Efter at være landet på gulvet med et brag da rammen knækkede og madrassen gjorde det samme, imens min mor og jeg skulle skifte sengetøj så har jeg ligget og sovet på gulvet på en madras - hvilket jeg stadig gør…ikke særlig sjovt.
Nu har jeg så været nede og bestille ny seng idag! YAY!
Er den ik fin? Der står dog at den er med hvide ben - og så gad jeg altså ikke give 900 for en gavl, så den er heller ikke med.
Madrassen er en tempur - og nej ikke elevationsseng…jeg har desværre ikke vundet i lotto thumbdown:
Så den burde komme hjem om små 4-6 uger. så nu skal jeg bare lige overleve på gulvet indtil da - jeg håber dog den er hjemme før min misling kommer
Med lidt snilde kan du sagtens selv lave en lækker gavl.
Få fat på en lang rund gardinstang fra Ikea, nogle store puder som du syr stropper i og voila, så har du en gavl der er billig og behagelig at læne sig op af
Ja jeg har jo søgt kommunen om tilskud til sengen. Jeg har idag fået brev fra dem…jeg sidder stadig og griner. Check this out:
Vedrørende ansøgning om økonomisk hjælp til seng efter Lov om Aktiv Socialpolitik
Du bevilliges det ansøgte. Begrundelsen er at udgiften vurderes rimelig og velbegrundet og at du efter en økonomisk vurdering ikke skønnes at kunne afholde udgiften selv. Der er tale om en forholdsvis ny seng og udgiften kan derforbetragtes som uforudseelig. Det vurderes af afgørende betydning for din livsførelse at du har et rimeligt sted at sove og der er taget hensyn til din vanskelige helbredsmæssige situation.
Du beviliges 699,00 kr. efter LAS§ 81, som d.d. er frigivet til din nem-konto og vil være til rådighed efter 3 bankdage.
700 kr?! Er der nogen der kan fortælle mig hvor man går hen og køber en seng + madras for 700?!
Man kan ikke engang købe en sovesofa for de penge, måske lige præcis en drømmeseng, men hvor er det så lige der er taget højde for min “vanskelige helbredsmæssige situation”?!
Aj det er sguda for tragi-komisk det her! brokkemumlebrumle
[quote=Gry Gressbakken;252070]Ja jeg har jo søgt kommunen om tilskud til sengen. Jeg har idag fået brev fra dem…jeg sidder stadig og griner. Check this out:
Vedrørende ansøgning om økonomisk hjælp til seng efter Lov om Aktiv Socialpolitik
Du bevilliges det ansøgte. Begrundelsen er at udgiften vurderes rimelig og velbegrundet og at du efter en økonomisk vurdering ikke skønnes at kunne afholde udgiften selv. Der er tale om en forholdsvis ny seng og udgiften kan derforbetragtes som uforudseelig. Det vurderes af afgørende betydning for din livsførelse at du har et rimeligt sted at sove og der er taget hensyn til din vanskelige helbredsmæssige situation.
Du beviliges 699,00 kr. efter LAS§ 81, som d.d. er frigivet til din nem-konto og vil være til rådighed efter 3 bankdage.
700 kr?! Er der nogen der kan fortælle mig hvor man går hen og køber en seng + madras for 700?!
Man kan ikke engang købe en sovesofa for de penge, måske lige præcis en drømmeseng, men hvor er det så lige der er taget højde for min “vanskelige helbredsmæssige situation”?!
Aj det er sguda for tragi-komisk det her! brokkemumlebrumle[/quote]
Du skal vist bare være glad for at du overhovedet fik nogen penge.
Der står i overskriften "om økonomisk hjælp til seng"
Nej det ved jeg godt - men min fys har skrevet til kommunen at min krop er gået i stykker, så de ved godt at jeg skal ud og have en meget speciel (=dyr) seng for at gøre noget godt for mit helbred.
700 kr. vs. de 15000 min seng har kostet - ja det batter bare ikke det mindste…
Halleluja for afbetalingsgæld…igen! jeg var ellers lige kommet ud af det. Men jeg SKAL have noget ordenligt at sove i. Der er i det mindste lang garanti på tempur.
Tillykke med sengen Gry den ser dejlig ud, sådan er det bare i dagens Danmark der bliver ikke givet ved dørene, der er mange der har det som dig men vær glad for de 700 kr…
Det er desværre sjældent man får særlig meget ud af kommunen, men lidt er i det mindste bedre end ingenting.
Da jeg flyttede hjemmefra fik jeg 4800 til møbler, og jeg manglede ALT, men jeg overlevede da. en ting jeg ikke gik på kompromis med var sengen. den kostede omkring halvdelen. men sådan er det jo at være fattig studernde:p
Dejligt du i det mindste får lidt hjælp Gry. Men er der ikke stadig garanti på den anden?