Min killing ( som ikke er fertil endnu) lader min kastrat parrer hende:?
Jeg troede ikke at hunkatte fandt sig i dette, med mindre de var klar til befrugtning?
Kan hun eventuelt have opgivet at kæmpe imod ham, han er nok ca 3 kg tungere end hende.
Jeg opdagede dem ved hoveddøren, hvor hankatten var godt igang (om han ramte…tja:)) Men nu sidder hunkillingen tit foran døren og ligesom venter
(det er ikke for at komme ud, det har hun aldrig været-høhø)
Det kunne altså meget vel lyde som om hun er i løbetid.
Nogle hunkatte giver slet ikke lyd fra sig, hvis der er en hankat til at betjene hende
Hvor gammel er hun?
Hun viser INGEN tegn overhovedet, når man klør hende ved haleroden er der ingen respons, eller jo, som alle andre katte nyder hun det, men halen skydes ikke til siden eller på nogen måde gør hun plads til en hankat.
Hun er lige på vippen til at være 7 måneder.
Det kan godt være hun er i løb, men havde forestillet mig en miaven uden lige og at hun vred sig på gulvet - som Alma gjorde:ups:
Du bør være varsom… nogle mener, at årsagen til de “mange killingedrab” begået af store stygge hankatte i virkeligheden skyldes, at små killinger viser en passiv adfærd, som for hankatten ligner løbetidens signaler - når han bestiger tager han fat i nakken, og det kan en bette killing ikke tåle.
Jeg ved ikke hvor gammel din killing - men jeg synes du bør se om du kan forhindre det… Det er da også synd for killingen synes jeg…
[QUOTE=Vivi_Fletcher;127754]Det kunne altså meget vel lyde som om hun er i løbetid.
Nogle hunkatte giver slet ikke lyd fra sig, hvis der er en hankat til at betjene hende
Hvor gammel er hun?[/QUOTE]
Haha Vivi, han kan ikke betjene hende:tihi: Han vil så gerne, men staklen ved ikke hvordan det forgår-høhø
Du bør være varsom… nogle mener, at årsagen til de “mange killingedrab” begået af store stygge hankatte i virkeligheden skyldes, at små killinger viser en passiv adfærd, som for hankatten ligner løbetidens signaler - når han bestiger tager han fat i nakken, og det kan en bette killing ikke tåle.
Jeg ved ikke hvor gammel din killing - men jeg synes du bør se om du kan forhindre det… Det er da også synd for killingen synes jeg…
MVH[/QUOTE]
Jeg prøver for så vidt også altid at stoppe det, for hun skriger jo altid op, indtil den anden dag hvor det gik lystigt til ude ved døren:S
Hun er snart 7 måneder, men hendes lille perserkrop er ikke så stor.
Jeg har ikke set ham bide hende i nakken, da han blev neutraliseret som ganske ung - så ved han ikke helt hvordan det forgår, og for det meste, så der det dry humps i ryggen-høhø
Jeg synes også det er synd, men hvordan lærer man en hankat at han ikke må parre:?
Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Kender flere der har fertile hanner gående rundt sammen med killinger - mig selv inkl. - og jeg har aldrig set tegn på noget lignende.
[quote=~Prinsesse~;127765] når man klør hende ved haleroden er der ingen respons, eller jo, som alle andre katte nyder hun det, men halen skydes ikke til siden eller på nogen måde gør hun plads til en hankat.
[/quote]
Hmmm, det kan Gia, min perser, godt finde på, når hun bliver kløet. Men hun blev jo neutraliseret i sit gl hjem :? :S :?
Men hvad mener du så med, at hun lader sig parre :?
Er hun bare passiv, når han tager hende i nakken :?
Det er jo meget normal katteadfærd, der ligger helt tilbage fra, at de skal forholde sig i ro, når moren tager dem i nakken for at flytte dem. Selv voksne katte, bliver passive, hvis man tager dem i nakken - og sikkert også derfor hankatten bider dem der under parring.
[QUOTE=Vivi_Fletcher;127779]Men hvad mener du så med, at hun lader sig parre :?
Er hun bare passiv, når han tager hende i nakken :?
Det er jo meget normal katteadfærd, der ligger helt tilbage fra, at de skal forholde sig i ro, når moren tager dem i nakken for at flytte dem. Selv voksne katte, bliver passive, hvis man tager dem i nakken - og sikkert også derfor hankatten bider dem der under parring.[/QUOTE]
Jamen, han laver bevægelserne osv. Men jeg tror nu ikke han rammer hul.
Hun ligger roligt, uden han tager hende i nakken.
Men jeg skulle mene, at en kat som ikke er klar til parring, ikke finder sig i en hankat der prøver at parre.
Men er hun i løb, som Pia mener, ja så er det vel derfor hun lader ham.
Pokkers hvis hun er i løb, hun skulle neutraliseres i næste månede - ville gerne hun ikke havde nået en løb
[QUOTE=~Prinsesse~;127799]Jamen, han laver bevægelserne osv. Men jeg tror nu ikke han rammer hul.
Hun ligger roligt, uden han tager hende i nakken.
Men jeg skulle mene, at en kat som ikke er klar til parring, ikke finder sig i en hankat der prøver at parre.
Men er hun i løb, som Pia mener, ja så er det vel derfor hun lader ham.
Pokkers hvis hun er i løb, hun skulle neutraliseres i næste månede - ville gerne hun ikke havde nået en løb[/QUOTE]
Jeg er ikke sikker på hun er i løb, men lidt svært, når man ikke har set situationen. Hvis han ikke bider hende, kan det være derfor hun ikke “flygter”
Nu må jeg lige blande mig, for det samme sker altså hjemme hos os for tiden.
Olav, som jo altså er kastreret for længst, har jeg flere gange taget i at lave parringsbevægelser på Mercedes, som er 13½ uge og steriliseret for 3½ uge siden.
Han stiller sig hen over hende, tager nogle gange fat i nakkeskindet, og så laver han ellers parringsbevægelser. Nogle gange stritter hun imod og piver også, og vi troede egentlig, at han bare lige satte rangordenen på plads, indtil vi så, hvad der rent faktisk foregik i lørdags. Jeg kan dog ikke se, om der rent faktisk sker noget, eller om det bare er bevægelser. Jeg har dog flere gange set, at hun egentlig bare er ligeglad med, at han hænger der, og jeg tror egentlig ikke, at han gør hende fortræd, selvom jeg har haft mine tvivl. Men jeg har vendt det med et par stykker herinde på chatten, som mente, at det var normal dominans.
[QUOTE=Miff;127817]Nu må jeg lige blande mig, for det samme sker altså hjemme hos os for tiden.
Olav, som jo altså er kastreret for længst, har jeg flere gange taget i at lave parringsbevægelser på Mercedes, som er 13½ uge og steriliseret for 3½ uge siden.
Han stiller sig hen over hende, tager nogle gange fat i nakkeskindet, og så laver han ellers parringsbevægelser. Nogle gange stritter hun imod og piver også, og vi troede egentlig, at han bare lige satte rangordenen på plads, indtil vi så, hvad der rent faktisk foregik i lørdags. Jeg kan dog ikke se, om der rent faktisk sker noget, eller om det bare er bevægelser. Jeg har dog flere gange set, at hun egentlig bare er ligeglad med, at han hænger der, og jeg tror egentlig ikke, at han gør hende fortræd, selvom jeg har haft mine tvivl. Men jeg har vendt det med et par stykker herinde på chatten, som mente, at det var normal dominans.[/QUOTE]
Men er der til dags dato stadig ikke stor tvivl, om hvorvidt der er dominans blandt katte?
Det der forgår hos os, ved jeg ikke om er magt demonstration eller dominans, hvis der er dominans hos katte. Det har vi nemlig haft oppe at vende herinde før-høhø
[quote=~Prinsesse~;127828]Men er der til dags dato stadig ikke stor tvivl, om hvorvidt der er dominans blandt katte?
Det der forgår hos os, ved jeg ikke om er magt demonstration eller dominans, hvis der er dominans hos katte. Det har vi nemlig haft oppe at vende herinde før-høhø[/quote]
Jeg aner det ikke. Jeg har aldrig haft en kat, der har opført sig sådan før. Og det forskrækker mig egentlig, hvis han prøver at parre en killing. Men i betragtning af at begge er neutraliserede, så tror jeg ikke som sådan, at der er andet i det end dominans/sætten på plads.
Men jeg vil da gerne høre, hvad andre mener om det.