Altså hvis man køber leverpostej og spæk færdighakket - som jeg har gjort, så er leverpostej noget af det nemmeste at lave :smil:
Og flæskesteg - eller ribbenssteg, bliver absolut bedst ved langtidsstegning :thumbup:

4 Synes om

Rådyrfilet i ovn med markchampignon, bacon og et strit fløde. Dertil Hasselback kartofler og gulerødder.

8 Synes om

Forloren hare med tyk brun sovs, kartofler og gulerødder.

6 Synes om

Mou tomat suppe med kødboller og suppehorn

5 Synes om

Hotwings med grove fritter, kunne det blive til

5 Synes om

Kæresten havde besøg af familien. Ham og hans døtre havde været i Skotland i september og derfor stod menuen på hjemmelavet fish and chips og så scottish eggs, som er æg indbagt og fars og så med panering. Det smagte rigtig godt :yum:

7 Synes om

Jeg havde en rest pastasalat, som jeg lavede i går med en rest landskinke i, som jeg lavede nogle dage inden. Så det var reste-rester.

4 Synes om

What?!? Ingen haggis??? :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 Synes om

NEJ!
Det var heldigvis noget de sprang over da de var der :wink:

4 Synes om

Lavet på den rigtige måde er det en gudespise! :hjerte:

2 Synes om

Måske, men jeg spiser ikke indvolde :wink:

2 Synes om

Mælken var sur til morgen, så jeg måtte finde på noget andet med mine havregryn:

1 dl grovvalsede havregryn
2½ dl vand
Et skud ægte kanel
Et skud kardemomme
Et skud ingefær
2 tsk sukker
Salt
I microovnen i 2m 10s

Det smagte godt! Meget juleagtigt :slight_smile: Eftersom jeg ikke får købt mælk i dag, bliver det nok det samme i morgen - dog tror jeg, man kan nøjes med 1 tsk sukker.

5 Synes om

Kronhjortmedaljon (som desværre fik lidt for meget), vildtsauce fra Irma, champignoner med hvidløg, stegt rosenkål med bacon og kartofler. Og god vin! :smile:

5 Synes om

Vi får altid Mac D den første aften Katja er her :slight_smile:

Så det fik vi igår.

Idag kommer en af Katjas kammerater på besøg og spiser med, så skal have fundet noget nemt og billigt til os :smiley:

3 Synes om

Det ser godt nok lækkert ud :crazy_face:

2 Synes om

Katho’s frikadelle billede har givet mig lyst til frikadeller, så tænker jeg skal have købt ind til to store portioner frikadeller. Almindelige og spicy kyllingefrikadeller, så jeg kan fylde min fryser med nem mad.

5 Synes om

Vores “and” lige som vi kan li den :face_with_hand_over_mouth:
Total 80’er hjemmelavet pizza… det er vi mere til end Mortens pip :wink:

6 Synes om

Så er der lidt til fryseren. :ok:

6 Synes om