November-mad

De sidste par dage oksekødssuppe med kød/melboller og suppeurter.

I dag butterdej m. smøreost og skinke og dertil blandet salat. Og nåh ja, en lille flaske vin også, ikke at forglemme. :wink:

Frikadeller med stuvet hvidkål og kartofler

Rester :savle:

prøver i hærdigt at spise lødigt og nok. lige om lidt en smootie af avokado, mandler, jordbær og fromace frais. Til aften rester fra forleden.

Hakkebøf m bløde løg, stuvet savojkål og kartofler :slight_smile:

Endnu engang curry-halløj med kylling :slight_smile: og så er der heldigvis ikke mere tilbage!

2 hakkebøf uden noget, det var engentlig ganske udemærket.

Bøffer med brasede kartofler…altså brasede kartofler med MASSER af bacon i…og majs til :savle:

Lækker mad fra min restaurant i hjørring :savle:

Fik i går frikadeller med smørdampede rosenkål. Og må bare konstatere, at jeg altså ikke kan lide rosenkål, uanset hvor meget smør de så vælter rundt i. Der skal noget ordentlig, god, tyk, brun sovs til at tage den grimme smag :høhø:

TAK!!! Jeg får altid at vide, at det bare er mig, der er kræsen og at jeg jo vil have sååååå godt af de de rosenkål, så jeg skal bare se at få vænnet mig til dem og deres smag…
Og det kan jeg simpelthen ikke! De smager grimt om de er dampede, kogte, ristede, bagte eller rå - og det har de gjort hele mit liv! :smiley:

Nå… aftensmaden her er en god rumpsteak med hjemmelavet bearnaise og rødkålssalat m syltede rødløg…
Dessert er chokolademousse lavet på avocado med masser af flødeskum til :savle:

Laver lidt forskellige tærter i dag :slight_smile:

Steg m. kartofler og sovs :savle:

Ribbensteg.

Æggekage med cocktailpølser og rugbrød til.

Og jeg har stadig en rest vegetar lasagne fra forleden dag, som jeg vil forsøge at udrydde i aften.

Rugbrød med spejlæg.

[QUOTE=Ann K;1212713]TAK!!! Jeg får altid at vide, at det bare er mig, der er kræsen og at jeg jo vil have sååååå godt af de de rosenkål, så jeg skal bare se at få vænnet mig til dem og deres smag…
Og det kan jeg simpelthen ikke! De smager grimt om de er dampede, kogte, ristede, bagte eller rå - og det har de gjort hele mit liv! :D[/QUOTE]

Jeg tror godt, jeg kunne spise dem rå, men jeg tror ikke, jeg gider rive eller snitte en større omgange af sådan nogle små tingester :slight_smile: Det var slemt nok at pille dem og gøre dem klar i går.

Næh, så er det meget nemmere med rødkål, og det smager meget bedre. Så aftensmaden var rødkålssalat med æbler og nødder og frikadeller. Lækkert! :slight_smile:

Og nu nyder jeg et glas af årets portvin.

Pommes, laks og kold bearnaisedressing

Da det blev tid at lave aftensmad, fik jeg lige tjekket køleskabet ordentligt…
I grøntskuffen havde et kvart hokkaidogræskar gemt sig, og jeg besluttede at lave græskarfritter til aftensmaden…
Dét bliver bestemt ikke sidste gang, at jeg laver det!!!
Lækkert og ikke spor sødt, som jeg var bange for :savle:

Og så er jeg for øvrigt MÆT!!!
Det der dessert venter til i morgen…

Florida + ananas (Deep Pan) fra Steakhouse i Hvidovre :høhø: oh yeahhhh!