Nu kommer de! :D

Hun startede med at ville føde, ovenpå min mave, mens jeg sov, men vågnede af hendes vejrtrækning… Nu har jeg lagt hende på madressen, mellem mine ben, hun har en smule svært ved at klemme en moderkage ud ser det ud til. Men hun har heller ikke haft veerne så længe… Åh nej. Hun gisper og miaver, og farer rundt… Hvor længe skal der gå før den første killing skal være ude?

Rolig rolig :slight_smile:

Du skal holde roen og give hende opmuntring.

Hold hende lidt i ro, nus hende blidt og fortæl at alt er ok.

Det er højst samsynligt den første killing og ikke en moderkage. Jeg tog også fejl første gang :tihi:

Du havde ret. Den første er kommet! :slight_smile: og hun vasker den fint…

Går der lige så langtid inden den næste kommer?

Det er meget forskelligt.

mine misser har ahft ca. en time mellem hver killing. Nogen spytter 5 stk. ud på 1½ timer, og igen andre kan trække det ud med 3-4 timer mellem hver.

Giv hende ro og lad hende nyde den første killking. Du vil kunne se nog hun igen får veer.

Der er intet af være nervøs for sålænge mormis er roligt og afslappet og ikke har smerter. Nr. 2 popper nok hurtigere ud nu der er banet vej, så hun burde ikke være nødsaget til at presse så meget ved næste killing.

Stor tillykke med den første lille ny :klap:

Hun har nu lagt sig et stykke væk fra mig, og kan se hun er ved at få veer igen… Så jeg holder øje på afstand, og snakker roligt til hende. Mange tak. Den næste er ude. :slight_smile:

Tillykke med den første.

Som Lone siger så skal du bare have ro på, det lyder til at det går fint og mormis ved hvad hun skal gøre.

Det lyder, som om hun klarer det superfint :slight_smile: Tillykke med de første par stykker :flag:

Har du ikke en gammel papkasse eller lignende, som du kan få hende og killinger op i. ?

Det er rarest for alle at hun er sammen med killingerne og ikke render rundt og dropper killinger over hele huset.

Kasse, skuffe eller hule, med lidt blødt stof i bunden. Ikke frotte, da de små klør hænger i.

Lad hende fine ro et enkelt sted med hendes killinger.

Hun har lagt sig ind i vores kosteskab, som er tomt. Når hun er færdig med at føde, så lægger jeg et tæppe ind. Men vil ikke stresse hende, så det må vente :). Nummer 2 killing ser hårløs ud, men jeg har også kun set den på afstand. Desværre piver den ikke så meget som den første… Men hun slikker den på liv og løs. Så jeg lader hende være, og sidder bare og kigger. :slight_smile:

Min fejl. Den er ikke hårløs, men helt rød :). Det er svært at se i mørket…

Tillykke med de to første !!!

En pote og hale ude først? Skal jeg være bekymret nu? :confused:

Den 3 er ude. Og bevæger sig… :slight_smile:

Lyder da til hun klare det flot !!!

Det gør hun også. :slight_smile:

Så er nummer 4 ude :).

Med alle forbehold for at kattefødsler er lige så forskellige som snefnug, så kunne det tænkes at hun var færdig nu…
Hvor mange kom der ialt? Køn? Farve?
Og du burde vide, at vi elsker billeder herinde :smiley:

Edit; Og hvor ER jeg glad for at jeg skrev at fødsler er forskellige :klapper: til lykke med nr 4…

:hjertehop::flag::hjertehop::flag::hjertehop::flag::hjertehop::flag:

Tillykke med 4-lingerne indtil videre :tihi:

Har du styr på om alle moderkager er kommet ud :? Det er ret vigtigt at der ikke sidder en moderkage tilbage i morkatten.

Sørg no for hun har noget rent og bøldt at ligge på og hold øje med at hun ikke bløder alt for meget her det næste døgns tid. Lidt gør ikke noget, men ikke for meget lyst frisk blod.

Ellers lyder det som en god og nem fødsel. Byd nu mormis på noget rigtig lækkert mad ved siden af hulen/skabet. Hun trænger til det og vil nok ikke gå langt fra hendes mislinger de første par døgn. Så en bakken i samme rum vil også være en god ide.

Og ja, som Ann skrive - Vi elsker billeder af små mislinger med tilfreds mormis. :wehuu:

Jeg tager en masse billeder, når jeg er sikker på at hun er færdig. Indtil videre 4. :slight_smile: kender ikke til kønnet, da jeg ikke har lånt dem endnu. :slight_smile: men der er en gråstribet, en rød, en som er hvid, brun/rød og sort. Nr 4 er sort og hvid.

Men jeg er ikke sikker på at hun er færdig endnu.