Ny gruppe - Seksualitet i alle aldre

Regitze.
Bogens er tænkt som en beskrivelse af seksualitetens væsen gennem hele livet. Det primærefokus skal være på hvordan vi udvikler os seksuelt med alderen. Både ifht. de psykologiske men også de fysiologiske aspekter. Herunder de dysfunktioner vi evt. kommer ud for men også om seksuelle præferancer vi hver især har.

Medlemskab og forpligtigelser.
Problematikken som Vivi rejser efter Tuts udmeldning er intressant.

Jeg er umiddelbar tilbøjlig til at give Vivi ret for rent psykologisk set er der jo en tillidsfaktor i gensidigheden…

Tut - ville du også have svært ved at snakke sex på et overordnet plan? Detaljegraden i diskussionerne er jo op til hver enkelt af os, men jeg vil da gerne at folk kommer med indspark i gruppen. Derfor er det også vigtigt at reglerne omkring en lukke gruppe respekteres samt at vi respekterer hinandens præferancer.

Jeg respekterer at du - og andre - har det sådan Tut, selv om din hang til voyeurisme jo kvalificerer dig til gruppen :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Mai;837114]Regitze.
Bogens er tænkt som en beskrivelse af seksualitetens væsen gennem hele livet. Det primærefokus skal være på hvordan vi udvikler os seksuelt med alderen. Både ifht. de psykologiske men også de fysiologiske aspekter. Herunder de dysfunktioner vi evt. kommer ud for men også om seksuelle præferancer vi hver især har.

Medlemskab og forpligtigelser.
Problematikken som Vivi rejser efter Tuts udmeldning er intressant.

Jeg er umiddelbar tilbøjlig til at give Vivi ret for rent psykologisk set er der jo en tillidsfaktor i gensidigheden…

Tut - ville du også have svært ved at snakke sex på et overordnet plan? Detaljegraden i diskussionerne er jo op til hver enkelt af os, men jeg vil da gerne at folk kommer med indspark i gruppen. Derfor er det også vigtigt at reglerne omkring en lukke gruppe respekteres samt at vi respekterer hinandens præferancer.

Jeg respekterer at du - og andre - har det sådan Tut, selv om din hang til voyeurisme jo kvalificerer dig til gruppen :p[/QUOTE]

:høhø::høhø::høhø:

Jeg kan sagtens tale om sex - på et overordnet plan - og måske også på det lidt mere personlige - så måske skulle jeg alligevel være med - når jeg ligefrem kvalificerer mig på grund af min trang til at sidde og betragte hvad I andre måtte skrive om :cool2::cool2:

[QUOTE=Tante Tut;837111]…
Jamen, det lyder da spændende at du kan lære mig noget nyt - skriv lidt om hvad det er - og lad os se, om det er nyt for mig. :p[/QUOTE]

…?.. Så du vil alligevel gerne danne en intim gruppe og tale om seksualitet deri? :wink:

Vi kan vel alle lære nyt - spørgsmålet er blot om lysten er til det :slight_smile:

Mai - det kan være andre har en anden opfattelse af det at deltage i en gruppe end jeg har, men er det en gruppe med meget personlige debatter, mener jeg alle bør deltage og ikke bare “læse med”.

Lyder som om KartoffelChips er selvskrevet til gruppen :wink:

:inlove::inlove:

Ikke nødvendigvis - men når du siger at *du kan lære mig noget nyt *! - så ville enhver da blive nysgerrig - uanset om det handler om madlavning, malerarbejde eller sex :slight_smile:

Det er altid rart at lære noget nyt.

Jeg håber I får en god og sund gruppe. Held og lykke med det. :slight_smile:

Fik ikke set KartoffelChips indlæg så mit indlæg overlappert lidt.

Jeg ved at det kan være grænseoverskriden at del ud af sig selv på et offentligt forum men omvendt gør vi ikke i forvejen det herinde? Selvfølgelig er der forskel på om vi diskuterer familiemæssigeproblemer eller vores sexliv men jeg håber da at der er mange der har lyst til at bidrage.

For min skyld kan man bidrage med “Jeg har fra min tante Agathe hørt at en veninde til hendes nabo har dyrket sex i en biograf og hun fortalte at …” - Jeg har ikke brug for at personificere oplevelserne det er ikke intressant at min kæreste og jeg gjorde… eller Regitze har prøvet … Tut og hendes halvkæreste dyrker… Det er det seksuelle der er intressant, følelserne, tankerne osv men ikke personerne der er interessante.

personligt har jeg ikke et problem med om folk bare læser med… det er jo ikke anderledes end at læse en bog

og mht at dele - en gruppe om sex handler jo ikke per se om detaljeniveau - det handler meget mere om ideer, tanker, udvikling, behov og følelser… både gode og dårlige… det er det andre kan have glæde af og måske lære af

nu er der et par områder i gruppen man kan deltage i… jeg har skrevet et indlæg i debut-sektionen… .

og det jeg ville med mit indlæg var egentlig at vise at selv om starten er ganske horribel - så kan der være måder man kan blive forberedt og måder man bare kan ryste det af sig på og stadig få et perfekt sexliv…

nu var det bøger der gav mig redskaberne… at jeg læste noget… måske andre kan blive godt rustet - enten ved at læse samme bøger og drage lign konklusioner eller måske ved at læse Mais bog…

det vigtige IMHO er ikke sexuelle detaljer - det er mere erfaringerne gjort over et langt liv…

og jeg synes initiativet til selve gruppen er rigtig godt!

Harh! Sæ’fø’li’! - og er det nu! Kom an! :slight_smile:

[QUOTE=Mai;837133]
Jeg ved at det kan være grænseoverskriden at del ud af sig selv på et offentligt forum men omvendt gør vi ikke i forvejen det herinde? Selvfølgelig er der forskel på om vi diskuterer familiemæssigeproblemer eller vores sexliv men jeg håber da at der er mange der har lyst til at bidrage.

For min skyld kan man bidrage med “Jeg har fra min tante Agathe hørt at en veninde til hendes nabo har dyrket sex i en biograf og hun fortalte at …” - Jeg har ikke brug for at personificere oplevelserne det er ikke intressant at min kæreste og jeg gjorde… eller Regitze har prøvet … Tut og hendes halvkæreste dyrker… Det er det seksuelle der er intressant, følelserne, tankerne osv men ikke personerne der er interessante.[/QUOTE]

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad gruppen går ud på :?

Du skriver at man kan skrive om “Tante Agathe” - fair nok, men hvis du gerne vil have meldinger om tanker og følelser omkring sex, kan man vel ikke skrive om andre end sig selv :?

Vivi.

Gruppen handler om sex og sexualitet og lever egentlig sit eget liv og det er op til medlemmerne at definere indholdet i gruppen.

Jeg har dog “advaret” om, at jeg vil tillade mig at bruge det jeg kan fra gruppen i en bog jeg er ved at lave.

Viden om sex kan man jo sagtens have fået på et teoretisk plan, eller hørt om fra Tante Agathes nabos veninde.

Har man har behov for at skrive om sex i en distanceret form, fremfor i “jeg-form” skal det ikke være det der afholder én fra at være med i gruppen.

Hvor meget den enklet føler for at dele, er helt og aldeles op personen selv - det eneste man skal være forberedt på er at emnerne og snakkene er, som det fremgår i beskrivelsen af gruppen - ucensuret.

Håber det besvarede dit spørgsmål.

Kh. Mai

[QUOTE=Mai;837842]Jeg har dog “advaret” om, at jeg vil tillade mig at bruge det jeg kan fra gruppen i en bog jeg er ved at lave.
[/QUOTE]
Hvilke forudsætninger har du egentlig for at skrive en bog om et specifikt emne som dette, udover de guldkorn der måtte falde på et katteforum?
VH
Susanne

Susanne W.

Det forunderlige ved at skrive en bog er, at det kun kræver evnen til at skrive og et forlag der vil udgive det du skriver…

Mit faglige/uddannelsesmæssige grundlag har intet med det emne at gøre som jeg har valgt at skrive om, så jeg er naturligvis afhængig af faguddannet folk - bl.a læger indenfor gynækologi, obstetrik, læger/psykologer/socialrådgivere osv. med speciale indenfor de øvrige specifikke områder som min bog berører, f.eks emner der henhører under klinisk sexologi og psykiatrien, men også gade arbejde ifht. prostitution …

Det bliver for omfattende at beskrive alle de ekspertområder jeg har valgt skal indover, når man skrive om de emner jeg har valgt at skrive om. For mig er det vigtigt at bogen rent fagligt er velfunderet og ikke bare er en ny sex-inspirende-bog. Dem er der i forvejen rigelig af på market.

Min kæreste er journalist/redaktør og kan desuden skrive forfatter på sit CV, så ham trækker jeg på mht. det praktiske i bogen der udover er han en genial sparringspartner til at stille kritiske (journalistiske) spørgsmål til undersøgelsesmetoder og validiteten af vidensgrundlag mv. så tror at jeg er rimlig godt klædt på til det der så er min opgave nemlig at stykke alt sammen og skrive selve bogen.

Mvh Mai.

Så du har egentlig ingen forudsætninger selv? Det var egentlig bare det jeg ville vide - takker :slight_smile: Det synes jeg er ret væsentligt at vide, når folk skal levere materiale til din bog.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;838126]Så du har egentlig ingen forudsætninger selv? Det var egentlig bare det jeg ville vide - takker :slight_smile: Det synes jeg er ret væsentligt at vide, når folk skal levere materiale til din bog.
VH
Susanne[/QUOTE]

det finder jeg forfriskende… det giver et nyt perspektiv…

“fagfolk” skriver gode faglitterære bøger… og ærlig talt - når det kommer til sex… så er der RIGELIG faglitteratur på markedet

Journalister skriver jo dagligt om emner de i princippet ikke kender noget til, så hvorfor ikke en bog - det ser jeg intet problem i :slight_smile:

Jow da - og resultatet bliver jo også nogle gange derefter :cool2:
Anyway, det var ikke et oplæg til debat - det var et straight spørgsmål fordi det for mig ville være relevant at vide noget om en forfatters forudsætninger for at fuldføre missionen inden jeg besluttede om jeg ville bidrage.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;838126]Så du har egentlig ingen forudsætninger selv? Det var egentlig bare det jeg ville vide - takker :slight_smile: Det synes jeg er ret væsentligt at vide, når folk skal levere materiale til din bog.
VH
Susanne[/QUOTE]

Øh jeg har da gjort mig visse seksuelle erfaringer vha. selvstudie så at sige…tæller det som en lille forudsætning :?

Jeg har nu ikke bedt folk om at levere matriale til min bog, blot gjort folk opmærksom på at kommer der ideer, erfaringer som er af almen interesse så vil jeg tillade mig at bruge det.

[QUOTE=Susanne W;837851]Hvilke forudsætninger har du egentlig for at skrive en bog om et specifikt emne som dette, udover de guldkorn der måtte falde på et katteforum?
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg skrev, at jeg ingen uddannelse har der har med emnet at gøre, men er det eneste forudsætning for at skrive om emnet?

Der er ingen andre uddannelser der kunne give forudsætning for at skrive en bog om seksualitet? Er der ikke mange fagområder som i deres virke har beskæftiget sig med seksualitet i forskellige aldre? Umiddelbart tænker jeg både journalist, sygeplejerske, skolelærer, pædagog, parterapeaut, sosu osv osv.

[QUOTE=Susanne W;838140]Jow da - og resultatet bliver jo også nogle gange derefter :cool2:
Anyway, det var ikke et oplæg til debat - det var et straight spørgsmål fordi det for mig ville være relevant at vide noget om en forfatters forudsætninger for at fuldføre missionen inden jeg besluttede om jeg ville bidrage.
VH
Susanne[/QUOTE]

Hvis kendskab til hvorvidt jeg har forudsætning for at “fuldføre missionen” er et kriteriet for at indgå i gruppen, så bliver det en meget lille gruppe idet kun få personer på kattegale, kender mig godt nok til at have den viden.

Bog eller ej - så burde den ikke spille nogen rolle ifht. hvorvidt man vil være med i gruppen eller ej. Folk kan skrive -bidrage for at bruge dit udtryk -men det garanterer jo ikke at deres bidrag er brugbart for bogen.

Bogen blev blot nævnt for en god orden skyld, således at jeg fik folks accept til at bruge og vidergive ideer og erfaringer jeg får derinde - det omkring viderebringelse af info. adskiller jo netop denne gruppe fra andre lukkede grupper!

Det eneste der efter min mening skal afholde folk fra gruppen, er manglende interesse.

Diskutere sex på et katteforum? Ehh… I don’t get it…

Nå, men der kan nok skrives mange bøger om de ting, jeg ikke forstår…

[QUOTE=En forhenværende bruger;838737]Diskutere sex på et katteforum? Ehh… I don’t get it…

Nå, men der kan nok skrives mange bøger om de ting, jeg ikke forstår…[/QUOTE]

Enig :)…altså også om mig :tihi: