Novembers tanker

Så skriver vi allerede november og mandlerne til vores hjemmelavede marcipan, er vel ankommet. De smager virkelig godt i år :savle:

4 Synes om

jeg syntes det er sådan en hyggelig tradition I har der. Både at få special leveret de helt rette mandler og så selv lave marcipanen. Sikke et arbejde, men mon ikke det mindst ligesåmeget er hyggen og processen som er blevet traditionen? :slight_smile:

Jo det har du ret i. Vi hygger os virkelig med det og vi har immervæk gjort det hvert år de sidste 20 år. Så jo - det er blevet en fast tradition, som vi slet ikke kan undvære og som emmer af julestemning. Men vi var nok ikke blevet ved, hvis ikke resultatet bliver så fantastisk godt. Eneste minus er at jeg ikke længere kan nyde et Anthon Bergs marcipanbrød. Det vi selv laver, er så meget bedre, at de få gange jeg har smagt noget andet, så bliver jeg så skuffet. Jeg ved det lyder som pral, men det er bare fakta. De der smager det, er også vilde med det, så det er ikke bare os selv der synes det er godt :grin:

7 Synes om

Jeg har givet mig selv en tidlig julegave. En ny pc. Den gamle var slidt. Virkelig slidt og nedern og langsom. Men det her nye bæst er en sand fornøjelse at bruge! Jeg kommer måske endelig til at sidde ved min egen pc igen, fremfor at undgå den og bruge alt på den bette smartphone. :slight_smile:
Og så kan jeg begynde at lege med billeder igen, uden at det bliver en træls tjans fordi at man skal udfordres på tålmodigheden med en gammel pc der kører i slowmotion. Ihh hvor jeg glæder mig! :smiley:

15 Synes om

Hvad blev det lige til med den dag, hvor vi skulle over at smage? Den tråd skal da vist hives op igen :blush:

1 Synes om

Så skete det igen. Lille Asani har været lukket ude i kulden i timevis :crying_cat_face: Åh, han var da glad for at se mig, da jeg kom hjem og fandt ham på den forkerte side af havedøren :heart_eyes_cat:

Hvordan kommer han ud - smutter han med, når du går ?

Lige denne gang har jeg mistanke om, at det er rengøringshjælpen, der har lukket ham ud, og så har glemt at lade vinduet stå åbent, så han kan komme ind igen. Men jeg har selv gjort det samme. Jeg har troet, han var inde, og så har jeg lukket vinduet ud til haven. Han har også prøvet at sidde derude en hel nat jo :pleading_face:

2 Synes om

Altså det kommer vores jævnligt ud for, hvis ikke de vil ind må de jo sidde ude… :hoho:

1 Synes om

NEVER EVER Mc D igen…yikes

og siden det er jævnligt så har de enten ikke taget skade af det eller ikke lært af det :wink:

Det er det mest uinspirerende vejr, gråt og støvregn, men jeg skal i haven og have georginer op, nu går den ikke længere.
Kom så ud af høkassen og igang. Nu, sagde jeg…

1 Synes om

Når mine katte får en indhegnet have næste år, så hedder der IND når det er mørkt, nat og når jeg ikke er hjemme.

1 Synes om

Så bliver det spændende, om de hører efter eller om deres hørelse bliver lidt alternativ :joy:

Georginer oppe og vasket og klar til indendørs vinteropbevaring.
Det var godt nok noget smat, jeg bor jo på det fedeste østjyske ler, så de skulle virkelig spules.

Jeg skal ud og købe en 10l suppegryde ig i den kommer der 3kg suppehøne, porrer mv fra haven og et kraftben. Til aften er der så suppe og tarteletter. Kan næsten ikke vente :slight_smile:

3 Synes om

Hvornår skal jeg komme?? :yum::yum:

Og mig!

Det har de bare at gøre - jeg er så også så heldig at de så absolut ikke kan lide at der er en lukket dør mellem dem og mig, så de gør opmærksom på sig selv…
(Er kommet til at lukke døren til havestuen, hvor der så var noget at liste en kat ud efter at den var blevet gennet ind)

1 Synes om

Så er der sat over til spicy græskarsuppe - formodentlig den ene gang om året, hvor jeg får det lavet :savle:

2 Synes om

@Katho og @Eva_K I må lige nøjes med dette billede. Suppen skal koge i 2 timer endnu, så det bliver ikke i aften den bliver spist. Men her dufter himmelsk

8 Synes om