Ny kat eller ikke?

Ja jeg er så nok lidt omvendt, for hvis det var mig, og skulle det være en husmis, halvvoksen/voksen, så ville jeg nok gå efter Harald, for han kan og nyder umiddelbart samvær med andre mislinger :hjerte: hvis han da egner sig til indelivet. Men mon ikke, ellers ville han vel ikke blive foreslået?

Morgan ser ud til at være rigtig skøn, men det springer mig igen i øjnene, at der udfra punktet kan med andre katte står: Vides ikke.

Det synes jeg der ofte står når jeg har kigget internatmisser, samtidig med at det er svært at finde nogle der er indekatte. Men den debat er jo taget andetsteds.

Så skulle jeg vælge mellem lige de to ville jeg som nybegynder udi sammenføring vælge udfra om den nye mis ikke har noget imod at bo sammen med artsfæller. Ikke at en eventul sammenføring alene af den grund vil gå gnidningsfrit, men om ikke andet så har den nye kat da en bagage med der er kendt på lige det område.

Kan sagtens se/forstå, at afstanden kan være et problem, men et eller andet sted, så ville jeg ikke lade det afholde mig fra forhåbentlig, at finde det helt rigtige match, selvom der selvfølgelig aldrig er garantier, når det drejer sig om levende væsener.

Mvh
Yvonne

[QUOTE=baremig;903299]I skal da have Harald…

Han er simpelthen den perfekte kat…
Nussesyg ud over alle grænser, men stadig også med lidt krudt i måsen så han gider lege lidt…
Han er gudesmuk, enormt godt til både andre katte, hunde, mennesker og børn.
Harald elsker alle…
Harald er selvfølgelig neutraliseret og øretattoveret…[/QUOTE]
Men Dorthe, er dine katte ikke vant til at komme ud?

Det ville også betyde rigtig meget for mit valg, for alt andet lige bør det give en meget lettere sammenføring :slight_smile:

[QUOTE=Kiwa;903375]Ja jeg er så nok lidt omvendt, for hvis det var mig, og skulle det være en husmis, halvvoksen/voksen, så ville jeg nok gå efter Harald, for han kan og nyder umiddelbart samvær med andre mislinger :hjerte: hvis han da egner sig til indelivet. Men mon ikke, ellers ville han vel ikke blive foreslået?

Morgan ser ud til at være rigtig skøn, men det springer mig igen i øjnene, at der udfra punktet kan med andre katte står: Vides ikke.

Det synes jeg der ofte står når jeg har kigget internatmisser, samtidig med at det er svært at finde nogle der er indekatte. Men den debat er jo taget andetsteds.

Så skulle jeg vælge mellem lige de to ville jeg som nybegynder udi sammenføring vælge udfra om den nye mis ikke har noget imod at bo sammen med artsfæller. Ikke at en eventul sammenføring alene af den grund vil gå gnidningsfrit, men om ikke andet så har den nye kat da en bagage med der er kendt på lige det område.

Kan sagtens se/forstå, at afstanden kan være et problem, men et eller andet sted, så ville jeg ikke lade det afholde mig fra forhåbentlig, at finde det helt rigtige match, selvom der selvfølgelig aldrig er garantier, når det drejer sig om levende væsener.

Mvh
Yvonne[/QUOTE]

jeg er helt enig med Yvonne, det nemmeste ville være at tage den kat for BareMig (Dorthe). Han er vant til anden kat, lever i et hjem, og Dorthe kender ham :slight_smile:
ang at købe killinger af den mere livlige type, der ville jeg måske have nogle betænkeligheder, de kan drive din huskat til vanvid også selv om de er 2. En af mine internat persere var netop formidlet til et hjem med 2 voksne siam, og persereren endte med at få stress af dem. Jeg kan fornemme at Gucci er en stille kat, som ikke har det helt store aktivitet, så jeg ville gå efter en kat som passe i temperament til hende.
En huskat kan aldrig være en nødløsning i min verden, bare den sætning kan give mig knopper :frowning:

Harald har kun haft adgang til indeliv, indhegnet have, og løbegård…

PT kommer ingen af mine katte ud, for hvis vi engang skal flytte, kan jeg jo ikke være sikker på at jeg får mulighed for at indhegne min have (og jeg får aldrig fritløbere igen)

Harald er meget lidt ude, selv da de havde adgang til ude, var han mest inde, og jeg er helt sikker på at han ikke vil savne muligheden, for han er den eneste af mine tilbageværende katte der ikke har klaget i starten de blev lukket inde…

Harald er i det hele taget en utrolig tilpasningsdygtig kat.

Hans for historie er at han blev fundet som hittekilling på omkring 6-8 uger, sammen med sin bror i en papkasse på en motorvejs-rasteplads…

Harald er en stor kat (5 kilo), men er simpelthen det mest godmodige…

Han har blandt andet været brugt som børne-lære-kat, for min venindes kusiner, der var panisk angst for dyr, men som forældrene gerne ville have lærte at de ikke var farlige… Det tog 3 besøg af en times varighed, så var de ikke bange for katte mere, og det var simpelthen Haralds fortjenste…

Han har fra han var omkring 8 mdr. været en formidabel onkel for alle de hitter der har været igennem her, han holder dem rene, han lader dem patte på sig, han viser dem kattebakke og mad og vand, og opfører sig generelt som om han var deres mor… (jeg har faktisk oplevet ham stjæle killinger der havde en mor)

Han kan med alle katte, selv dem der er lidt mere “hysteriske”, og selv mine gamle sure kællinger har accepteret ham fra dag et, fordi han har sådan en rolighed over sig…

Den eneste ikke helt positive ting man faktisk kan sige om ham er at han altså ikke selv slider sine negle ned, så dem skal han have klippet, men det er han faktisk ret god til, hvis man bare gør det når han ligger og slapper af, og så nusser samtidig.

Harald befinder sig ganske rigtigt i Sønderjylland, men han kan sikkert sagtens bringes til jer (er en skovl til geografi, så aner ikke hvor i verden Smørum er)

Hvis du er interesseret i at høre mere, så skriv eventuelt en PB så kan vi udveksle numre, og ringe sammen så du kan få flere oplysninger. (og du har sikkert også masser af spørgsmål)

[QUOTE=cæsar;903407]
En huskat kan aldrig være en nødløsning i min verden, bare den sætning kan give mig knopper :-([/QUOTE]

Jeg er da ked af at give dig knopper :frowning:

Hvis man vil have en huskat er det også en nødløsning at få en aby - det jeg mener er, at man skal gå efter det man gerne vil have - og ikke det man måske egentlig ikke vil have.

Lidt nord for København :slight_smile:

Han lyder bare dejlig :hjerte::hjerte::hjerte:

[QUOTE=baremig;903412]Harald har kun haft adgang til indeliv, indhegnet have, og løbegård…

PT kommer ingen af mine katte ud, for hvis vi engang skal flytte, kan jeg jo ikke være sikker på at jeg får mulighed for at indhegne min have (og jeg får aldrig fritløbere igen)

Harald er meget lidt ude, selv da de havde adgang til ude, var han mest inde, og jeg er helt sikker på at han ikke vil savne muligheden, for han er den eneste af mine tilbageværende katte der ikke har klaget i starten de blev lukket inde…

Harald er i det hele taget en utrolig tilpasningsdygtig kat.

Hans for historie er at han blev fundet som hittekilling på omkring 6-8 uger, sammen med sin bror i en papkasse på en motorvejs-rasteplads…

Harald er en stor kat (5 kilo), men er simpelthen det mest godmodige…

Han har blandt andet været brugt som børne-lære-kat, for min venindes kusiner, der var panisk angst for dyr, men som forældrene gerne ville have lærte at de ikke var farlige… Det tog 3 besøg af en times varighed, så var de ikke bange for katte mere, og det var simpelthen Haralds fortjenste…

Han har fra han var omkring 8 mdr. været en formidabel onkel for alle de hitter der har været igennem her, han holder dem rene, han lader dem patte på sig, han viser dem kattebakke og mad og vand, og opfører sig generelt som om han var deres mor… (jeg har faktisk oplevet ham stjæle killinger der havde en mor)

Han kan med alle katte, selv dem der er lidt mere “hysteriske”, og selv mine gamle sure kællinger har accepteret ham fra dag et, fordi han har sådan en rolighed over sig…

Den eneste ikke helt positive ting man faktisk kan sige om ham er at han altså ikke selv slider sine negle ned, så dem skal han have klippet, men det er han faktisk ret god til, hvis man bare gør det når han ligger og slapper af, og så nusser samtidig.

Harald befinder sig ganske rigtigt i Sønderjylland, men han kan sikkert sagtens bringes til jer (er en skovl til geografi, så aner ikke hvor i verden Smørum er)

Hvis du er interesseret i at høre mere, så skriv eventuelt en PB så kan vi udveksle numre, og ringe sammen så du kan få flere oplysninger. (og du har sikkert også masser af spørgsmål)[/QUOTE]

Han er da gude-skøn ham Harald :-). Med hans sindelag ville jeg slet ikke være betænkelig :slight_smile:

Kan kun erklære mig helt enig, hvis det altså var mig der skulle hjælpe en husmis videre i dens liv, og fik lov. Jeg har helt klart en drømme racemis jeg engang meget gerne vil have inden for dørerne, men en som Harald som jeg har set på billeder før herinde ville jeg også elske, at få lov til at eje :hjerte: Men sådan skal det desværre bare ikke være her.

Mvh
Yvonne

Jeg har også en sød pige som søger nyt hjem :stuck_out_tongue:

Hun er en Aby med tøj på ( Somali) :høhø:

Du kan se hende i tråden "voksne og Killinger til salg " :slight_smile:

[QUOTE=Catika;903482]Jeg har også en sød pige som søger nyt hjem :stuck_out_tongue:

Hun er en Aby med tøj på ( Somali) :høhø:

Du kan se hende i tråden "voksne og Killinger til salg " :)[/QUOTE]

:thumbup: en skøn somali kan jeg garantere - og så bor hun “lige rundt hjørnet” i Glostrup :slight_smile:

[QUOTE=Catika;903482]Jeg har også en sød pige som søger nyt hjem :stuck_out_tongue:

Hun er en Aby med tøj på ( Somali) :høhø:

Du kan se hende i tråden "voksne og Killinger til salg " :)[/QUOTE]

Nu skriver du jo at der er fuld knald på hende, så jeg tror ikke at hende alene vil være et godt match med vores Gucci, da man næppe kan sige det om hende, dovne skid :wink:

Min kæreste har i mellemtiden fundet en kat på dba.dk, som han er meget interesseret i. Katten kan ses her. Jeg tvivler så på at den er ægte, men han har skrevet lidt frem og tilbage med ejeren, og det kan jo ikke skade at se den.
Hvis ikke den kat er et hit, tror jeg vi vender blikket mod Harald. Som flere også er kommet ind på, har det altså ret stor betydning at man ved at katten kan sammen med andre katte.
I hvert fald, bliver ideen om racekatte ikke til virkelighed i denne omgang.

[QUOTE=Gucci;903527]
Min kæreste har i mellemtiden fundet en kat på dba.dk, som han er meget interesseret i. Katten kan ses her. Jeg tvivler så på at den er ægte, men han har skrevet lidt frem og tilbage med ejeren, og det kan jo ikke skade at se den.[/QUOTE]

Men hvorfor dog hende, hvis jeg må spørge :?

Rigtig mange voksne racekatte med stamtavle koster fra 1.500 kr - så gå dog efter den ægte vare.

[QUOTE=Gucci;903527]Nu skriver du jo at der er fuld knald på hende, så jeg tror ikke at hende alene vil være et godt match med vores Gucci, da man næppe kan sige det om hende, dovne skid :wink:

[/QUOTE]

Nu kan jeg ikke se, hvor gammel din Gucci er, men mon ikke, hun “liver op” når hun får en legekammerat :smiley: og nu er alt jo relativt hvad man forstår ved “fuld knald på” (det skal I ikke lade jer “skræmme” af - Nikki er trods alt 2 år så hun er “voksen” :høhø: og jeg synes, der er forskel på deres aktivitetsniveau, om de lever i større eller mindre “flok” :slight_smile:

Og de voksne piger er alligevel ikke til brydekampe, så Gucci kan være med på en fangeleg, når hun selv har lyst :ok:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;903532]Men hvorfor dog hende, hvis jeg må spørge :?

Rigtig mange voksne racekatte med stamtavle koster fra 1.500 kr - så gå dog efter den ægte vare.[/QUOTE]

Tja, han så billedet af hende og det fangede ham. Selve stamtavlen er ikke vigtig for os, og så længe prisen er nede på dette niveau, skal det heller ikke være afgørende. Man har jo set at folk sætter prisen lodt højere for at skræmme useriøse væk. men der står jo ikke meget i annoncen, og vi har en dialog pr. mail med ejeren p.t. for at finde ud af mere om katten… vi har jo heller ikke lyst til at “købe katten i sækken” :høhø:

Manden faldt for hende (han har en svaghed for de store bamser), så nu kigger vi. Det kán jo være hun er en rigtig skøn kat. Det kan også være at vi skal lede videre.

Jeg stod i samme dilemma som dig for en lille uges tid siden. Min nye siamkilling er lidt for vild til mine andre katte, selvom de er aktive og gerne leger med ham. Jeg vil gerne kompensere for dette ved at lege med ham, men han har lært hjemmefra at lege med hænder, så ofte når vi leger er det min hånd han snupser og ikke drillepinden. Han bider ikke igennem, men det gør godt nok ondt. Så jeg har vurderet en anden killing han kan krudte af med vil være det bedste.

Først var beslutningen en killing. Jeg kiggede lidt rundt om på nettet men kunne ikke finde noget der talte til mig. Overvejede et internat, men efter jeg havde sovet på det tog jeg beslutningen at det er den sidste kat jeg skal ha i mange år, og så skal det også være lige præcis det jeg vil have. Så jeg skraber økonomien lidt, og har fundet mig en lille orientaler der blir dansker om 1½ måneds tid. For mig var det racen, temperamentet og det at killingen er udstillingsegnet der gjorde udslaget. Desuden har jeg haft kontakt til denne opdrætter gennem måneder, fordi jeg spurgte hos hende da jeg skulle købe min siam, men hun havde ikke det rigtig match til mig på det tidspunkt. Men vi har holdt kontakten og jeg stoler på hendes vurdering af mislingen, nu hun bor så langt væk at jeg ikke møder den før jeg skal ned og hente hende.

Hvad jeg vil sige med det er nok egentligt. Følg dit hjerte. Jeg kan fornemme du lige nu bare vil ha en kat mere, og så er parat til at acceptere det meste. Men tag en dyb indånding, sov på tingene og så prøv at mærk efter hvad du virkeligt vil ha. Selvom en racekat er dyr er investeringsprisen meget lille sammenlignet med hvad katten vil koste gennem de næste mange år. Og bank eller forældre er som regel til at snakke med hvis det er for en kort periode man skal låne pengene.

Min pointe er bare, hvorfor så ikke en MCO med stamtavle? :slight_smile:

Stamtavlen er jo som regel mere end et stykke papir. Fx tester langt de fleste opdrættere for racespecifikke sygdomme.

:enig:

[QUOTE=Gucci;903527]Nu skriver du jo at der er fuld knald på hende, så jeg tror ikke at hende alene vil være et godt match med vores Gucci, da man næppe kan sige det om hende, dovne skid :wink:

[/QUOTE]

Ja ok :tihi:, men SÅ meget fuld knald på er der heller ikke :høhø:
Hun får da sine løbe flip 1-2 gange om dagen og så er det ligesom det :cool2:

Held og lykke i din søgen på en ny misser :slight_smile: