Nye bekymringer om Chili

Hvor er det dejligt og læse at det gik godt :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Ej hvor godt. Altid dejlig når det kan gøres let for kat og ejer. :slight_smile:

1 Synes om

I torsdags blev allergimedicinen sat op til dobbelt dosis, og jeg synes ikke, hun har været meget efter mave og ben i de seneste dage. Det kan næppe være stofskiftemedicinen, der allerede har en effekt, men det bliver interessant at se, om kombinationen af de to kan få det til at gå helt væk.

Allermest håber jeg faktisk på, at det hjælper på huden i nakken, så hun ikke får et nyt sår der efter hver eneste injektion. Man kan jo ikke bebrejde hende, at hun ikke har lyst til at blive prikket og forsøger at gemme sig. Sådan var det aldrig i begyndelsen. Da kom hun af sig selv, når hun hørte kassen med kanylerne rasle.

8 Synes om

Krydser fingre for at det hjælper og hun bliver ok med at skulle stikkes igen :kram:

3 Synes om

:kryds: for det hjælper med det samme, og det hele bliver normalt, så i kan falde til ro alle sammen, det trænger i vist meget til :kram:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg vil lige følge op på denne tråd. Eftersom Chili på samme tid fik øget sin allergimedicin og blev sat i behandling for forhøjet stofskifte, ved jeg ikke, om det er det ene eller det andet eller en kombination, der har virket. Men hun er ikke efter sin mave og sine ben længere. Hun er også holdt op med at kaste op.

Nu har jeg ved flere lejligheder tidligere været helt overbevist om, at noget af det, vi har forsøgt, har virket. For så 2 dage senere at opdage, at det er gået i fuldt udbrud igen. Så jeg er lidt forbeholden stadigvæk. Vil godt se det virke over længere tid før den endelige dom. Men det er nu flere uger siden, jeg sidst har set hende være efter maven og benene på den der intense måde, hvor hun nærmest ikke kan hives væk, selv om man prøver. Lovende er det indtil videre.

Hun skulle have været til opfølgning hos dyrlægen i dag, men jeg måtte aflyse, fordi jeg er sløj. Lidt ærgerligt, for jeg glæder mig faktisk til, at han også skal se hende.

16 Synes om

Dejligt og læse det går godt med Chili, :blush:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg tror faktisk, hun så småt er ved at få pels på maven :besvimer: Hun får det da alt for varmt til sommer :hoho:

10 Synes om

Åh hvor er det godt! :kryds: for det forsætter sådan.

1 Synes om

En mindre detalje, vil jeg mene i det her :wink:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jojo, men når nu man har vænnet sig til, at man bare kan lægge sig på ryggen med den bare mavse i vejret, når man skal køles lidt af … :smiley:

3 Synes om

Så må du vel barbere hende… :smirk_cat: :sunglasses:

3 Synes om

Dyrlægen var behørigt imponeret over Chilis mave og indersiden af hendes ben. Men det er virkelig også en kæmpe forandring.

For at finde ud af, hvilken medicin det er, der virker, skal jeg nu prøve først at nedsætte hendes allergimedicin og siden at stoppe med det, hvis der ikke kommer nogen ændringer. Så må det være stofskiftemedicinen, der har gjort forskellen.

Det håber jeg virkelig, for den er meget billigere end allergimedicinen, og så regner jeg med at forsikringen vil dække stofskiftemedicinen, da det er en ny sygdom, der først er konstateret, efter forsikringen besluttede at dække medicin.

12 Synes om

Åh det lyder lovende og godt. Hvor vil det dog være dejligt hvis I endelig har fundet løsningen. :hjerte:

Sikke en dejligt besked og læse om Chili :blush:

Med venlig hilsen

Det ville virkelig være dejligt. Der er ingen tvivl om, at Chili har været vildt stresset over mave og ben, sådan som hun gik til dem. Og jeg har også været vildt stresset over at se hende gøre det uden at kunne gøre noget for at hjælpe hende. Selv om det ikke er, fordi jeg ikke har prøvet alt muligt.

Jeg har også lagt mærke til, at hun nærmest ikke er efter Asani længere. Det har hun været en del. Fx blev han altid jaget væk, hvis han lå i kradsetræet. Der ligger han dagligt nu. Asani kunne altid løbe fra hende, så det var ikke særlig tit, der kom konfrontationer ud af det, men det har da uden tvivl også stresset Asani. Så indtil videre er alt bare godt.

7 Synes om

Hold da op, det er da virkelig en forskel der kan mærkes! Super meget :kryds: for dette er løsningen og den vare ved!

1 Synes om

I går ringede dyrlægen med resultatet af blodprøven. Nu er stofskiftet for lavt! Så nu må vi sætte medicinsdosis ned og så tage en ny test om en måned. Og nu er jeg faktisk lidt i tvivl om, hvad jeg skal. For hvis jeg både sætter stofskiftemedicinen og allergimedicinen ned, så ved vi stadig ikke, hvad det er, der påvirker hypersoigneringen, hvis den bliver værre igen.

Det må jeg hellere huske at spørge om mandag, når jeg skal ned med Asani til årskontrol og tandeftersyn.

6 Synes om

I dag skal Chili igen til dyrlæge for at få tjekket, om stofskiftet ligger rigtigt, eller vi skal sætte medicinen lidt op igen. Hun har stadig pels på maven og hypersoignerer ikke, så det er stadig godt - også selv om allergimedicinen blev sat ned igen. Jeg tror næsten, vi kan konkludere, at det ikke er allergimedicinen, der virker på maven, så hun kan stoppe med den.

Men hun er godt træt af al den medicin, hun skal have hele tiden, er jeg bange for. Hun er begyndt at slå ud og bide efter mig. Hun har ikke bidt mig for alvor, men hun har markeret, og i går fik hun slået en klo i mig, så den hang fast, da jeg forsøgte at trække armen til mig. Der er ligefrem et lille blåt mærke i dag :roll_eyes:

Det er ikke, når hun får medicinen. Hun brokker sig, når jeg henter hende i kradsetræet (som regel), men finder sig i at blive prikket m.m. Det er først bagefter, når jeg sætter hende tilbage i kradsetræet og nusser hende lidt for at vise, at vi stadig er gode venner, at hun reagerer. Hun ligner en, der gerne vil nusse, og så pludselig bider hun efter mig. Eller langer ud efter mig, når jeg går.

I begyndelsen, da hun kun fik insulin, var der ingen problemer. Da kom hun nogle gange selv, når hun hørte, jeg raslede med kanylekassen. Men så har hun jo måttet finde sig i, at vi har prøvet alverdens ting i forbindelse med hypersoigneringen. Jeg tror, det har stresset hende, så hun nu gemmer sig, hvis hun opdager, jeg er på vej efter hende, og der er tid. Er det rimeligt, at hun skal have det sådan 2 gange om dagen?

Ja, det er et retorisk spørgsmål, men jeg er jo nødt til at stille mig selv det med mellemrum. Jeg tror dog, hun trives det meste af tiden, når man ser bort fra prikketid.

4 Synes om

En :kram: til dig og Chili
Håber det går godt ved dyrlægen

En eller anden sted kan jeg godt forstå Chili, kan blive træt af alt det stikkeri og proppes piller i halsen, og efter det du fortæller er det jo blevet meget bedre, så oplever Chili det lige så meget, kunne det jo være " jeg har det godt, hvorfor skal jeg have det medicin " måske også en klo i dig pga den god bid skal du ikke giv mere. Den smagte ikke godt
Hvor ville det være rart og bare 5 min og kunne snakke med katten og forklare hvorfor vi gør som vi gør

Med venlig hilsen

2 Synes om