Nye briller

På tirsdag skal jeg vælge nye briller …Og tænk, jeg er SÅ nervøs :-).

Jeg er ligeglad med at skulle til læge og tandlæge, men briller og frisør frygter jeg altid. Jeg er nervøs for om jeg i et øjebliks svaghed vælger en brille som bliver for fancy eller for kedelig …Det er trods alt en udgift som let kan løbe op i flere tusinde kroner - Hvad gør i andre når i vælger briller ?

Jeg haaaaaader at købe nye briller. Det er bare så SVÆRT!
De har så stor betydning, fordi man har dem på hele tiden og briller gør rigtig meget ved ens udseende. Så man skal helt 100 % tilfreds med dem. Og det gør, at jeg bliver sindssygt kræsen. Det er også svært at finde nogen der ikke ligner dem man har - for det er det billede af en selv man er vant til. Så ser man helt mærkelig ud, når man har andre briller på. :surrender1:

Hvis jeg går ud for at finde briller, så kan jeg aldrig finde nogen. Dem jeg har nu, fandt jeg da min mor skulle have briller :høhø: Så kiggede jeg jo bare for sjov, og så var de lige der.

Jeg har minimum én anden person med hvis smag, stil og dømmekraft jeg stoler på. Jeg stoler nemlig ikke på ekspedientens alene. Og så vælger jeg altid en neutral farve, da en rød/lilla/pink/grøn etc. er liiiiiige fancy nok til mig, og jeg vil helst have at mine briller passer til alt mit tøj. Sort/grå/brun/bronze passer som regel til det meste. Ved form tager jeg hvad der passer til min hovedform. Det eneste hvor jeg følger en lille smule med i “brillemoden” er hvor markant/bastant stellet er, men det er faktisk kun fordi jeg kan bære begge dele - et markant sort stel (som jeg har pt) og et spinkelt gråt eller… ja min hovedform passer til mange ting!

Puha, den er svær med de sørens briller… har ejet 3 par i alt, og kun mit nuværende er jeg glad for. :høhø:

Første par fik jeg som 13-årig og dem havde min mor valgt nede i butikken, “JA! De passer til hende, dem snupper vi!” :dokdok:

Andet par skulle jeg have som 16-årig, da mine første briller gik i stykker i stellet. Igen var det min mor der valgte stel… et postkasserødt plastikstel med ovale glas i… endnu en gang tænkte jeg: “Nåeh… jeg vænner mig vel til det” og de briller gik jeg med dagligt i 3 år. :tihi:

Som 20-årig, efter et års kontaktlinse-brug, ville jeg have briller igen. Så jeg gik ned og købte et par, denne gang uden min mor fnis og jeg kunne ikke finde en eneste brille i butikken hvor jeg tænkte, at det skulle være dem. :frowning:
Til sidst sagde jeg til ekspedienten: “Find nogle jeg skal vælge imellem…” -og deraf valgte jeg dem jeg bedst kunne lide af dem… som så er dem jeg går med i dag og er rigtig glad for. :smiley:

Godt at se der er andre der hader at vælge briller :-). Jeg vælger IKKE at tage nogen med, da jeg tror det vil påvirke mit valg …Og det er trods alt mig der skal have dem på hovedet de næste ‘måske’ fem år. Jeg vil købe dem hos Synoptik, og jeg ved de har en ‘styling-ting’ ansat, men jeg er sgutte meget for at lade mig råde af hende, da jeg altid har dem lidt mistænkt for at de snakker kunderne for briller de har svært ved at få solgt :-). Jeg kan mærke at jeg har lyst til at blive en ‘ny’ Alice, efter jeg har tabt mig, så mine nye briller må godt være lidt synlige, og alligevel ikke det første man får øje på …Jeg har osse en smule lyst til at få lidt farve på stellet, men for pokker det kræver godt nok mod - Og træls hvis man fortryder. Min ansigtform er vist hvad man kalder oval, så næsten alle faconer burde kunne bruges, eller ?

Gå ned og prøv en masse forskellige…udvælg dine favoritter.
Tag nogle billeder hvor du har dem på…læg dem herind og vi skal dælme nok hjælpe dig :klap::klap:

Er det ikke noget med at man kan få lov til at låne 2 eller 3 stel med hjem i 48 timer, så man bedre kan bestemme sig. Kan dog ikke huske om synoptik har den service, men jeg husker tydeligt at min veninde engang havde stel med hjem på “prøve” … selvfølgelig uden styrke i glassene.

[QUOTE=Sannela;573383]Gå ned og prøv en masse forskellige…udvælg dine favoritter.
Tag nogle billeder hvor du har dem på…læg dem herind og vi skal dælme nok hjælpe dig :klap::klap:[/QUOTE]

Loooooool …Ja det skal nok gøre forvirringen fuldkommen :klapper:
Men tusind tak for tilbuddet søde Ven …Lige nu sidder jeg og kikker på synoptiks udvalg, og synes de alle er grimme :høhø:

[QUOTE=Alice;573387]Loooooool …Ja det skal nok gøre forvirringen fuldkommen :klapper:
Men tusind tak for tilbuddet søde Ven …Lige nu sidder jeg og kikker på synoptiks udvalg, og synes de alle er grimme :høhø:[/QUOTE]

Jeg varmer op til at skal have mine første nye briller.
Har haft læsebriller et par år…

Jeg var i Thiele og der fik jeg 3 par med hjem, og det var ikke noget med det hastede med jeg skulle aflevere dem igen.
Det er faktisk ret dejligt, at prøve dem derhjemme i ro og mag

Min kæreste fik lov at låne 4 par med hjem, dengang han skulle have nye briller. Det var fra Synoptik :slight_smile: Mener at han skulle lægge et depositum, som han så fik tilbage da han afleverede dem. Kan ikke huske hvor meget depositumet var

Jeg bruger linser, så mine briller er til aften og morgenbrug og til nødstilfælde. Og ja, sidste gang opgav jeg næsten, for det var mens der var hyper moderne med smalle firkantede briller. Jeg ved godt hvad jeg skal kigge efter - og det er IKKE smalle firkantede briller :wink: Senere røg de briller jeg endte med at købe på gulvet i forbindelse med et katteuheld, og jeg smadrede et glas. ET nyt glas kostede 1200 kr - og det var i 2007; det er sikkert ikke blevet billigere.
Så jeg endte med at købe ekstrabriller på nettet. Har har virkelig stærke glas, og en bygningsfejl. Men selv med den slags specialglas, blev prisen pr brille - glas og stel - ca 400 kr, inklusive told! (Jeg købte et par med mørke glas også - solbriller med styrke)
Jeg tror ikke det er helt så billigt mere, men stadig meget billigere end her. Og pasform? De sidder langt bedre end dem jeg købte hos optikeren…

[QUOTE=Ann R;573396]Jeg bruger linser, så mine briller er til aften og morgenbrug og til nødstilfælde. Og ja, sidste gang opgav jeg næsten, for det var mens der var hyper moderne med smalle firkantede briller. Jeg ved godt hvad jeg skal kigge efter - og det er IKKE smalle firkantede briller :wink: Senere røg de briller jeg endte med at købe på gulvet i forbindelse med et katteuheld, og jeg smadrede et glas. ET nyt glas kostede 1200 kr - og det var i 2007; det er sikkert ikke blevet billigere.
Så jeg endte med at købe ekstrabriller på nettet. Har har virkelig stærke glas, og en bygningsfejl. Men selv med den slags specialglas, blev prisen pr brille - glas og stel - ca 400 kr, inklusive told! (Jeg købte et par med mørke glas også - solbriller med styrke)
Jeg tror ikke det er helt så billigt mere, men stadig meget billigere end her. Og pasform? De sidder langt bedre end dem jeg købte hos optikeren…

http://www.goggles4u.co.uk/[/QUOTE]

Jeg har osse tidligere brugt kontaktlinser, og været glad for dem. Nu er mine øjne blevet så dårlige og jeg skal have briller med progressive glas ( flydende overgang ). Og min synsprøve er taget hos øjenlægen, da optikernes udstyr ikke rækker til mine øjne.

Foreløblig er jeg endt op med at det sikkert bliver et af disse par …Hvis de da ikke ser tåbelig ud på hovedet af mig :slight_smile:

Hmmmm …Hvilke er så pænest ?? :?

[QUOTE=Alice;573401]Jeg har osse tidligere brugt kontaktlinser, og været glad for dem. Nu er mine øjne blevet så dårlige og jeg skal have briller med progressive glas ( flydende overgang ). Og min synsprøve er taget hos øjenlægen, da optikernes udstyr ikke rækker til mine øjne.
[/QUOTE]
Jeg er i gang med at vænne mig til og få tilpasset de rigtige bifocale kontaktlinser. Og det går faktisk rigtig godt, vi er i gang med de sidste finjusteringer. Jeg har brugt linser i 25 år eller deromkring og været glad for det, så jeg har ikke tænkt at gå over til briller uden kamp :wink:
Man kan også købe linser på nettet, men det hopper jeg foreløbig ikke på. Jeg kan godt lide at have eftersyn tilknyttet. Det er trods alt et fremmedlegeme i øjet.

Jeg køber bare dem allesammen, så jeg altid har nogen der passer til min sindsstemning :slight_smile:
Jeg køber altid briller på nettet og har vist 7-8 par og de dyreste (D&G) har kostet omkring 500,- inkl. letvægtsglas, ridsefri glas og antirefleks.

Jeg har lige købt nye briller og jeg hader det hver gang :frowning: Jeg har aldrig nogen med i butikken, da det forvirrer mere end det gavner, med alle de “gode” råd. Jeg lånte i første omgang 4 par med hjem i et par dage. Valgte 2 par ud og gik i butikken igen. Kiggede prøvede og kiggede endnu mere og fandt endnu 2 par. Lånte de 4 par med hjem og efter et par dage havde jeg bestemt mig for et af dem :slight_smile:

Mine er købt hos Profiloptik. Jeg har progressive trifokale glas i mine briller. Dvs 3 forskellige styrker.

Mit brillestel er nærmest aubergine farvet, men virker ret neutralt, indvendgt i stellet er de blå - som faktisk fremhæver mine blå øjne :slight_smile:

Vogue stellet du har foto af, er rigtig pæne og er de mest feminine, synes jeg :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;573532]Jeg køber bare dem allesammen, så jeg altid har nogen der passer til min sindsstemning :slight_smile:
Jeg køber altid briller på nettet og har vist 7-8 par og de dyreste (D&G) har kostet omkring 500,- inkl. letvægtsglas, ridsefri glas og antirefleks.[/QUOTE]

Naaaahhhh …Tror ikke lige jeg køber dem allesammen, de er pæn pebrede :slight_smile:
Hvordan pokker får i styrken i brillerne korrekt når i køber dem på nettet ?. Jeg tror ikke jeg turde, men jeg har osse et skrækkelig syn ( langsynet på højre øje og nærsynet på venstre )

Hvad faconen angår, har jeg fået at vide, at brillen skal være så stor, at man ikke (selv) kan se kanten af den, at øverste kant bør flugte med øjenbrynet og at yderste side ikke bør sidde inden for ansigtskanten.

Jeg havde engang en - synes jeg - meget smuk brille, ret stor og i svag perlemor. Dem mistede jeg på en udstilling i Tyskland.
Nu er mit syn ikke problematisk, så jeg har med helt købt nogle par (store og også med flydende overgang) på loppemarkeder for ca. 20 kr.

Af de viste modeller foretrækker jeg den sidste, Prada.

Jeg bruger heldigvis ikek længere hverken brillerr eller linser - jo læsebriller, men det er jo noget andet end et par ´, dersidder konstant og er med til at være en del af en selv og ens personighed…

Jeg har altid brugt synoptik - og jeg har brugt deres stylist… Med utroligt godt resultat - har altid fået smarte og pæne/klædelige briller ud af det - og til penge, som var til at ahve med at gøre :slight_smile:
Stylisten prakker ikke bare en nogle stel på… der bliver talt om ønsker, farver, personlighed etc - inden at der findes et lile udvalg frem…
Jeg ved nu at jeg helst skal have den slags briller, som min navnesøster skal undgå :slight_smile:
Så når du allerede nu har en ide om, hvad du gerne vil, så bestil endelig tid hos stylisten… det er vældig hyggeligt og man får nogle gode ideer og inputs…

Jeg er vild med Vogue brillerne :slight_smile: