Novembers tanker

Arrrrgh! Jeg bliver skingrende gal. Hvorfor skal folk slette mine filer uden at spørge??? Arrrrgh! IT ekspert min bare… det hjælper ikke at lægge det hele på en pind, når det første der sker er at man får at vide at den skal formateres inden den kan bruges - hvorved alt indhold slettes. Og det er en MAND der har været så smart. Med mine filer… :ass:

Åhh hvor jeg ikke gider, jeg fryser :fryser:

Men bilen skal jo have vinterdæk på og det er nok også en god idé, at få en med mere viden om biler end jeg selv til at kigge på den fejl den melder… Jeg måtte stole på, at Claus’s far havde ret i hans vurdering, da jeg ringede i panik i går aftes at den drillede igen, turen fra Horsens til Aalborg var længere end normal. Men vi aftalte at han lige kiggede på den, når jeg alligevel kom ned for at få vinterdæk på :slight_smile:

Jeg er glad for, at det stadig er naturligt for både mig, Claus og hans forældre, at jeg ringer til dem i sådan en situation!

7 Synes om

Tak for reminder! Jeg skal huske at have vinterdæk på. Noget kunne måske tyde på, at vi får brug for dem denne vinter.

1 Synes om

Jeg har fået vinterdæk på … og er lykkedes at punktere det ene, før der var gået en uge :rolleyes2:
Det kan måske - måske ikke lappes #thestoryofmylife

Jeg er punkteret 2 gange på 35+ år - begge gange i min nuværende bil, og begge gange mindre end en uge efter, at den har fået fabriksnye vinterdæk på… :face_with_raised_eyebrow: :thinking:

Ja, det snakkede vi også om forleden dag … hvor punkteringer for mig mere eller mindre er ‘‘another day at the office’’ :cool:
Det er én af mine forbandelser …

Håber dæleme ikke, du har drysset noget af den i min bil - skal ned og ha’ skiftet i morgen, og ikke til nye… :scream: :stuck_out_tongue_winking_eye:

har fået mine på…og en ny viskerarm i bag …hamper meterpris på sådan en …tæt på 4000…godt den kun er 10 cm - og så er der ikke engang et nyt blad med

:muhaha:

Og forhåbentlig heller ikke i min bil - som også skal have vinterdæk på i morgen :wink:

Mon ikke du allerede var ramt, jeg har trods alt opholdt mig mere i din bil, end @DorteH’s bil.
Jeg satsede på, at komme af med forbandelsen i hendes bil … også fordi, hun pralede med sin nærmest ikke eksisterende erfaring med punkteringer … (også) den plan er åbenbart gået galt :rolleyes2:

Jeg er svært tilhænger af foto tapeter, synes virkelig jeg har set nogle spændende og flotte resultater i folks hjem, meeen lige denne har jeg svært ved at forstå - hvem vil dog have et tapet af en reol med bøger? :tihi: Måske fordi problemet herhjemme er at få plads nok til alle bøgerne uden at have stuen “væg-til-væg-reol” :ups:

3 Synes om

Der hvor det kan give mening er på div plejehjem og institutioner, hvor de ikke må aflåse dørene, men godt må “skjule”/dekorere dem :slight_smile:

Jeg er kommet på mange plejehjem, hvor der er lavet “læsekrog”, med lænestol, en fodskammel, en lampe, et par bøger og en gammel avis.
Og midt i det hele var der en dør, gemt ind i “bogreolen”.
De demente søger ikke døren, for den er jo væk :slight_smile: i stedet sidder de og hygger i “krogen” og man overholder reglerne om indespærring af folk, der ikke kan tage vare på sig selv.

Et enkelt sted havde de en jungle med vandfald på dørpartiet. Men det måtte de lave om, for de demente blev bange, når man gik igennem døren - man gik jo ind i vandfaldet. :tihi: så det blev lavet om til en bogreol også :slight_smile:

5 Synes om

Det er vel lige så spooky, at der lige pludselig kommer et menneske ud gennem bogreolen …

Åbenbart ikke.
Det var Vist især frygten for, at man blev våd, der plagede de gamle :slight_smile:
Mange demente vil jo faktisk helst ikke i bad, fordi det føles ubehageligt pga problemer med sanserne. Mange bliver “bange” for vand

4 Synes om

Havde jeg været alene afsted var jeg aldrig kommet ud fra det hjerneskade Center min far for et par år siden var til genoptræning på, netop pga. de havde skjult døren med tapet :joy:

1 Synes om

Det giver jo god mening, og smart måde at gøre det på! :smil:

Arrrgh! Jeg KAN ikke få brevfletning til at fungere korrekt i Publisher, og så meget mere hader jeg den IT-klovn der slettede mine filer… for jeg KAN ikke huske hvordan det endelig kom til at virke sidste år, og iår kan jeg slet ikke få det til at virke. Arrrrgh! Bliver snart nødt til at opgive og tørre skidtet af på en trykker = en opgave jeg selv kan lave for få hundrede kroner ender med at koste på den forkerte side at 5000 plus moms. Skod-kollega…

Idag sagde en af mine kollegaer til mig, at hun håbede, de kunne beholde mig, fordi jeg var faldet så godt ind i gruppen :slight_smile: En anden sagde, at jeg var blevet fast inventar, og at man aldrig vidste, hvad der kunne ske.

Det er store ord for mig, som er en nød til at passe ind og bare så gerne vil :slight_smile:

17 Synes om

Det kan i hvert fald være en motivations udfordring af de helt store at få en sanseforstyrret hamrende dement i et bad. Men når det så lykkes, og det ender ud med en god oplevelse, så kan man nærmest danse hjem fra job :klappe2:

3 Synes om